بازدید 8063

گلایه طیب‌نیا از صدا و سیما

کد خبر: ۶۶۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 25 January 2017
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت : طرح حمایت از صنایع کوچک و متوسط خیلی موفق بوده است و سازمان ها و دستگاه ها همکاری خوبی دارند.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم سازمان امور مالیاتی و هم سازمان تامین اجتماعی فعالیت خوبی دارند، افزود : برای اینکه بدهی این گونه شرکت ها تسویه شود و بتوانند از تسهیلات سیستم بانکی استفاده بکنند بانکها هم تا کنون تعهدات خودشان را در مجموع به طور شایسته ای انجام داده اند.

وی گفت : بانک‌های دولتی و بانک‌های اصل ۴۴ و تعدادی از بانکهای خصوصی کمال همکاری را داشتند و تعهداتشان را انجام داده اند اما تعدادی از بانکها همکاری نکرده‌اند که به بانک مرکزی گزارش شد و بانک مرکزی هم ترتیبات لازم را برای انجام تعهدات بانکها به آنها اعلام کرد.

وی اظهار داشت : امیدواریم تا پایان سال از مقدار هدف گذاری شده عبور کنیم و بتوانیم بیش از هدف ، صنایع کوچک و متوسط را فعال کنیم. هدفی که دنبال می کنیم تک نرخی کردن ارز است و قدم های موثری برداشته شده است.

وی افزود : در ابتدای کار دولت یازدهم سه نرخ ارز وجود داشت که امروز از نرخ مرجع خبری نیست و سبد کالاهایی هم که مشمول نرخ ارز مبادله ای بوده به حداقل رسیده است. فاصله ارز مبادله ای و آزاد هم در مقایسه با آن چیزی که در گذشته مثلا در دهه ۸۰ بود ، نزدیک تر است و ما فاصله چندانی با تک نرخی شدن ارز نداریم .

وزیر اقتصاد گفت : همکاران من در مجموعه دولت هیچکدام اشتیاق به پست ، مسئولیت و وزارت ندارند و آنچه باعث شد بنده و همکارانم مسئولیت را بپذیریم و خودمان را در معرض فشارها ، حملات و تهمت ها قرار بدهیم شرایط خاص و ویژه کشور در سال ۹۲ بود.

طیب نیا گفت : در سه و نیم سال اخیر با تلاشهایی که صورت گرفت و با همدلی و انسجام مردم و با سیاست ها و برنامه های مدبرانه دولت توانستیم از آن شرایط فاصله بگیریم .رشد اقتصادی منفی ۶ وهشت دهم درصدی سال ۹۱ امروز به مثبت ۷ و ۴ دهم درصد رسیده است.

وزیر اقتصاد گفت : در بهار امسال نسبت به بهار ۹۴ موفق شدیم ۷۴۵ هزار نفر به میزان اشتغال به صورت خالص اضافه کنیم.در شش ماهه اول امسال نیز ۶۸۵ هزار نفر به طور خالص به اشتغال اضافه کردیم .

طیب نیا گفت : امروز صادرات ما رشد بالای ۳۰ درصدی دارد و تراز تجاری غیر نفتی کشور مثبت شده و نرخ تورم هم تک رقمی است.

وی افزود : در کل سالهای پس از انقلاب شرایط امروز را نداشتیم که شما هم همزمان تورم تک رقمی داشته باشید و هم رشد اقتصادی مثبت ۷ و چهاردهم درصدی را مشاهده کنید در حالی که در یک تکانه شدید نفتی هم قرار داشتیم.

طیب نیا گفت : در آینده هم وظیفه داریم خدمت صادقانه به مردم عزیز کشورمان بکنیم و بنده هم از این قاعده مستثنی نیستیم .در کشور افراد توانمند زیادی داریم که می توانند اداره کشور را به عهده بگیرند.

وی گفت : نقد دوستانه‌ای دارم از یکی از روزنامه‌ها که صحبتی که در حاشیه مسیر صورت گرفته بود و یک گله‌مندی را که بیان شده بود به صورت تحریف شده ، بیان کرد.

طیب‌نیا تصریح کرد : گله ما از فشارهایی بود که به دولت وارد می‌شود و بعضا اجازه نمی‌دهند اقدامات خود را به صورت موثر انجام دهیم. این مطالب به صورت تحریف شده و خارج از مصاحبه منعکس شد.

وزیر اقتصاد گفت : گله‌مندی از صدا و سیما دارم و آن اینکه آن صحبت ها را به یک خبر اصلی تبدیل کرد در حالی که ما مشغول به کار و تلاش هستیم و سعی می کنیم وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی اظهار داشت : آن چیزی که در سال گذشته پیش بینی کرده بودیم هدفگذاری برای رشد اقتصادی ۵ درصدی و تورم تک رقمی بود و با وجود اینکه ما در چند سال تحریم قرار داشتیم و یکی از شدیدترین تکانه ها هم تکانه نفتی بود؛ به تورم تک رقمی ، رشد مثبت اقتصادی و اشتغالزایی هم رسیدیم.

طیب نیا افزود : برای سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی را پیش بینی کرده ایم و همه اذعان کرده اند که ایران موفق ترین کشور در برابر تکانه های نفتی بوده است و این موفقیت نشان می دهد اگر در سایه همدلی به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم ، به نتیجه می رسیم.

وی خطاب به خبرنگاران گفت : توصیه می‌کنم خودمان را درگیر منازعات سیاسی نکنیم و برای بهبود زندگی مردم و اعتلای نظام تلاش کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی