بازدید 10380
۳

زندگی در کاخ سفید چه قوانینی دارد؟

کد خبر: ۶۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 25 January 2017
روسای جمهور آمریکا برای زندگی در کاخ سفید باید از قوانین خاص آن پیروی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زندگی در کاخ سفید دارای قوانین خاصی است بطوریکه نمی‌توان رئیس جمهور را در انتخاب سبک زندگی در آن کاملا آزاد دانست.

از چند دهه پیش، 20 ژانویه به عنوان روزی مهم وارد تقویم سیاسی آمریکا شد. در این روز انتقال قدرت در کاخ سفید رسما انجام و هر ۴ سال یک بار منجر به تغییر یا تداوم کار رئیس‌جمهور مستقر در کاخ سفید می‌شود.

زندگی در کاخ سفید تابع قوانین خاص خود است و روسای جمهور به همراه خانواده‌هایشان ملزم به رعایت آن هستند.

برخی از قوانین کاخ سفید که در رسانه‌ها کمتر به آن اشاره شده است عبارتند از:

1. هر رئیس‌جمهور آمریکا مجاز است تا سقف 96 کارمند تمام وقت و 250 کارمند نیمه وقت را در کاخ سفید استخدام کند.

2. هزینه اسباب‌کشی رئیس‌جمهور منتخب به کاخ سفید از بودجه شخصی وی پرداخت می‌شود؛ اما هزینه اسباب‌کشی رئیس‌جمهوری که کاخ سفید را ترک می‌کند با دولت است.

3. هر رئیس‌جمهور می‌تواند به سلیقه شخصی خود کاخ سفید را مبلمان کند و تغییراتی را در تابلوها و آثار هنری و حتی در توسعه اتاق‌ها و ایجاد امکانات جدید برای این مکان بوجود آورد.

به موجب همین مجوز، فرانکلین روزولت در دوران ریاست‌جمهوری خود دستور داد یک استخر آب گرم سرپوشیده در زیرزمین کاخ سفید ساخته شود؛ اما ریچارد نیکسون سال‌ها بعد این مکان را تبدیل به یک سالن بولینگ کرد.

4. اسباب‌کشی از کاخ سفید (برای رئیس جمهوری که دوران خدمتش به پایان رسیده) در روز تحلیف و استقرار رئیس جمهور جدید، انجام می‌شود و طبیعتا زمان بسیار کمی برای آن درنظر گرفته شده است. همه کارکنان رئیس‌جمهور قبلی و خانواده او فقط چند ساعت زمان دارند تا کاخ سفید را در مدت 5 ساعت تخلیه کرده و تمیزکاری‌های لازم را به منظور استقرار رئیس جمهور جدید و خانواده‌اش فراهم کنند.

5. روسای جمهور آمریکا بابت اقامت در کاخ سفید ملزم به پرداخت هزینه‌ای نیستند؛ اما سایر هزینه‌ها مانند خورد و خوراک و خدماتی از جمله خشکشویی و... پولی است و از حقوق سالانه رئیس‌جمهور کسر می‌شود.

6. روسای‌جمهور آمریکا باید 24 ساعته در دسترس باشند. آنها باید در مواقع اضطرار، هر ساعت و هر کجای کاخ سفید که باشند تصمیم‌هایی اتخاذ کنند و به همین دلیل گروهی از نزدیک‌ترین مشاوران و کارکنان دفتر آنها 24 ساعته در کاخ سفید به صورت شیفتی کار می‌کنند.

رئیس‌جمهور و همسرش هر زمانی که بخواهند می‌توانند به منظور ملاقات و دیدار با یکدیگر از کارکنان بخواهند که فضای خصوصی برای آنها فراهم کنند.

7. روسای‌جمهور سابق آمریکا تا پایان عمر مجاز به استفاده از برخی خدمات مجانی فدرال هستند. برای هر رئیس جمهوری که کاخ سفید را ترک می‌کند مستمری مادام‌العمر 200 هزار دلار در سال برقرار می‌شود. همچنین هزینه سالانه دفتر آنها بر عهده دولت فدرال است. روسای جمهور آمریکا تا پایان عمر تحت پوشش بیمه درمانی کامل هستند و از حمایت سرویس مخفی (تیم محافظ) بهره‌مند می‌شوند. سفرهای روسای جمهور پیشین آمریکا تحت پوشش سرویس مخفی بوده و هزینه‌ای بابت مسافرت‌هایشان پرداخت نمی‌کنند.

در همین راستا «جرج بوش» پدر برای دفتر خود در شهر هیوستون تگزاس سالانه 175 هزار دلار و بیل کلینتون بابت دفتر شخصی خود در نیویورک 516 هزار دلار کمک هزینه دولتی دریافت می‌کنند.

کاخ سفید دارای 132 اتاق، 32 سرویس بهداشتی و 6 طبقه مختلف است تا تمام افرادی که قرار است در آن زندگی یا کار کنند را در خود جای دهد. در کاخ سفید 412 در، 147 پنجره، 28 شومینه، 7 راه پله و 3 آسانسور وجود دارد.

تئودور روزولت، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای نخستین بار در سال 1901 نام کاخ سفید را برای آن برگزید. کاخ سفید تا پیش از آن با نام‌های مختلفی از جمله کاخ ریاست جمهوری، خانه رئیس جمهور، عمارت اجرایی و ... خوانده می‌شد.

کاخ سفید حدود 6 هزار بازدیدکننده در طول روز دارد. 5 سرآشپز به طور تمام وقت در آشپزخانه کاخ سفید حضور دارند و می‌توانند برای شام 140 مهمان غذای کافی تهیه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
دنیا برای همین افرادی خوب هست که به اخرت و قیامت هیچ اعتقادی ندارند.انها فقط خوشی ها و لذت های دنیا را دوست می دارند.
200000 دلار در سال حقوق رییس جمهور برای مادام العمر خیلی زیاده
من نمیدونم ترامپ با ان همه ثروت ریاست جمهوری میخواست چیکار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان