بازدید 90174

دیدار لاوروف با مخالفان سوری در مسکو

وزیر خارجه روسیه در دیدار با گروهی از مخالفان سوری در مسکو، اعلام کرد که زمان مذاکرات سوریه در ژنو از هشتم فوریه به پایان همان ماه موکول شده است.
کد خبر: ۶۶۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 27 January 2017

وزیر خارجه روسیه در دیدار با گروهی از مخالفان سوری در مسکو، اعلام کرد که زمان مذاکرات سوریه در ژنو از هشتم فوریه به پایان همان ماه موکول شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست با برخی از گروه‌های مخالف سوری در روسیه گفت: راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد. مذاکرات آستانه شرایط را برای گفتگوی ژنو پیرامون سوریه هموار کرد و به سازمان ملل برای فراهم کردن مقدمات نشست‌های ژنو در اواخر ماه فوریه کمک کرد.

لاوروف گفت که زمان مذاکرات سوریه در ژنو از هشتم فوریه به پایان همان ماه موکول شده است.

وی خاطرنشان کرد که در نشست آستانه آتش بس و مکانیزم سه گانه برای نظارت بر آن تثبیت شد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش مطمئن است که مذاکرات سوریه باید بر مسائل مشخصی از جمله تلاش برای تدوین قانون اساسی متمرکز باشد.نمی‌توان هیچ قانون اساسی را بر سوری‌ها بدون هماهنگی میان طرف‌ها تحمیل کرد.

لاوروف گفت، فعالیت‌های نظامی در حال حاضر در سوریه متوقف شده است و بهانه‌ای برای عدم حضور در مذاکرات وجود ندارد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که نمی‌توان همیشه بر هیات مذاکرات مخالف برای آغاز گفتگوها حساب باز کرد چراکه این هیات پیش شرط‌هایی را قبل از هر گفتگوی سوری تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل در انجام مذاکرات سوری سوری تعلل نورزیده است، تاکید کرد که پیش نویس قانون اساسی جدید به منزله جمع کردن وجه‌های‌ مشترک سوری‌ها است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر