بازدید 4074

ادامه آواربرداری پلاسکو در زیر باران

کد خبر: ۶۶۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 27 January 2017
 ۸ بهمن‌ماه، نهمین روز حادثه پلاسکو در حالی آغاز می‌شود که هنوز آواربرداری‌ها ادامه دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آواربرداری انجام شده است.

تا واپسین دقایق پنجشنبه - هفتم بهمن - پیکر تمام ۱۵ شهید آتش‌نشان و ۴ تن از هموطنان از زیر آوار خارج شده و همچنان تا یافتن تمام پیکرها، جستجوها ادامه دارد.

در نخستین دقایق جمعه، سگ‌های جسدیاب همچنان در حال جستجو برای یافتن پیکرهای احتمالی شهروندان باقی‌مانده در زیر آوار ساختمان پلاسکو هستند.

در نهمین روز از حادثه پلاسکو عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و در حالی که پیکر تمامی شهدای آتش‌نشان‌ از زیر آوار بیرون آمده اما عملیات تجسس برای یافتن پیکر شهروندان عادی احتمالی ادامه دارد.

تاکنون 10 نفر از شهروندان عادی با مراجعه به مراجع قضایی اعلام مفقودی کرده‌اند که تا لحظه مخابره این خبر پیکر چهار نفر از شهروندان از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شده است.

به این ترتیب احتمال می‌رود که پیکر شش نفر دیگر از شهروندان دیگر همچنان زیر آوارها باشد؛ بنابراین عملیات آواربرداری با دقت در نهمین روز در حال پیگیری است و هر چند ساعت یکبار با توقف عملیات آواربرداری سگ‌های جسدیاب به میان آوارها آورده می‌شوند تا نشانه‌هایی از پیکرهای این شهروندان پیدا کنند اما تا این لحظه پیکری پیدا نشده است.

سیدجلال ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: با توجه به اینکه لباس شهروندان احتمالی مدفون شده در زیر آوار معمولی است، قطعاً یافتن آن‌ها کمی مشکل‌تر می‌شود اما عملیات آواربرداری با دقت پیگیری می‌شود تا پیکر شهروندان احتمالی از زیر آوار خارج شود.

عملیات آواربرداری در نهمین روز حادثه پلاسکو همزمان با آغاز بارش باران پیگیری می‌شود.

سخنگوی آتش‌نشانی تکذیب کرد

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو، خبر پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان از زیر آوار ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد.

سیدجلال ملکی ضمن تکذیب خبر پیدا شدن پیکر پنجمین شهروند تأکید کرد: با توجه به اینکه لباس شهروندان احتمالی مدفون شده در زیر آوار معمولی است، قطعاً یافتن آن‌ها کمی مشکل‌تر می‌شود اما عملیات آواربرداری با دقت پیگیری می‌شود تا پیکر شهروندان احتمالی از زیر آوار خارج شود.

بر این اساس، خبری که از سوی شبکه خبر صداوسیما نیز اعلام شده بود، کذب است و تاکنون تنها چهار نفر از شهروندانِ زیرآوارمانده، کشف شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر