بازدید 11577

توضیحات دادسرای جنایی درباره اجساد پلاسکو

سرپرست دادسرای جنایی با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در محل حادثه پلاسکو، گزارشی از روند کشف اجسادِ زیرآور مانده ارائه کرد.
کد خبر: ۶۶۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 26 January 2017
سرپرست دادسرای جنایی با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در محل حادثه پلاسکو، گزارشی از روند کشف اجسادِ زیرآور مانده ارائه کرد.
 
به گزارش ایسنا، قاضی شهریاری گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته است از ظهر دیروز اجساد تازه‌ای کشف شد، تا این لحظه که آخرین جسد هم منتقل شده است و ما جمعاً شانزده شهید آتش‌نشان داریم.
 
وی افزود: در حال حاضر ۱۶ کاور به آتش‌نشانی منتقل شده ولی معلوم نیست که داخل هر کاور، تنها یک جسد باشد یا خیر. احیاناً ممکن است قطعاتی از یک بدن داخل هر یک از کاورها باشد و این امر به تلاش‌های بعدی آتش‌نشانان بستگی دارد که این اجزای بدن مربوط به اجساد الحاقی باشد یا اجساد دیگر.
 
شهریاری ادامه داد: در هر صورت آنچه اهمیت دارد این است که اولویت با کشف اجساد جان‌باختگان این حادثه است و روش تشخیص هویت این اجساد یافت‌شده هم آزمایش DNA است که به این صورت تشخیص هویت انجام خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که "چه تعداد اجساد غیرآتش‌نشان کشف شده و چه تعداد دیگر زیر آوار قرار دارند؟" گفت: ما چهار پیکر را از زیر آوار بیرون آوردیم و هویت هر چهار جسد نیز تعیین شده و سه تن از این اجساد امروز صبح تحویل گرفته شده و یک تن دیگر نیز تا فردا تحویل خواهد شد.
سرپرست دادسرای جنایی افزود: تعداد کمی در حدود سه یا چهار تن مفقودی اعلام شده و ما در حال آنالیز و بررسی این مسأله هستیم و همچنان به جست‌و‌جو ادامه می‌دهیم و در مورد صحت و سقم این مسأله هم در حال بررسی هستیم. در یکی از این موارد اعلام شده است که یک رهگذر در زیر آوار مانده و ما در حال بررسی صحت این مسأله هستیم. برای مثال دو مورد از این موارد گزارش شده بود که پس از بررسی، مشخص شد که در مکان دیگری بوده‌اند و اتفاق دیگری برایشان افتاده بود.
 
وی همچنین تاکید کرد: در عین حال عملیات آواربرداری و جست‌و‌جو تا آخرین لحظه ادامه پیدا خواهد کرد که اگر کوچکترین اثری از مفقودین وجود داشته باشد کشف کنیم. در ضمن آوارها به مکان دیگری منتقل می‌شوند و ما در آن مکان نیز آوار جمع‌آوری شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم که اگر احیاناً قطعه یا قطعاتی از اجساد در آن یافت شد، بررسی کنیم.
شهریاری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه "حداقل باید منتظر پیدا شدن چه تعداد جسد باشیم؟" اظهار کرد: ما منتظر پیدا شدن همان تعدادی که خانواده‌ها اعلام فقدان کرده‌اند هستیم اما در عین حال ممکن است قطعاتی از بدن آتش‌نشانان نیز در زیر این آوار وجود داشته باشد و به هر صورت فعلاً قادر به ارائه آمار دقیق نیستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار