بازدید 9367

تنبیه بی رحمانه دانش آموزان در قاین

کد خبر: ۶۶۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 26 January 2017
تنبیه تلخ دانش آموزان این بار در شهرستان قاینات تکرار شد.

به گزارش فارس به نقل ازنسیم قائن ، اخباری که هر از گاهی  از نوع برخورد برخی معلمان با دانش‌آموزان در گوشه و کنار به گوش می‌رسد و البته واکنش ها و تبعات ناگوار این برخوردها جز برانگیختن حس تأسف در جامعه حاصلی ندارد.

حال آنکه  این روزها به لطف گسترش شبکه‌های مجازی و انتشار اخبار و فیلم‌های مستند هر اتفاقی حتی در دورترین نقاط کشور که رخ دهد بلافاصله به طور گسترده  انعکاس پیدا می‌کند و دیگر نمی‌توان منکر چنین وقایعی شد.

عصر دیروز در فضای مجازی تصاویری از تنبیه دانش آموزان یکی از مدارس قاین توسط معلم این مدرسه منتشر شد که بنا به گفته دانش آموزان به دلیل  کم شدن نمره تنبیه می شوند.

خبرنگار نسیم قائن برای صحت این موضوع با تعدادی از والدین دانش آموزان تماس گرفت.

پدر یکی از دانش آموزان با بیان این که دریکی از روستاهای قاین زندگی می کنم وبا هزاران بدبختی هزینه تحصیل فرزندم را تامین میکنم وهرروز مدرسه یک پولی را از ما میخواهد وبه هرصورتی که هست پول را می دهیم تافرزندم درس بخواند.

وی گفت:امروز که شاهد کتک خوردن فرزندم بودم  با خود گفته ام اگر ترک تحصیل کند بهتر از این است که به این صورت کتک بخوردوآبرویش جلوی دوستانش برود.

پدراین دانش آموزگفت: فرزندم می گوید چون نمره ما کم شده بود معلم مارا تنبیه کرد ومعلم چه حقی داشته است که به این طرز فجیع فرزندان مارا برای یک نمره به باد کتک بگیرد .

پدر این دانش آموز گفت: این تنبیه هاقبلا هم دراین مدرسه اتفاق افتاده است وکسی پیگیری نکرده است.

برادر یکی دیگر از دانش آموزان نیز اظهارداشت: برادرم  نمره امتحانی کم گرفته  بوده است ومعلم او وتعدادی از همکلاسی هایش را به این طرز فجیع کتک می زند وماهم پیگیر این موضوع خواهیم بود وقطعا شکایت خواهیم کرد.

خبرنگارمابرای بررسی این موضوع  با مدیر آموزش وپرورش وحراست این اداره نیز تماس گرفت که  پاسخگو نبودندولذا از طریق یکی دیگر از کارمندان آموزش وپرورش نیزپیگیر این موضوع شد که نامبرده هم اعلام داشت که از سوی مدیریت این موضع رد شده است.

خبرنگارما موضوع رااز طریق روابط عمومی اداره پیگیری شد که مسئول روابط عمومی اداره آموزش وپرورش نیز پس از پیگیری توسط خبرنگار نسیم قاین با ارسال پیامکی با این عنوان" موضوع بررسی شد وصحت ندارد "این موضوع را انکارکرد.

کهن ترابی رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان نیز درگفتگو با خبرنگار ما با بیان این که هنوز دراین زمینه گزارشی دریافت نشده است گفت: موضوع پیگیری خواهد شد وقطعا برخورد جدی  دراین زمینه خواهیم داشت.
تنبیه بی رحمانه دانش آموزان در قاین 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۴
به نظر من که عیبی نداره تنبیه. فقط یه کم زیاده روی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
چی‌ عیبی نداره!! شما از جیب خودت و بچه خودت مایه بذار. پدر و مردرها بچه‌هاشون را با هزار امید و انتظار و گاهی هزار مشقت میفرسن مدرسه برای یاد گیری. نه اینکه بچها اونجا اسیر یک آدم مریض بشوند و مورد ضرب و جرح قرار بگیرند. شما فکر میکنی‌ دیگه این طفل معصوم می‌تونه تو اون کلاس و مدرسه درس بخونه؟؟؟
باتشکر از دولت تدبیر و امید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
چه ربطی داره؟
الان شما که این جور فکر می کنید تقصیر دولت تدبیر و امیده که نتونسته طرز تفکر شما رو عوض کنه؟
خود اهالی روستا معلم رو تنبیه کنند تا درس عبرت برای کلیه منکرین گزینه بشه
یه جوری نوشتید من فکر کردم آتیششون زده !!!
اقا معملم اصرار داره دانش اموز انیشتن بشه حالا حقوقشون کمه اینه وجدان بیگاری کشته ....
زندان نداره؟!!!!!
خاک بر سر پدر و مادر و خانواده هایی که اجازه میدن بچه هاشون اینجوری کتک بخورند.
این جور معلم ها رو نباید ازشون شکایت کرد. باید جوری بزنینشون که تا اخر عمر روی ویلچر باشند.
حالا که همه انکار میکنن؛ فقط مردم باید خودشون وارد عمل بشن.

خاک دو عالم بر سرشون که مدرسه رو رو سر معلم ها خراب نمیکنن
هنگامی حقوق معلم به نیمه ماه نمی رسد، تمام ذهن معلم درگیر قسط ،وام،اجاره،و.......هست مشخصه که این معلم ،عصبی که جای خود،روانی هم خواهد شد!
اگر یکی دوبار این جور معلمها در حضور دانش آموزان حسابی کتک بخورند دیگه این تنبیه کردنها تکرار نمی شود
این معلم است یا وحشی؟ باید خودش همین طور کتک بخوره که حالیش شه.
باز هم معلم تبدیلی از نهضت
در قانون شرع و اسلام دیه داره
اون هسته گزینشی که این جانی رو استخدام کرده هم باید زیر سوال بره. من خودم معلم هستم و شاهد بوده ام که در استخدام معلمان به ویژه در دهه های ۷۰ و ۸۰ صلاحیت های حرفه ای در اکثر موارد حلقه مفقوده استخدام بود
این افراد معلم نیستند ، افرادی بی دانش و بی سواد هستند که به اموزش و پرورش تحمیل شده اند و باید سی سال انها راتحمل کرد. عمدتا بعنوان نیروهای خدماتی استخدام شدند اما پس از مدتی بدلیل کمبود معلم تغییر وضعیت داده شدند . در اینده هم منتظر این اخبار باشید
من نمی دونم چرا بعضی از همکارانم کاسه ی داغ تر از آش می شوند وبه خاطر نمره ودرس نخوندن ،خود را به دردسر ودانش آموز را تنبیه می کنند... بابا ول کنید .نمی خونند به ما چه ؟
به عنوان یک دبیر با چندین سال سابقه تدریس این نکات به نظرم می رسد:

1- الان تقریبا ماهی نیست که از خشونت ها و مشکلاتی که در کلاس های درس ایجاد می شود خبری نشنویم. البته مسئله دو طرفه است و خیلی اوقات دبیر مورد خشونت قرار می گیرد. وحشتناک ترین نمونه آن دانش آموز بروجردی بود که چند سال پیش دبیر فیزیک را با ضربات چاقو به قتل رساند (در کلاس و مقابل چشم همه!). این اتفاقات باید ما را به فکر فرو برد که مشکل کجاست؟ آیا فقط اشکال در شخصیت آن دبیر یا دانش آموز است؟ یا عوامل دیگری هم اثر دارند؟ این را هم بدانید که در مقابل یک مورد شبیه این که خبر ساز شده و همه از آن مطلع شده ایم، هر روزه هزاران مورد خفیف (مانند حرکات توهین آمیز از طرف دانش آموزان در کلاس، توهین لفظی و ....) رخ می دهد.
2- در پاسخ به سوال فوق باید بگویم که یه عامل مهم نادستی سیستم آموزشی ما است. وقتی ساعات تدریس طولانی است، مطالبتی نظری و اکثرا بی فایده آن هم به شیوه ای بد آموزش داده می شود، از فعالیت های شاد و گروهی در مدارس خبری نیست و ....باید انتظار چنین رویداد هایی را بیش از این هم داشته باشیم.
3- به نظر من، یک راه حل نسبی که آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر به آن عمل کند این است:
الف) ساعات حضور در کلاس و حجم مطالب درسی تعدلیل شود (بین 25 تا 30 درصد). (به عنوان یک دبیر ریاضی با اطمینان می توانم بگویم که این حجم ریاضی که ما به دانش آموزان دبیرستان می گوییم بسیار بیشتر از حد نیاز است).
ب) به فعالیت های عملی که توانایی هایی چون کار گروهی، مهارت های عملی و هنری بپردازد بیشتر بها داده شود.
ج) به وضعیت معیشتی معلمان توجه شود.
اقای معلم اخه هر چیزی حدی داره. تو چطور دلت اومد صورت و بدن این طفل معصوم رو اینجوری سرخ کنی؟ تو که با این روش بدتر اینها رو از درس و مدرسه دل زده و متنفر میکنی.
باید دیه بده و قصاص بشه
کاش اموزش پرورش اجازه می داد جگر گوشه ام را در خانه درس بدم فقط امتحانش را اداره بگیره و مدرکشو بده اگه شاگرد اول همه اول ها نشد بگه دوباره بفرست مدرسه ...
معلم های ایران را به نوبت گروهی بفرستن هلسینگی تا اموزش را انجا یاد بگرین برگردن...
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
دوست عزیز ، این کار به اجازه آموزش و پرورش نیاز نداره و انجامش امکان پذیره . هر کسی می تواند به عنوان مستمع آزاد در امتحانات شرکت کند و در صورت قبولی مدرک آن پایه را دریافت کند.
سلامت روان معلمان باید هر 3 ماه یکبار مورد بررسی قرار بگیرد، شغل این عزیزان آنقدر حساس است که همیشه زیر ذره بین هستند و وجود افرادی که اختلال روانی دارند باعث ضربه به کل جامعه معلمین زحمت کش میشود.
ای کاش بخشی از بودجه هایی که در کشور حیف و میل میشود برای این امر خطیر و مهم در نظر گرفته میشد تا سلامت جامعه در آینده تظمین شود
این ها معلم هستند شرم بر نظام آموزش و پرورش ما
یک نفر این کار را میکند وشما هم با آبروی همه معلمان بازی کنید و این خوارشدگان را بیشتر خوار و خفیف کنید.
سلام باید این معلم را اینطوری تنبیه کنند که حتما 10 جلسه مشاوره اجباری داشته باشد و با دکتر هم صحبت کنند که دارو بخورد .......که برای نمره بچه را به این شکل در نیاوردواقعا فکر میکنید این بچه بعدها درس را دوست خواهد داشت ..متاسفم .
تا حالا چندتاشون اخراج شدند که بقیه بترسند؟
چندتاشون دیه دادند؟
امیدوارم با بازتاب وسیع این حرکت ددمنشانه در شبکه های اجتماعی سیستم اموزشی کشور به خودش بیاید امیدوارم با زندانی شدن این معلم خاطی به جرم کودک ازاری دیگر شاهد چنین وحشیگریها نباشیم.
بنظر من باید در زمان استخدام افراد تست صحت سلامت روان گرفته شود ، واقعا اینگونه اعمال جنون آمیز از یک انسان که صحت سلامت روان داشته باشد بعید است و حتما از این معلم تست سلامت روانی گرفته شود و قطع به یقین ایشان فاقد سلامت روح و روان است
معلمی که این کار رو کرده باید تا آخر عمر از تدریس محروم بشه چون کسی که این کار رو میکنم سلامت روانی نداره
من اگه به جای خانواده اون بچه بودم یک معلمی میساختم که بقیه عمرش روی صندلی چرخ دار زندگی کنه ...، انتظار رسیدگی به موضوع از طرف آموزش و پرورش ، خیلی خوش خیالیه ، اگه برخورد میکردن که اینقدر این موضوع تکرار نمیشد
اين را دست و پايش را ببنديد و به اندازيد در يك ديوانه خانه نه اينكه او و أمثال او را به اندازيد بجان كودكان ما .........
مثل زندانيان گوانتانامو تنبيه فرمودن
تنها می تونم بگم برای خیلی از افرادی که نظر می دهند درحالیکه معلم نیستند متاسفم...لطفا شما به زندگی خودتان برسید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر