بازدید 9405
۲

بازار مسکن در کدام استان‌ها داغتر است؟

در مجموع 31 استان کشور طی 9 ماهه نخست امسال میزان پرداخت وام خرید مسکن 14 درصدرشد کرده است اما این میزان رشد در هشت استان بالای 25 درصد بوده است.
کد خبر: ۶۶۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 26 January 2017
در مجموع 31 استان کشور طی 9 ماهه نخست امسال میزان پرداخت وام خرید مسکن 14 درصدرشد کرده است اما این میزان رشد در هشت استان بالای 25 درصد بوده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر این اساس بیشترین استقبال از وام پرداختی به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان با 62 درصد رشد، کرمانشاه با 39 درصد، اردبیل با 38 درصد، زنجان با 37 درصد، آذربایجان غربی با 35 درصد، تهران با 34 درصد، قم با 33 درصد و آذربایجان شرقی با 27 درصد رشد پرداخت تسهیلات نسبت به 9 ماه نخست پارسال اختصاص داشته است. رتبه تهران در جمع این هشت استان ششم بوده که دور از انتظار نیست؛ چراکه میزان پوشش هزینه خرید مسکن با این وام در پایتخت نسبتا کمتر است.

میزان رشد پرداخت تسهیلات در 22 استان کشور نیز مثبت و رقمی بین دو تا 62 درصد بوده است؛ ضمن اینکه در دو استان تقاضای وام خرید مسکن تغییری نکرده است. در عین حال هفت استان کشور دچار افت تقاضای وام خرید بوده‌اند که معرفی آنها می‌تواند به برنامه‌ریزی آتی سیاست‌گذار پولی در این استان‌ها کمک کند.

بیشترین افت پرداخت وام مسکن مربوط به استان کهکیلویه و بویراحمد با نرخ منفی 13 درصد است و پس از آن استان‌های هرمزگان با 11- درصد، بوشهر با 8- درصد، گلستان با 5- درصد، سمنان با 4- درصد، خراسان جنوبی با 4- درصد و ایلام با 1- درصد در مراتب بعدی قرار دارند.


 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بازار مسکن در منطقه 9 تهران (مهرآباد جنوبی) داغ است. البته نمیدونم هنوز هم داغ است یا نه.
ولی میانگین قیمت مسکن در تهران رو هم تحت تاثیر قرار داده
درحالیکه اکثر مطبوعات ورسانه های خبری تیتر اول خودرا به سقوط 1200 واحدی بورس در دو روز اخیر اختصاص داده اند ، روزنامه تخصصی موضوعات اقتصادی یعنی "دنیای اقتصاد" در صفحه اول خود کوچکترین اشاره ای به این موضوع نداشته و بجای آن تیتر اول خودرا به "دمای مسکن در 31 استان" اختصاص داده است !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل