بازدید 5240
سوژه

فردوسی‌پور برای کدام کلمه از صداوسیما تذکر گرفت؟

کار آقای فردوسی‌پور کارشناسی نبود و طی گفت‌وگویی که با وی هم داشتیم اشاره کردیم که وظیفه‌ای در این حوزه ندارد. این مجری اگر به موضوعات مربوط به حوزه فوتبال می‌پرداخت قطعا اوضاع خیلی بهتر از الان بود.
کد خبر: ۶۶۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 26 January 2017
عادل فردوسی پور چرا از مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما تذکر گرفت؟ این سوالی است که پس از تذکر رسانه ملی به مجری برنامه نود به ذهن می رسد. 

به گزارش تابناک ورزشی، 24 ساعت پس از روی آنتن رفتن برنامه نود با محتوایی در مورد آتش سوزی ساختمان پلاسکو حالا از سوی رسانه‌های طیفی خاص و جریان سیاسی مشخصی در شبکه مجازی و البته رسانه های مکتوب انتقادات زیادی به عادل منتشر می شود که البته نبض این انتقادها صحیح است.تذکری که به دنبال پرداخت برنامه نود به ماجرای آتش سوزی پلاسکو و خارج از حیطه وظایف این برنامه فوتبالی صدر شد.

فردوسی‌پور برای کدام کلمه از صداوسیما تذکر گرفت؟

 در یکی از رسمی ترین اظهار نظرها یکی از اعضای مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما گفت:« کار آقای فردوسی‌پور کارشناسی نبود و طی گفت‌وگویی که با وی هم داشتیم اشاره کردیم که وظیفه‌ای در این حوزه ندارد. این مجری اگر به موضوعات مربوط به حوزه فوتبال می‌پرداخت قطعا اوضاع خیلی بهتر از الان بود. این فرد در موارد مختلف برنامه را به حاشیه کشانده و به موارد غیر ورزشی پرداخته است.حتی کار به جایی رسیده که وکلایی به عنوان مدعی العموم خواسته‌اند به خاطر این رفتار غیر حرفه‌ای از ایشان شکایت کنند و پیگیر هستند که این پرونده به نتیجه برسد.»

این صحبت های رسمی نشان می دهد که جرم فردوسی پور حضور در حوزه غیرتخصصی بوده. اما از آنجایی که اولین بار نیست که برنامه نود به مسائل غیرفوتبالی می پردازد و البته همه آیتم های برنامه ها هم با نظارت صداوسیما روی آنتن می رود به نظر می رسد که کارشناسی نبودن برنامه بیشتر یک بهانه باشد تا دلیل اصلی . دلیلی که شاید بشود در متن های انتقادی نسبت به برنامه نود پیدا کرد.

 چندسایت و خبرگزاری، یک روزنامه و چند کانال تلگرامی پس از برنامه شب گذشته فعالیت‌شان را در انتقاد از نود آغاز کردند. فعالیت هایی که یک کلمه مشترک داشت و آن هم «استعفا» بود. کلمه ای که توسط فردوسی پور استفاده شده و گویا دلیل اصلی وارد کردن این همه فشار به برنامه نود باشد.

 «خيلي از کاربران فضاي مجازي نيز از اين رفتار يک‌طرفه فردوسي‌پور انتقاد کردند و حتي برخي نوشتند فردوسي‌پور چرا براي پلاسکو طلب استعفا مي‌کند ولي وقتي قطار تبريز مشهد دچار حادثه شد و به دليل بي‌کفايتي مسوولان آمار قربانيانش افزايش يافت، هيچگاه فردوسي‌پور چنين درخواستي مطرح نکرد!» این مطلبی است که در صبح نو کار شده و به کلمه گفته شده توسط فردوسی پور یعنی استعفا اشاره دارد. 

در مطلبی که در کانال های تلگرامی دست به دست می شد این طور به استعفا اشاره شده: « عادل فردوسی‌پور، مجری توانمند و اختلاف افکن برنامه نود اخیرا در برنامه اش گفت: "اگر حادثه پلاسکو در هر کشور دیگه ای اتفاق میفتاد، قطعا چندتا از مسئولین و مدیران شون یا اخراج می شدن یا استعفا می دادن...خود شما؛ به جای اینکه به مسائل ورزشی و فوتبالی و اختلاف اندازی تون بین اهالی فوتبال بپردازید، می شید کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی و مدیریت کلان شهری...»

 مطالبی هم چند رسانه منتشر شده که دوباره به همین مساله پرداخته. یعنی علی رغم که برنامه نود سراغ سوژه غیرکارشناسی رفته اما مهمترین مشکل صداوسیما صحبت‌هایی است که بدون هماهنگی روی آنتن رفته که همان صحبت های زنده فردوسی پور است. صحبت هایی در مورد استعفا دادن مدیران مقصر که این طور با برخورد مواجه شده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
متاسفانه شما هم ازیک فردی که خودش را درهرحوزه ای کارشناس می پندارد حمایت می کنیید متاسفم...................
پاسخ ها
عربلو
| Germany |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
حرف قريب به اتفاق مردم تو اين چند دهه است ، انتظار صحبتهاي گل و بلبل كه نداشتي؟؟؟؟؟؟؟؟ ميشه جان باختگان رو برگردوند ؟؟؟؟؟
آقایان چقدر زود رنج هم هستند ! از صبح تا شب در تریبون های ....... انواع و اقسام حرف های توهین آمیز گفته می شود کسی جرأت اعتراض ندارد . حالا که عادل حرف زده به تریج قبایشان برخورده . جمع کنید این لوس بازی ها را . آن کسی که آتش نشان ها را فرستاده داخل مسئول جان آن هاست . مردک نمی داتسته که ساختمان در حال ذوب فرو خواهد ریخت در حالی که هر کسی که دو کلاس سواد تخصصی داشته باشد می داند سازه های فلزی بعد از 2 تا 2.5 ساعت حریق مسلماً فرو خواهند ریخت . چند تا خانواده بی گناه عزادار شده اند حتی یک نفر قبول نکرده که اشتباه کرده . پس تقصیر چه کسی بوده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
من هم نظر ایشان رادارم حتی بایستی فرمانده عملیات آتش نشانی درآن روز محاکمه شود که محاسبات غلطی دررابطه اطفاء حریق وهمکاران خودش داشته و موجب خسارت شده.
در حالی که هر کسی که دو کلاس سواد تخصصی داشته باشد می داند سازه های فلزی بعد از 2 تا 2.5 ساعت حریق مسلماً فرو خواهند ریخت ...... كاملا موافقم و اما در مورد مطلب فوق كه به قباي آقايون برخورده از فردوسي پور خواهش ميكنيم كه در برنامه بعد از عوامل اصلي و جانبي و بحران مديريت پيش اومده در اين امر با گل و شيريني تشكر و پذيرايي كنه
سلام. چرا صورت مسئله را پاک می کنید.
منطقی و منصفانه ترین برنامه ای که در روزهای اخیر روی آنتن سیما رفت
امروزه هر کس از هر تریبونی در باره تخصصی ترین مسائل از برجام و fatf تا موسیقی .....با تندترین ادبیات اظهار نظر میکند فردوسی پور که راجع به زن موضوع کاملا بدیهی یک حرف بدیهی زده چرا اينهمه جنجال درست شده؟
امروزه هر کس از هر تریبونی در باره تخصصی ترین مسائل از برجام و fatf تا موسیقی .....با تندترین ادبیات اظهار نظر میکند فردوسی پور که راجع به زن موضوع کاملا بدیهی یک حرف بدیهی زده چرا اينهمه جنجال درست شده؟
حرف آقای فردوسی پور حرف همه ملته
شهردار استعفا.....
مملکت ما شده فقط : این چی گفت اون چی گفت !!!
همه فقط حرف میزنند و دروغ و ....
اظهار نظر در مورد برجام و آمریکا در حیطه کارشناس هواشناسی می باشد
به خدا من به عنوان کسی که در این رشته درس خوندم هیچ واحد درسی در مورد برجام و آمریکا نداشتیم
این همه آدمه سیاسی و نظامی تو حوزه فوتبال دخالت و اظهار نظر و بعظا مدیریت میکنن ...حالا یه آدمه فوتبالی هم نظره مدیریتی از طرف یه آدمه حقیقی بده
ای بابا علت آتش سوزی را برای چی می خواهین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار