بازدید 90224

ترامپ درصدد ایجاد منطقه امن در سوریه است

دونالد ترامپ به پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا دستور ارائه طرحی برای ایجاد یک منطقه امن برای آوارگان در سوریه رامی‌دهد؛ اقدامی که می‌تواند تشدید دخالت نظامی آمریکا در جنگ داخلی سوریه را موجب شود.
کد خبر: ۶۶۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 26 January 2017

دونالد ترامپ به پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا دستور ارائه طرحی برای ایجاد یک منطقه امن برای آوارگان در سوریه رامی‌دهد؛ اقدامی که می‌تواند تشدید دخالت نظامی آمریکا در جنگ داخلی سوریه را موجب شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گفته شده پیش‌نویس این دستور اجرایی تنها منتظر امضای ترامپ است و نشان می‌دهد که دولت جدید آمریکا در حال تدارک برای برداشتن گام‌هایی خلاف جهت دولت اوباما در سوریه است. دولت اوباما طی این سال‌ها سعی کرد از دخالت مستقیم نظامی در سوریه خودداری کند.

در پیش‌نویس این دستور آمده است: وزارت خارجه آمریکا همگام با وزارت دفاع ظرف 90 روز از تاریخ صدور این فرمان فرصت دارند طرحی را برای ایجاد مناطق امن در سوریه و مناطق اطراف آن تدارک ببینند تا سوری‌های آواره بتوانند تا زمان حل و فصل قاطعانه و کامل بحران کشورشان در آن بمانند.

در صورت اجرایی شدن این فرمان دخالت نظامی آمریکا در سوریه شکل می‌گیرد و دیدگاه‌های احتیاطی دولت اوباما به طور کل زیرپا گذاشته می‌شود. اگر ترامپ بخواهد برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع اقدام کند لازم است که حملات هوایی آمریکا و نیروهای ائتلاف در سوریه تشدید شود و همچنین لازم است که نیروهای زمینی برای حفاظت از غیرنظامیان در مناطق امن وارد عمل شوند.

با این حال هنوز جزئیات زیادی از این منطقه از اندازه، محدوده جغرافیایی و نحوه شکل گیری آن اعلام نشده است.در حال حاضر کشورهایی نظیر اردن، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه میزبان تعداد زیادی از آوارگان سوری هستند. دولت ترکیه مدت‌ها بود دولت اوباما را برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهایش با سوریه تحت فشار گذاشته بود.

این پیش‌نویس امکان ایجاد اینگونه پناهگاه‌های امن در کشورهای همسایه را بیشتر می‌کند اما جزئیات آن معلوم نیست.

مقامات نظامی آمریکا مدت‌ها پیش هشدار دادند که ایجاد منطقه پرواز ممنوع در خاک سوریه نیازمند منابع بسیار زیاد برای جنگ با داعش می‌باشد و همچنین تضمین اینکه داعشی‌ها نتوانند به این مناطق نفوذ کنند بسیار سخت است.

یکی دیگر از بزرگترین سوال‌ها چگونگی اجتناب از مقابله با نیروهای روسی در سوریه می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار