بازدید 3579

بخشش جرایم بیمه‌ای واحدهای تجاری پلاسکو

کد خبر: ۶۶۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 26 January 2017
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ از ۶۵ پرونده کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی ساختمان پلاسکو خبر داد و در عین حال توضیحاتی را درباره بدهی‌های بیمه‌ای واحدهای تجاری پلاسکو و مستمری شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو ارائه داد.

به گزارش ایسنا، ناهید حیدری درباره جزئیات پرداخت بیمه بیکاری به کارگران ساختمان پلاسکو گفت: از ساعت آغازین این حادثه ستاد بخرانی در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد و توافقاتی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صورت گرفت و قرار شد خدماتی را به بیمه‌شدگان این مجموعه ارائه دهیم.

وی افزود: بر همین اساس از صبح شنبه، تعداد زیادی از بیمه شدگان به شعبه ۲۶ تامین اجتماعی مراجعه کردند و همانطور که در رسانه‌ها اعلام شد بدون تشریفات اداری، شرایطی مهیا شد تا این افراد در حداقل زمان خدمت را دریافت کنند.

بر همین اساس در روز شنبه ۶۵ پرونده را برقرار کرده و به اتمام رساندیم و تا این لحظه هم ۵۰۰ پرونده برقرار شده و حکم‌های آن‌ها آماده شده است. در عین حال ۴۰۰ مورد دیگر نیز در دست بررسی است که ظرف دو روز آینده به نتیجه می‌رسند.

حیدری ادامه داد: همچنین تا کنون ۹۰۰ نفر به تامین اجتماعی مراجعه کردند که البته عده‌ای از آن‌ها بیمه اختیاری بودند و بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت اما از آنجایی که این افراد در ساختمان پلاسکو شاغل بودند طبق نظر هیات وزیران، بیمه بیکاری به آن‌ها هم تعلق گرفت و تا چهار ماه هم می‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ درباره پرداخت حقوق دی‌ماه به این افراد گفت: مبدا پرداخت حقوق بیکاری تاریخ وقوع بیکاری است و از انجایی که این حادثه در ۳۰ دی‌ماه اتفاق افتاد، بنابراین بیمه بیکاری هم از همان تاریخ برقرار می‌شود و بعد از گذشت زمان لازم پرداخت می‌شود.

حیدری درباره بدهی‌های بیمه‌ای واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو گفت: از ۵۶۰ واحد تجاری این ساختمان، ۲۸۸ واحد در سازمان تامین اجتماعی کد تشکیل داده بودند و کارگرانشان را بیمه کرده بودند. بر این اساس میزان بدهی این واحدها حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که طبق مصوبه هیات وزیران جرائم آن‌ها بخشوده می‌شود و اصل حق بیمه نیز به مدت ۵ سال قسط‌ بندی می‌شود.

وی همچنین گفت: بازماندگان شهدای آتش‌نشان نیز می‌تواند به شعبه دو تامین اجتماعی غرب مراجعه کنند و خدمات بیمه‌ای مستمری بازماندگان برایشان برقرار می‌شود.

بخشودگی بدهی مالیاتی

تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان مالیاتی کشور نیز از بخشودگی بدهی مالیاتی اصناف و واحدهای تجاری پلاسکو تا سال ۱۳۹۴ خبر داد و درباره بخشودگی مالیاتی اصناف و واحدی‌های ساختمان پلاسکو گفت: بر اساس اختیارات قانونی در شرایطی که افراد در اثر حوادث طبیعی و بلایا بیش از ۵۰ درصد اموالشان در بین رفته باشد، مالیات‌هایشان بخشیده می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس از روز شنبه صبح متنی در اختیار دولت قرار دادیم که بر اساس آن کلیه افرادی در پلاسکو فعالیت می‌کردند، بدهی‌های مالیاتی آن‌ها تا سال ۱۳۹۴ مورد بخشودگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین از روز شنبه به همکارانمان دستور دادیم تا این افراد را شناسایی کنند و حتی اقداماتی مانند پیامک دادن که بدهی‌های مالیاتی را اعلام می‌کند، برای آن‌ها انجام نشود تا این افراد از نظر روحی و روانی آسیب نبینند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر