بازدید 36268
۳
اخبار لحظه به لحظه از حادثه پلاسکو در روز نهم

پیکر همه آتش نشانان از زیر آوار خارج شد/ هويت 4 شهيد آتش نشان ديگر احراز شد/ تلاش نیروهای امدادی برای یافتن نشانی از 6 شهروند مفقود/ عملیات آواربرداری تمام شد

عملیات امداد و نجات در حالی به نهمین روز خود رسید که پیکر تمامی آتش نشانان مفقود در این حادثه از زیر آوار بیرون کشیده شده است. رویدادی که موجب توقف عملیات و پایان آواربرداری نشده، چراکه احتمالاً پیکر شش شهروند عادی زیر آوار است و تلاش ها برای یافتن آنها می بایست ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۶۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۱ 27 January 2017
عملیات امداد و نجات در حالی به نهمین روز خود رسید که پیکر تمامی آتش نشانان مفقود در این حادثه از زیر آوار بیرون کشیده شده است. رویدادی که موجب توقف عملیات و پایان آواربرداری نشده، چراکه احتمالاً پیکر شش شهروند عادی زیر آوار است و تلاش ها برای یافتن آنها می بایست ادامه داشته باشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از اینکه در روز گذشته (هشتمین روز) پیکر  دیگر آتش نشانان شهید نیز از زیر آوار خارج شد، تلاش ها بر یافتن پیکر شهروندان مفقود در این حادثه متمرکز شد؛ شهروندانی که بر اساس گزارش های پلیس، شمارشان 10 نفر بود که پیکر چهار تن از ایشان تا کنون پیدا شده است.
 
در ادامه رویدادهای روز نهم و روند فعالیت امدادرسانی را بخوانید:

18:00 پایان آواربرداری ساختمان؛ تردد در خیابان جمهوری از فردا

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:قرار شده بود ساعت 17 امروز کار آواربرداری به اتمام برسد که این کار انجام شد. هم‌زمان نیز در ضلع جنوبی و شمالی خیابان جمهوری مشغول آماده کردن خیابان جهت دیوارکشی هستیم که تا فردا صبح خیابان جمهوری جهت تردد مردم آماده شود.
 
او افزود:۱۷۰۰کامیون نزدیک به 20 هزار تن نخاله ساختمانی جابه‌جا کردند که این نخاله‌ها در مسافت 5 کیلومتری از محل حادثه ریخته شدند. در حال بازبینی مجدد هستیم که در صورت پیدا شدن اشیاء قیمتی، آنها را به صاحبانشان بازگردانیم.

17:00 آغاز عملیات دیوار کشی اطراف خرابه
 
سرانجام با دستور مقام قضایی حاضر در محل، عملیات دیوارکشی در مقابل خرابه‌های پلاسکو آغاز شد. گفته می شود، مذاکرات مسئولان حاضر در میدان برای آغاز عملیات دیوار کشی مقابل پلاسکو به نتیجه رسید و این کار حدودا 5 ساعات زمان میبرد.  همچنین بیش از 50 درصد از کف  خرابه‌های پلاسکو به کلی تمیز شده است و تا ساعتی دیگر بقیه این محدود نیز پاکسازی خواهد شد.
 
00: 16 بازگشایی خیابان محل حادثه تا ساعاتی دیگر
 
عملیات آوار برداری و نجات قربانیان حادثه تا ساعاتی دیگر تمام خواهد شد و تلاش مسئولان این است که شرایط تردد و خیابان جمهوری در چهار راه استانبول به حالت عادی بازگردد.
 
از محل حادثه خبر می رسد هم اینک کارگزان شهرداری در حال پاک سازی خیابان هستند و پیش بینی می شود در ساعات دیگر محدودیت های ترددی تا حد زیادی کاهش یابد.
 
30: 15 تصاویری جدید از بخش افقی ساختمان
 
با نزدیک شدن به فرایند اتمام عملیات آوار برداری و پیدا شدن پیکر شهدا و سایر جان باختگان دسترسی به بخش های افقی ساختمان برای خبرنگاران ممکن شد. تصاویری که در ادامه می آید به این موضوع اشاره دارد.

 

00: 15 نقش آتش نشانان شهید در نجات جان مردم
 
یکی از فرماندهان آتش نشانی که روز حادثه در محل حاضر بود در مورد نقش آتش نشانان شهید در نجات جان صدها تن از شهروندان گفت:نمی‌دانیم چرا مردم در چنین وقایعی در صحنه حادثه می‌مانند؛ بنده چند صد نفر را در آن روز مشاهده کردم که در ساختمان حضور داشتند و این جای تأسف دارد.

اگر از خودگذشتگی آتش‌نشانان وجود نداشت و اطفاق حریق صورت نمی‌گرفت شاید ساختمان پلاسکو دو ساعت زودتر فرو می‌ریخت و صدها نفر در زیر آوار می‌ماندند.

00: 14 اتمام عملیات آوار برداری رأس ساعت 17
 
یزدانی، یکی از معاونان شهردار تهران در آخرین پیش بینی ها و نظرات خود در رابطه با ساختمان پلاسکو اعلام کرد: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است که تا ساعت 17 امروز عملیات آواربرداری به شکل صددرصد در ساختمان پلاسکو انجام شده و عملیات در این ساختمان به پایان می‌رسد.

البته با توجه به تمام نشدن عملیات جست و جو لزوم ارجحیت دقت بر سرعت تصور بر این است که عملیات آوار برداری طولانی تر شود.
 
00: 13 درخواست یکی از فرماندهان آتش‌نشانی

ایسنا نوشت، یکی از فرماندهان آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو، از دولت و مجلس درخواست کرد که امکان ورود تجهیزات آتش نشانی به کشور تسهیل و چگونگی بهره‌مندی نیروهای آتش نشانی از قانون مشاغل سخت وزیان آور اصلاح شود.
 
انتظار این است که با گذر از بحران و اتمام عملیات آوار برداری مسئولان آتش نشانان را فراموش کنند و غرق در بازی های سیاسی خود  شوند.

00: 12 هشدار به شهروندان، مراقب افرد سودجو باشید

سازمان آتش نشانی در جدیدترین اطلاعیه های خود در خصوص اخاذی عده‌ای سودجو برای دریافت کمک‌های مردمی در پی آتش سوزی حادثه پلاسکو هشدار داد.

گفته می شود طی روزهای گذشته عده ای سودجو با بهانه جلب مشارکت های مردمی برای خانواده قربانیان در پی اخاذی از مردم و سوء استفاده ا شرایط حاکم هستند.

11:30 پایان آواربرداری تا ساعاتی دیگر

تقاضای ویژه سخنگوی آتش نشانی از مردم:
طی چند روز گذشته در فضای مجازی صفحاتی به نام من ایجاد شده است که من همین‌جا اعلام می‌کنم هیچ‌گونه صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی ندارم و سعی می‌کنم اخبار را از مجاری قانونی و رسمی اعلام کنم. از مردم نیز تقاضا می‌کنم در این خصوص احتیاط کنند و از صحت مطالبی که از طرف من و از افراد دیگر منتشر می‌شوند، اطلاع حاصل کنند. مسوولیت انتشار این مطالب نیز با کسانی است که اقدام به این کار می‌کنند.
ملکی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو ضمن اشاره به برداشته شدن 98 درصد آوارهای پلاسکو، گفت: کار آواربرداری پلاسکو تا یکی، دو ساعت آینده به پایان می‌رسد. آتش‌نشانان کماکان با اتخاذ تدابیر خاص و همچنین به کارگیری تجهیزات مخصوص آواربرداری به کار خود ادامه می‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه تا ساعت 6 صبح امروز حدود 1600 کامیون کمپرسی به وزن 19 هزار تن آهن، میلگرد شکسته، سیمان، نخاله و بتن از این محل خارج کردند، گفت: 98 درصد کار آواربرداری تاکنون انجام شده و تا یکی دو ساعت آینده نیز باقی آن حمل می‌شود. ضمن اینکه آتش‌نشانان همچنان با کمال دقت و به صورت دستی مشغول عملیات هستند که اگر پیکری زیر آوار مانده باشد، بتوانند او را پیدا کنند.
 
10:00 آمار بدون مصدومان و قربانيان تا صبح جمعه

اورژانس تهران اعلام کرد: تا ساعت هفت صبح امروز، آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو 235 نفر گزارش شده‌است. از میان این افراد، 180 نفر در محل، درمان و 55 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

براساس این گزارش، از 55 مصدومی که به مراکز درمانی انتقال یافتند، در حال حاضر آتش نشانان محمود قصاب، به علت تنگی نفس در بیمارستان رسول اکرم و محمدرضا فلاحتی، به دلیل ترومای پا در بیمارستان سینا بستری هستند. تاکنون نیز 52 نفر از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

 
 
 
09:30 هويت 4 شهيد آتش نشان ديگر احراز شد

دکتر مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران نیز اعلام کرد: با انجام پیکرشناسی و آزمایش های ژنتیک روی قطعات بزرگ، اجساد و بقایای انسانی ارجاعی به مرکز تشخیصی-آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران طی روز چهارشنبه و پنجشنبه، ۶ و ۷ بهمن‌ماه، هویت چهار آتش‌نشان دیگر مشخص شد.

پیکرهای جدید شناسایی شده آتش نشانان به شرح زیر است: علی مستوفی، حسین حسین زاده، محمد اقایی قادرلو و حسین سلطانی

اسامی شش نفر از جانباختگان حادثه پلاسکو که‌ قبلا تعیین هویت شده بودند به شرح است: آتش‌نشانان: بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی تبار.
غیرآتش‌نشان: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده، محمود محسنی

09:00 تلاش برای بازگشايي خيابان جمهوري

حادثه پلاسکو در حالی در نهمین روز خود قرار گرفت که آواربردار در مراحل نهایی قرار دارد و همزمان با آن سطح معابر اطراف توسط ماموران شهرداری پاکسازی و آماده سازی می‌شود. باقرصاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: مراحل آماده سازی خیابان جمهوری برای بازگشایی امروز انجام خواهد شد.
 
پیش‌بینی می‌شود آواربرداری تا ظهر امروز به اتمام برسد و گزارش های رسیده حاکی از آن است که دود سفید آخرین نفس‌هایش را می‌کشد. 

08:00 بارش باران ادامه روند آوار برداري را سخت كرد

آواربرداری در حالی ادامه دارد که بارش باران سرعت کار را کم کرده است. در حال حاضر چهار بیل مکانیکی و دو دستگاه قیچی مکانیکی در حال آواربرداری و تخلیه آوارها به کامیون‌ها هستند.

در گوشه ای دیگر از منطقه، دو دستگاه آمبولانس بهشت زهرا(س) مستقر هستند و همچنین یک تیم مهندسی از همان روزهای اول حادثه، در منطقه مستقرند تا تغییرات لرزه‌ای ساختمان های پشتی و مجاور پلاسکو را تحت نظر داشته باشند.

03:00 عمليات آوار برداري تا ظهر جمعه خواهد يافت

عملیات آواربرداری در محل ریزش ساختمان پلاسکو در زیر باران شدید تهران ادامه دارد. این امیدواری وجود دارد که این عملیات تا ظهر امروز (جمعه هشتم بهمن) به پایان برسد اما هنوز مسئولان به قطعیت از آن سخن نمی‌گویند.

 
02:00 ادامه تلاش ها براي يافتن اجساد شهروندان

در نهمین روز از حادثه پلاسکو عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و در حالی که پیکر تمامی شهدای آتش‌نشان‌ از زیر آوار بیرون آمده، عملیات تجسس برای یافتن پیکر شهروندان عادی احتمالی ادامه دارد. تاکنون خانواده ۱۰ نفر از شهروندان عادی با مراجعه به مراجع قضایی مفقود شدن یکی از عزیزانشان در این حادثه را گزارش داده اند که تا لحظه مخابره این خبر پیکر چهار نفر از ایشان از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شده است.

به این ترتیب احتمال می‌رود که پیکر شش نفر دیگر از شهروندان دیگر همچنان زیر آوارها باشد؛ بنابراین عملیات آواربرداری با دقت در نهمین روز در حال پیگیری است و هر چند ساعت یکبار با توقف عملیات آواربرداری سگ‌های جسدیاب به میان آوارها آورده می‌شوند تا نشانه‌هایی از پیکرهای این شهروندان پیدا کنند.

سیدجلال ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: با توجه به اینکه لباس شهروندان احتمالی مدفون شده در زیر آوار معمولی است، قطعاً یافتن آن‌ها کمی مشکل‌تر می‌شود اما عملیات آواربرداری با دقت پیگیری می‌شود تا پیکر شهروندان احتمالی از زیر آوار خارج شود. عملیات آواربرداری در نهمین روز حادثه پلاسکو همزمان با آغاز بارش باران پیگیری می‌شود.
 
تعداد بازدید : 171
دانلود 
 
برای مطالعه اخبار روز نخست به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز دوم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز سوم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز چهارم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز پنجم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز ششم به اینجا بروید
 
برای مطالعه اخبار روز هفتم به اینجا بروید
 
برای مطالعه اخبار روز هشتم به اینجا بروید
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
سلام از مسئولین محترم خواهش میکنم کشته شده های آتشنشان پتروشیمی بندر امام و یا همه کشته های آتشنشان را شهید اعلام کنید.با تشکر
پس شهروندان عادی چی شدن؟ دود شدن رفتن هوا؟
.

سازمان آتش نشانی آمادگی خود را جهت آواربرداری رایگان ساختمانهای فرسوده و بدون تجهیزات ایمنی و پیدا کردن همکارانش از زیر آوار ساختمان ها و نوسازی برج ها و فروش با قیمت خون آتش نشانان توسط مالکان برجها اعلام کرد !

تماس از شما آواربرداری از ما
روابط عمومی مربوطه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر