بازدید 13816

نشستن های غلط، تیشه به ریشه ستون فقرات

کد خبر: ۶۶۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 25 January 2017
متخصص ارتوپد و جراح زانو گفت: نشستن بیش از 2 ساعت موجب تحلیل رفتن عضلات می شود.

به گزارش میزان، پیمان میر شاه ولد متخصص ارتوپد و جراح زانو اظهار داشت: نشستن های طولانی مدت و نادرست فشاری بیش از حمل یک بار سنگین را بر ستون فقرات وارد می کند.

وی گفت: کسانی که کار آن‌ها  نیازمند پشت میز نشینی است باید خود را به جابجایی و برخاستن های چند دقیقه ای عادت دهند.

این متخصص ارتوپد افزود: نشستن روی صندلی زمانی که طولانی شود با خشکی مفاصل و عضلات همراه است که توانایی عضلات را برای تحمل  وزن بدن کاهش می دهد  و فرد با گذشت زمان دچار دردهای مقطعی در اندام های خود به ویژه گردن و شانه می شود.

میرشاه ولد با اشاره به اینکه زمان نشستن پشت میز باید تقسیم به بازه های زمانی2 ساعته شود گفت: جابجایی هر 2 ساعت مانع از خشکی عضلات می شود و ضمن گرفتن خستگی به کشش بیشتر عضلات کمک می کند.

وی با بیان اینکه عضلات در صورت تحلیل رفتن تحمل وزن بدن را از دست می دهند افزود: کوتاهی عضلات، دردهای عضلانی، درد‌های گردن، شانه، کمر و تغییر اندام های بدن به خصوص ستون فقرات از جمله عوارض ناشی از نشستن های غیر اصولی و طولانی مدت در محیط های کاری است.

این متخصص ارتوپد گفت: علاوه بر عوارضی که نشستن های طولانی مدت بر عضلات و ستون فقرات بجای می گذارد موجب افزایش وزن و کم تحرکی می شود که در دراز مدت زمینه بیماری های دیگری همچون فشار خون و دیابت را تشدید می کند.

میرشاه ولد در خصوص استاندارد های لازم در انتخاب صندلی نیز افزود: بهتر است افراد در محیط کار از صندلی‌هایی که قوس طبیعی کمر و پشت فرد را پوشش  می دهد و دارای 5 پایه برای توزیع وزن بدن است به همراه 2 جای دست برای قرارگیری آرنج ها، استفاده کنند ضمن اینکه زاویه پا در هنگام نشستن90 درجه باشد یعنی پا به صورت مستقیم روی زمین قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار