بازدید 7821
۱

کویت به اعراب بدون هویت تابعیت اعطا می‌کند

مجلس کویت در اقدامی نادر تصمیم گرفته است که به چهار هزار تن از اعراب بی وطن و بادیه نشین که سالهاست در این کشور بدون هویت زندگی می کنند تابعیت اعطا کند.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 26 January 2017
 مجلس کویت در اقدامی نادر تصمیم گرفته است که به چهار هزار تن از اعراب بی وطن و بادیه نشین که سالهاست در این کشور بدون هویت زندگی می کنند تابعیت اعطا کند.

به گزارش ایرنا ، کمیسیون امنیت ملی کویت در جلسه ای با بررسی ابعاد مختلف این قانون تصمیم گرفت که به زودی طرحی را به صحن علنی برده و قانونی را در این زمینه تصویب کند.

اعراب بی هویت که در کویت به نام 'بدون' شناخته می شوند همواره از شرایط اقامت و محروم بودن از امکانات و تسهیلات در کویت شکوه دارند.

وضعیت اعراب فاقد تابعیت موسوم به 'بدون' سالهاست به یکی از مسائل پیچیده دولت کویت تبدیل شده است ؛ بیش از 130 هزار نفر در این کشور اقامت دارند که بدون هویت مشخصی بسر می برند، و دولت نیز از آنان به عنوان افرادی که به صورت غیر قانونی مقیم کشور هستند نام می برد.

دولت کویت کوشیده است با تشکیل سازمان مستقلی به ریاست وزیر کشور راهی برای معالجه این بحران پیدا کند ، همچنین تلاش صورت گرفته تا با مذاکره کشورهای سودان و جزایر کومور راهی بیابد تا این کشورها به این افراد تابعیت دهند.

دولت کویت همچنین به منظور رسیدگی و حل و فصل مشکل اعراب بدون تابعیت تشکیلاتی تحت عنوان «سازمان مرکزی رسیدگی به وضعیت افرادی که به صورت غیر قانونی مقیم کشور هستند ایجاد کرد.

اشغال کویت از سوی رژیم سابق عراق در سال 1990 سبب مهاجرت هزاران تن از بدون ها به خارج و ترک کویت شده است.

آماری که دو ماه قبل از حمله ارتش بعثی عراق به کویت اخذ شده نشان می دهد تعداد بدون ها 220 هزار نفر بوده که در پی خروج آنان از کویت و بازگشت به موطن اصلی خود، این تعداد در سال 1995 به 121 هزار نفر کاهش یافته است، در حالی که براساس نرخ رشد جمعیت آنان در سال مذکور باید به 275 هزار نفر می رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
أینها اصالتشان از هر کویتی بیشتر است دولت کویت بنا به سیاست به آنها هویت نمی دهد حتی دلیل مذهبی دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار