بازدید 5742
۹

توضیحات «حاجی‌بابایی» درباره بازنشستگی زنان

کد خبر: ۶۶۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 26 January 2017
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه توضیحانی درباره مصوبه مجلس مبنی بر بازنشستگی زنان با 20سال سابقه کار ارایه داد.

‌به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران، درباره مدیران و کارکنانی که در شهرداری بازنشسته شده‌اند و بعضا سابقه فعالیت آنها به بیش از 40 سال می‌رسد، اظهار کرد: در چارچوب قانون به این افراد اجازه فعالیت داده می‌شود اما اساسا باید در چارت سازمانی تلفیقی از جوانان و افراد با سابقه وجود داشته باشد تا در محیط کار هم شور و نشاط فراهم شود و هم از تجربه مدیران با سابقه استفاده شود.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین، فردی که بازنشسته شده و حقوق و مزایای خود را دریافت کرده است، باید یک سوم حقوق قبلی خود قرارداد امضا کند و سپس به ادامه فعالیت بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که فردی بر خلاف این قانون به‌کار گرفته شود نقض قانون است و باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، درباره مصوبه بازنشستگی زنان با 20سال سابقه کار، گفت: با توجه به اینکه سیستم استخدامی کشور درست نیست بنابراین باید چنین الزامات و قوانینی ایجاد شود.

وی ادامه داد: وقتی یک خانم در سن 38 سالگی استخدام می‌شود، قطعا 20 سال پس از خدمت فرسوده می‌شود و نیاز به استراحت و فراغت از فعالیت دارد.

فعالیت 270 هزار زن در ادارات با کمتر از 20  سال سابقه

حاجی بابایی تصریح کرد: 950هزار خانم در ادارات در حال فعالیت هستند که 510هزار از این افراد در آموزش و پرورش هستند و 270 هزار از این افراد سابقه کمتر از 20 سال دارند که شامل این قانون نمی‌شوند و با توجه به اینکه اجرای این طرح تبصره‌های خاصی دارد و حقوق افراد دو سوم خواهد شد بنابراین می‌توان برآورد کرد که شمار این افراد به بیش از 10 هزار نفر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با خروج این افراد اگر چه هزینه‌هایی را باید دولت متحمل شود اما نیروی کار جوان جایگزین این افراد خواهد شد و در حقیقت به گونه‌ای باب استخدام باز خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
آقای حاجی بابایی نماینده محترم ،لطفا فکری هم برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها بکنید ،که بیش از نوددرصد آنان در زیر خط فقر هستند ، اگر همین امسال فکری نکنید ؟ بازنشسته ای که نزدیک هفتاد سال سن دارد ،شاید هرگز روی رفاه را نبیند ؟ در روز واپسین مسول هستید ، همین حالا فقط این عمل نیک و تاریخی است ، شما که فریاد بیش از یک میلون خانوار را شنیده اید؟
خانم سی وهشت سالگی استخدام شده ؟ خانمهایی که در بیست سالگی شروع به کار کردند چی ؟؟
شمارو به خدا به داد بازنشسته های فرهنگی که زیر خط فقرند ؛برسین. حقمونو بدین.سی سال خون دل خوردیم. لااقل پاداشمونو به موقع بدین تا به زخم زندگیمون بزنیم. ای خدا دردمونو به کی بگیم.ما فقط حقمونو می خوایم.خدا از باعث وبانی ظالم نگذره
حاجی بابایی در دوران وزارتش چنان نا صواب و غیر علمی نظام تعلیم و تعلم را به هم زد که فکر نمی کنم تا 20 سال بعد جبران نواقص بشود
شما اگر راست میگید قانون بازنشستگی با استفاده از ماده 10 نوسازی صنایع رو که قانون هست ولی تامین اجتماعی با قلدری از اجرای اون سر باز میزنه اازامی کنید . اون قانون هم یرای ایجاد اشتغال جوانان بود
خدایا نمیشه ما از دست این حاجی بابایی خلاص شیم؟ اومد تو آموزش و پرورش همه چیزو به هم زد حالا رفته اونجا. وای وای وای
جناب آقای حاجی بابایی نماینده محترم مجلس و ریس کمیسیون تلفیق بوجه،و برنامه ششم توسعه، شما به بازنشسته های کشوری و لشکری قول پیگیری همسان سازی حقوق بازنشسته ها دادی ،لطفا فراموش نکنید ،که ،تا دچار معصیت نشوید . که خداوند به وعده هایش پایبند است ،پس بندهٔ خدا هم باید پایبند بماند ،،،
سلام
بازنشستگي پيش از موعد آقايان در برنامه ششم سرانجامش چي شد؟لطفا پيگيري بفرماييد.ممنون
از آقاي حاج بابايي و ساير نمايندگان استدعا دارم پيگير باز نشستگي پيش از موعد آقايان در سال نود و شش باشند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان