بازدید 3713

اصول بازاريابی مدرن

رقابت شانه به شانه در تمامي سطوح تجاري و صنعتي امروزه از اصول اقتصادي دنياست. توليدكنندگاني كه كالا و خدمات مورد نياز سطحوح بالا ، متوسط و پايين را توليد مي كنند در گروه هاي خود با رقابت هاي خردكننده اي روبرو هستند كه در صورت عدم توانايي مي تواند شركت ها را بسرعت به مرحله زوال سوق داده و نابود كند.
کد خبر: ۶۶۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳ 26 January 2017
رقابت شانه به شانه در تمامي سطوح تجاري و صنعتي امروزه از اصول اقتصادي دنياست. توليدكنندگاني كه كالا و خدمات مورد نياز سطحوح بالا ، متوسط و پايين را توليد مي كنند در گروه هاي خود با رقابت هاي خردكننده اي روبرو هستند كه در صورت عدم توانايي مي تواند شركت ها را بسرعت به مرحله زوال سوق داده و نابود كند.

هرچند اصول بازاريابي جديدي كه دانشمنداني چون فيليپ كاتلر وايگور  انسف به دنياي تجارت معرفي نموده اند تاثيرات مهم و پايه اي در موفقيت و پيشرفت بازاريابي و فروش يك شركت دارد اما به طور قطع نوآوري و خلاقيت هاي مديران بازريابي و فروش شركت ها نيز در عملياتي نمودن و بهره برداري موثر اين اصول نقش و اهميت بالايي دارد.برند و بالا بردن ارزش دارايي هاي نامحسوس تا حديست كه نام تجاري برخي محصولات از ماشين آلات ، ساختمان ها و ساير دارايي هاي قابل رويت آن تجارت ارزشمند تر است. كوكا كولا ، نايك ، اپل و سامسونگ از جمله اين برندهاي ارزشمند هستند و مديريت است كه توانسته برندهاي جواني چون اپل را در رده هاي بالاي اين رتبه بندي هاي قرار دهد.

يكي از مهمترين عوامل موثر بر تصميم خريداران به محصولات يا خدمات ، آشنايي و درجه اطمينان به نام تجاريست ، موضوعي كه از عدم توجه به آن مي تواند حتي هر توليدكننده با كيفيت و بروزي را زمينگير نمايد و برعكس توجه مناسب به برند سازي و تبليغات تجاري كارآ مي تواند توليد كننده متوسطي را در ميان بزرگان قرار دهد. بطور قطع خريد لباس از يك برند صاحب نام اطمينان بيشتري در شما ايجاد مي نمايد يا انتخاب محصولات خوراكي و بطور قطع در هنگام خريد براي كودكانمان بالاترين حد توان مال را در انتخاب محصولات با برندهاي معتبر بكار مي بريم، اين افزايش پرداخت ها بواسطه اطمينانيست كه بازاريابي و برند سازي موثر يك شركت در ما ايجاد نموده است.

در صنايعي مانند فولاد كه در كشور ما از نيروي كار و مواد اوليه آن از مزيت برخوردار است نيز بازاريابي و تبليغ تجاري اهميت بالايي دارد ، وقتي نام مديران ارشد فولاد ايران مانند دكتر سبحاني مديرعامل فولاد مباركه ، دكتر دشتيانه ، معاون بازاريابي و فروش ذوب آهن اصفهان و يا مهندس تجلي زاده معاون فروش و بازاريابي فولاد خوزستان در مهمترين همايش هاي تخصصي فولاد جهان ديده مي شود و مقالات متعدد آنها در منابع مهمي مانند پلتز ، متال بولتن ، متال اكسپرت و ديگر مراكز اطلاعات صنعتي انعكاس جهاني دارد  نشاندهنده تاثيرگذاري و هوشمندي مديران فولاد در افزايش ارزش برند بين المللي غول هاي فولاد ايران است كه بايستي بطور قطع الگوي مناسبي براي مديران نفتي ، پتروشيمي ها و خودروسازهاي كشور ما قرار گيرد. اين موضوع كه فولاد ايران امروزه در رتبه سيزدهمين توليدكننده برتر دنياست و بطور قطع بزودي افزايش چند پله اي ديگري را تجربه خواهد كرد و در بازارهاي جهاني رقيب اصلي تركيه و چين براي فروش محصولات تخت و طويل و مياني به حساب مي آيد بطور قطع حاصل تفكرات بازاريابي مدرن مديران فولاديست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار