بازدید 3257
۱

متوسط قیمت هر متر خانه در پایتخت چقدر است؟

آخرین آمار از رشد ۴۱ درصدی حجم معاملات آپارتمان در تهران و متوسط قیمت حدود چهارمیلیون و ۴۹۰ هزار تومانی هر متر واحد مسکونی در پایتخت خبر می دهد.
کد خبر: ۶۶۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 25 January 2017
آخرین آمار از رشد ۴۱ درصدی حجم معاملات آپارتمان در تهران و متوسط قیمت حدود چهارمیلیون و ۴۹۰ هزار تومانی هر متر واحد مسکونی در پایتخت خبر می دهد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در دی ماه امسال نشان می‌دهد که متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران حدود چهار میلیون و ۴۹۰هزار تومان بوده که با رشد ۱.۴ درصدی قیمت در مقایسه با آذرماه همراه است.

از سوی دیگر قیمت هر متر مسکن در دی ماه نسبت به دی ماه سال گذشته تا ۹.۹ درصد افزایش دارد.

بیشترین رشد متوسط قیمت مربوط به منطقه ۹  با ۱۶.۲ درصد و کمترین آن به منطقه ۲۲ با ۰.۸ درصد نسبت به آذرماه سال گذشته تعلق دارد.

همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی به حدود ۱۶ هزار و ۷۴۹ واحد رسیده که این رقم نسبت به آذرماه۴۱.۶ درصد و در مقایسه با دی ماه سال گذشته تا ۳.۲ درصد افزایش دارد.

بررسی توزیع تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی معامله شده به تفکیک عمر حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۵۲.۵ درصد بیشترین واحدهای معامله شده را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر توزیع تعداد معاملات برحسب مناطق مختلف بیانگر آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه باز هم منطقه پنج با ۱۶ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را داشته است. همچنین منطقه چهار با ۱۱.۲ درصد و منطقه دو با  ۹.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تحولات اجاره‌بهای مسکن در آذرماه هم این را نشان می‌دهد که شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران ۱۱.۱ درصد و در کل مناطق شهری تا ۹.۶ درصد افزایش یافته است.

اما مجموع تحولات رخ داده در بازار مسکن با این تحلیل بانک مرکزی همراه بود که با توجه به رشد ملایم قیمت مسکن در سطحی کمتر از نرخ تورم طی ۱۰ ماهه منتهی به آذرماه و همچنین گشایش‌های مالی اخیر در نظام بانکی برای کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در مجموع شرایط مناسبی را برای خانه‌دار شدن زوجین جوان و خانه اولی‌ها فراهم آورده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لطفا برای ملت شفاف تر بفرمایید که رشد قیمت مدیون رشد قابل توجه قیمت در منطقه مهرآباد جنوبی است. وگرنه به طور کلی هیچ افزایش ملموسی در قیمت ها رخ نداده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل