بازدید 7225
۵

افزایش طلاق بین زوج‌های دارای تک فرزند

معاون فنی دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدرسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به شیوع طلاق بین زوج هایی که در خانواده تک فرزند بزرگ شده اند، هشدار داد.
کد خبر: ۶۶۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 25 January 2017
معاون فنی دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدرسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به شیوع طلاق بین زوج هایی که در خانواده تک فرزند بزرگ شده اند، هشدار داد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی که در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت کودک و مادر در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی دزفول صحبت می‌کرد،  اظهارداشت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که برخی افراد که عمدتا از قشر باسواد و نخبه‌اند به دلیل مشغله کاری از فرزندآوری خودداری می‌کنند که این امر در بلندمدت موجب حذف ژن نخبگان در جامعه خواهد شد.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدرسه وزارت بهداشت بیان کرد: در 2 سال گذشته روند صعودی طلاق در کشور کند شده طوری که در 2 سال اخیر 163 هزار مورد طلاق در کشور ثبت شده است. در اکثر این طلاق‌ها نیز زوجین در خانواده‌ای رشد کرده‌اند که تک‌فرزند بوده و با کوچک‌ترین اختلاف به والدین پناه برده‌اند و همین امر منجر به طلاق شده است.

وی افزود: با تغییر نگرش‌ها در مردم از سال 64 تاکنون نرخ باروری در کشور کاهش یافته طوری که سال 65 با جمعیت حدود 48 میلیون نفر در کشور نرخ باروری 6.5 بوده، سال 72 به 3.3 درصد و سال 90 نیز به 1.8 درصد رسیده است. در استان خوزستان نیز شهرستان هویزه با 3.6 بیشترین نرخ باروری و شهرستان دزفول با 1.7 کمترین نرخ باروری را در سال 90 داشته‌اند این درحالی است که نرخ باروری در شهر شوش 2.2 و در گتوند 2.3 است که نشانه تفاوت رفتار باروری در این سه شهر است و باید برای افزایش باروری در شهرستان دزفول بیشتر تلاش کرد.

معاون فنی دفتر سلامت وزارت بهداشت: طبق نظرسنجی که سال 93 انجام شده تمایل زوجین در آستانه ازدواج به داشتن 2.3 فرزند بوده در حالی‌که تمایل زوجین 7 سال پس از ازدواج به 2.8 رسیده و این نشان می‌دهد زوجین خواهان فرزند بیشتر هستند و خواست مردم با سیاست‌های کلی جمعیت همخوانی دارد.

وی به آمار ازدواج در سال 94 اشاره کرد و گفت: در سال 94 ،تعداد 67 هزار مورد ازدواج در کشور اتفاق افتاد که 22 هزار مورد آن قبل از 12 ماهگی به طلاق منجر شد و 33 هزار زوج نیز تقریبا 24 ماه بعد از ازدواج طلاق گرفتند که این نشان می دهد 50 درصد طلاق ها در پنج سال نخست ازدواج صورت می گیرد.

اسلامی همچنین به رشد جمعیت در کشورمان اشاره کرد و گفت: از سال 1290 تا 1390 جمعیت کشور از 9 میلیون نفر به 70 میلیون نفر رسیده است.

وی رشد جمعیت را خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مرگ 370 هزار نفر در سال گذشته اگر نسبت به رشد جمعیت بی‌تفاوت باشیم در سال 1425 رشد جمعیت صفر و بعد از آن با رشد منفی جمعیت روبرو خواهیم شد .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
عامو چرا حرف بی ربط می زنی ؟ خدا عقل داده ،دروغ چرا ،،،،؟
تا زمانیکه نقش زنان در جامعه برای مردان مشخص نشود وضع از این هم بدتر خواهد شد یک عمر گفته اند و در خون ما ایرانیان رسوخ کرده که زن فقط بچه داری و خانه داری کرده و به امورات مرد دخالت نکند و تا زمانیکه زیر ساختهای بعضی از مسایل حل نشود اولویت دادن به زن فلاکت باره از جمله مرد بیکار بماند و زن را استخدام بکنند لذت بخش ترین لحظه مرد زمانیه که از عرق جبین پول در بیاره و برای زن و خانواده اش هزینه کنه در حالیکه این دور زمانا زن تلاش می کند از همسرش در پول در آوردن کم نیاره در حالیکه کم در آوردن در پیش مرد عند لذت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
صدتا لایک
ربطی نداره اما زندگی طولانی مدت با یه شخص میتواند خسته کننده باشه
متاسفانه تک فرزندی که ریشه درخودخواهی والدین داردجامعه رادچارمشکلات بسیاری کرده است به عنوان یک عضوهیات علمی دانشگاه هرروزبیش ازگذشته شاهدمشکلات این طفلکی ها درکلاس های درسم هستم .موجوداتی تنها وبسیارآسیب پذیر.ای کاش حال که به هرحال این معضل به وجود آمده ازراه گسترش فرهنگ مشاوره وبرنامه ریزی مدیریتی تک فرزندهای موجود رادریابیم تابیش ازاین مشکل ایجادنشودودرادامه با استدلال منطقی مردم را آگاه نمودتاریشه این معضل خشکانده شود.انشاالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس