بازدید 2974

کاهش‌سود هیوندای برای دوازدهمین سه‌ماهه متوالی

سود هیوندای موتور در سه ماهه چهارم سال گذشته تحت تاثیر تخفیف‌های چشمگیر برای سدانهای کوچکتر در کره جنوبی و آمریکا که درآمد این شرکت را کمتر کرد، برای دوازدهمین سه ماهه متوالی کاهش یافت.
کد خبر: ۶۶۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 25 January 2017
سود هیوندای موتور در سه ماهه چهارم سال گذشته تحت تاثیر تخفیف‌های چشمگیر برای سدانهای کوچکتر در کره جنوبی و آمریکا که درآمد این شرکت را کمتر کرد، برای دوازدهمین سه ماهه متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هیوندای موتور که به همراه کیا موتورز، پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، اعلام کرد سود خالص در سه ماهه چهارم یک تریلیون وون (۸۵۸.۰۷ میلیون دلار) بود که ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. تحلیلگران در نظرسنجی تامسون رویترز، متوسط سود این شرکت را ۱.۵ تریلیون وون پیش بینی کرده بودند.

سود سه ماهه هیوندای از سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ بر مبنای سال به سال، رو به تحلیل بوده است. سود این شرکت برای کل سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۶ درصد کاهش یافت و به ۶.۴ تریلیون وون رسید که چهارمین کاهش سالانه متوالی بود.

فروش سه ماهه چهارم هیوندای موتور ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۴.۵ تریلیون وون رسید در حالیکه سود عملیاتی این شرکت نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ به میزان ۳۳ درصد کاهش یافت و به یک تریلیون وون رسید.

در سال ۲۰۱۱ که دوران اوج فروش هیوندای بود، از هر ۲۰ خودرویی که در آمریکا به فروش می رفت، یک دستگاه ساخت هیوندای بود. رونق فروش این شرکت در آن زمان به کمک سدانهای الانترا و سوناتا حاصل شد اما مدلهای سدان این خودروساز کره ای جذابیت‌شان را با رقابت مدلهایی مانند سیویک هوندا در آمریکا و SM۶ رنو در کره جنوبی، از دست دادند.

از سوی دیگر جذابیت مدلهای شاسی بلند که با کاهش قیمتهای نفت، تقاضای زیادی پیدا کرده اند عامل دیگری بوده که کندی فروش مدلهای سدان هیوندای را تشدید کرده است.

دورنمای فروش هیوندای با نگرانیها نسبت به سیاستهای حمایت گرایانه دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا که ممکن است به وضع تعرفه‌های بالاتر برای واردات خودروهای این خودروساز منجر شود، تشدید شده است.

هیوندای موتور با اشاره به حمایت گرایی رو به رشد کشورها و رقابت رو به رشد، انتظار دارد ابهام درباره صنعت خودرو امسال تداوم پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، فروش هیوندای موتور در کره جنوبی که بازار خانگی این شرکت است، در سه ماهه چهارم سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل