بازدید 2360

افزایش قیمت نفت جهانی ازسرگرفته شد

نفت جهانی روز پنج شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن دلار رشد کرد اما دورنمای عرضه و ذخایر بالای نفت خام آمریکا، روند رشد قیمتها را محدود کرد.
کد خبر: ۶۶۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 26 January 2017
نفت جهانی روز پنج شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن دلار رشد کرد اما دورنمای عرضه و ذخایر بالای نفت خام آمریکا، روند رشد قیمتها را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، ۵۵.۵۹ دلار در هر بشکه معامله شد که ۵۱ سنت یا ۰.۹۳ درصد نسبت به قیمت نهایی معاملات روز گذشته افزایش داشت.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۷ سنت یا ۰.۸۹ درصد افزایش، در ۵۳.۲۲ دلار در هر بشکه ایستاد.

به گفته معامله گران، این افزایش تا حدودی به دلیل ضعف دلار بود که ۳.۹ درصد از ارزش خود را نسبت به رکورد بالای ژانویه از دست داده است. نفت به دلار معامله می شود به همین دلیل کاهش ارزش این ارز، نفت را برای خریدارانی که از سایر ارزها استفاده می‌کنند، محدودتر می‌کند.

با این همه رشد قیمتهای نفت در پی انتشار آمار ذخایر نفت خام از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا که افزایش این ذخایر در هفته گذشته را نشان داد، محدود شد.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۰ ژانویه ۲.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است که مطابق با رقم ۲.۹ میلیون بشکه افزایش گزارش شده از سوی موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه بود. همچنین طبق گزارش این سازمان، ذخایر بنزین ۶.۸ میلیون بشکه افزایش یافت در حالیکه ذخایر میعانات تغییری نداشت.

شرکتهای حفاری آمریکا طی هفته گذشته، بیشترین شمار حلقه‌های نفت را در حدود چهار سال گذشته افزودند و روند احیای هشت ماهه فعالیت حفاری را گسترش دادند. تولید نفت آمریکا بیش از شش درصد از اواسط سال ۲۰۱۶ رشد کرده است با این همه هفت درصد کمتر از رکورد تولید سال ۲۰۱۵ مانده است. میزان تولید اکنون در حال نزدیک شدن به رکورد اواخر سال ۲۰۱۴ است که تولید بالای آمریکا باعث سقوط قیمتهای نفت شد.

به گفته کارستن فریتچ، تحلیلگر کومرس بانک، افزایش عرضه نفت از سوی آمریکا در ماه‌های آینده احتمالا مانع رشد بیشتر قیمتهای نفت می شود.

گولدمن ساش پیش بینی می کند تولید نفت در آمریکا در صورت ادامه روند افزایش دکلهای حفاری، امسال به میزان ۲۶۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان