بازدید 6097
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

نمی‌توان در مصرف دخانیات ورزشکاران دخالت کرد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: نمی‌توانیم در مصرف دخانیات توسط ورزشکاران دخالتی کنیم.
کد خبر: ۶۶۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 26 January 2017
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: نمی‌توانیم در مصرف دخانیات توسط ورزشکاران دخالتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوروزی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف فدراسیون پزشکی ورزشی جلوگیری از دوپینگ بوده و تلاش کرده‌ایم تا از طریق آموزش و نظارت از این اقدام ناپسند پیشگیری کنیم.

وی افزود: در یک سال گذشته از مجموع هزار و ۳۵۰ نمونه گیری ۳.۹ درصد دوپینگی داشتیم که آمار بالایی است و رشته‌های دو و میدانی، جودو، دوچرخه سواری و بسکتبال بیشتر در معرض خطر بوده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه درصد دوپینگ در رشته‌های مدال آور کمتر بوده، اما با این وجود تاکید کردیم که توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به مصرف دخانیات توسط ورزشکاران گفت: در مقابل مصرف قلیان و سیگار توسط ورزشکاران نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، زیرا این مورد مربوط به زندگی خصوص آنهاست و ما حق دخالت در این بخش را نداریم.

نوروزی تصریح کرد: نیکوتین جزو مواد ممنوعه نیست و ورزشکاران نیز هیچ گاه در معرض عموم اقدام به مصرف سیگار و قلیان نمی‌کنند.

وی در خصوص مثبت اعلام شدن دوپینگ یکی از بازیکنان لیگ برتری فوتسال اظهار کرد: دوپینگ این فوتسالیست مثبت بوده، اما شرایط صدور رای سلسله مراتبی دارد و تا زمانی که این روند طی نشود، نام آن بازیکن اعلام نخواهد شد.

وابستگی پزشکی ورزشی به خارج از کشور نداریم

رئیس فدراسیون پزشکی ورزش در پاسخ به این سوال که آیا ایران توانایی درمان ورزشکاران آسیب دیده را دارد یا خیر، گفت: با توجه به توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری در کشور هیچ گونه وابستگی در حوزه پزشکی ورزشی از جمله جراحی و فیزیوتراپی به خارج از کشور نداریم.

نوروزی افزود: نمونه بارز این موضوع درمان بهداد سلیمی است که تمام کارهای عمل وی در داخل کشور انجام شد و نشان می‌دهد متخصصان و ابزار لازم در ایران مهیاست.

وی به اجرای طرح تست سلامت ورزشکاران اشاره و اظهار کرد: این طرح پیش مقدمه‌ای برای مقابله با دوپینگ است که ورزشکاران پالایش شده و خطر در معرض دوپینگ بودن آنها اعلام می‌شود.

به گفته وی، حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار ورزشکار بیمه شده در کشور فعالیت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل