بازدید 2983
با هدف تامین هزینه ساخت دیوار حائل صورت می‌گیرد؛

خیز ترامپ برای وضع تعرفه۲۰درصدی بر واردات از مکزیک

کاخ سفید از وضع تعرفه ۲۰ درصدی بر واردات از مکزیک برای تامین هزینه ساخت دیوار حائل خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 27 January 2017
کاخ سفید از وضع تعرفه ۲۰ درصدی بر واردات از مکزیک برای تامین هزینه ساخت دیوار حائل خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ تصمیم دارد این موضوع را در جلسه خصوصی با جمهوری خواهان کنگره هم مطرح کند. البته کاخ سفید اعلام کرده ترامپ برای ساخت این دیوار گزینه های دیگری را هم مدنظر خواهد داشت.

در همین ارتباط، رئیس جمهوری مکزیک دیدار از پیش برنامه ریزی شده خود با ترامپ را لغو کرد. ترامپ در اخرین اظهار نظر خود گفته بود که مکزیک باید هزینه چند میلیارد دلاری ساخت دیوار حائل را پرداخت کند؛ اما رئیس جمهوری مکزیک اعلام کرده زیربار آن نخواهد رفت.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید درباره اثرات احتمالی وضع این تعرفه بر مبادلات تجاری این کشور با مکزیک و نگرانی ها از احتمال کاهش مبادلات، گفت: طرح این موضوع کوته بینانه است. طبیعی است همانگونه که صادرات ما به مکزیک مشمول پرداخت عوارض است، صادرات این کشور به ایالات متحده آمریکا نیز باید با پرداخت عوارض صورت بگیرد.

اسپایسی افزود: وضع تعرفه ۲۰ درصدی، سالانه ۱۰ میلیارد دلار درآمد عاید آمریکا خواهد کرد که براحتی هزینه ساخت دیوار حائل را تامین می کند.

بر اساس آمار رسمی، صادرات مکزیک به آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی رقمی معادل ۳۱۶.۴ میلیارد دلار بوده است. کسری تجاری مکزیک در تجارت با آمریکا، ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

اکنون این نگرانی وجود دارد که با وضع تعرفه ۲۰ درصدی، قیمت محصولات آمریکایی تولیدی در مکزیک سر به آسمان بزند.

ترامپ پیش از این بارها گفته بود خط تولید آندسته از محصولات آمریکایی که در مکزیک تولید می شوند باید به خاک آمریکا منتقل گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر