بازدید 38438

تنها کسی که صلاحیت اظهارنظر درباره حادثه پلاسکو را ندارد!

وزیری که کاری ندارد انجام بدهد و اگر کاری هم انجام داده، در بخشی از آن بیش از چهل کشته بر جای مانده است؛ همان بهتر که صبح تا غروب در شبکه های تلویزیونی بچرخد و عملکرد هایش ( بخوانید عمل نکردهایش) را تبلیغ کند و یا در روزنامه های هم مسلکش درباره نظریه های انتزاعی تیتر سازش، مطلب بنویسد.
کد خبر: ۶۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 25 January 2017
پلاسکو همه چیز داشت؛ درد، گریه، زجر و شرمساری! همه اینها و خیلی بیشتر از اینها را داشت؛ همه چیز داشت، اما طنز نداشت، که به همت وزیر راه و شهرسازی طنز هم به منتقدان حادثه پلاسکو اضافه شد؛ وزیری که پس از کشته شدن حدود چهل نفر از هموطنانمان در حادثه دو قطار به دلیل سوء مدیریت مجموعه تحت امرش، خیلی راحت چشم در دوربین های تلویریونی دوخت و به جای شرمساری اعلام کرد که «نگران نباشید همه کشته شدگان بیمه هستند!»، اکنون به انتقاد از مدیریت شهری پرداخته تا شاید ابعاد فاجعه را فقط مختص مدیریت شهری کرده و از همکارانش در دولت رفع اتهام کند.

به گزارش «تابناک»؛ بدون شک، نخستین مطالبه افکار عمومی پس از پایان بحران اولیه پلاسکو، باید محاکمه مقصران این حادثه باشند، تفاوتی هم نمی کند چه کسی یا چه ارگانی؛ شهرداری یا وزارت کار؛ بنیاد مستضعفان یا هیأت امنای پلاسکو؛ شورای شهر یا مجموعه های نظارتی؛ هر که باشد یا هر کجا باشد، باید به خاطر مصائبی که بر این مردم رفت پاسخگو باشد؛ اما پاسخگویی با بند بازی سیاسی تفاوت دارد! اینکه شخصی یا نهادی بخواهد بر کشته هایی از این مردم، کوله بار سیاسی اش را بر بندند یا خودش را بالا بکشد، زجر این مردم را دو صد چندان می کند؛ آن هم مسئولی که هنوز داغ دلی خانواده هایی که بر اثر سوء مدیریت وی و مجموعه تحت امرش، عزادار شده اند، فروننشسته است!

کمترین مجازات دستگاه یا نهادی که در حادثه پلاسکو مقصر شناخته شود، برکناری بالاترین مقام آن دستگاه باید باشد، بدون فوت وقت! تفاوتی هم نمی کند چه دستگاه یا نهادی. همین گونه هم لازم است که بالاترین مقام دستگاهی که بیش از چهل ایرانی به خاطر سوء مدیریت وی و مجموعه تحت امرش جان خود را از دست داده اند، در اسرع وقت برکنار و محاکمه شود؛ تردیدی نیست که مردم از این همه پشت هم اندازی و گذشتن از مقصران و مجرمان احتمالی حوادث، سخت آزرده خاطر شده اند.

تردیدی نیست که آخوندی، وزیر شهر و شهرسازی هم مانند هر شهروندان دیگری حق دارد در مورد هر مساله ای، حتی پلاسکو اظهار نظر کند. این حق طبیعی هر شخصی است، اما افراد وقتی در مقام صحبت کردن و انتقاد قرار می گیرند، آن هم در زمانه ای که سوء مدیریت وی و مجموعه تحت مدیریتش، داغ ها بر دل مردمانش نشانده است و او هنوز به خاطر آن اتفاق شوم، استعفا نداده  و محکم سر جایش نشسته است، باید به جریحه دار شدن احساسات عمومی هم فکر کند! باید اگر احساس کرد خانواده هایی به خاطر سوءمدیریت او عزادار شده اند و داغ بر دل دارند، به حس زیبای شرم هم فکر کند و اگر قدرت داشت و کسی نتوانست یا نخواست او را به خاطر قصور برکنار کند، لااقل به خاطر مردم سکوت کند.

وزیری که کاری ندارد انجام بدهد و اگر کاری هم انجام داده، در بخشی از آن بیش از چهل کشته بر جای مانده است، همان بهتر که صبح تا غروب در شبکه های تلویزیونی بچرخد و عملکردهایش ( بخوانید عمل نکردهایش) را تبلیغ کند و یا در روزنامه های هم مسلکش درباره نظریه های انتزاعی تیتر سازش، مطلب بنویسد.

اگر وزیری به خاطر چهل کشته در نتیجه سوء مدیریتش، آنقدر میلش نمی کشد که قدرت را بگذارد و برود یا آنقدر قدرت و .... دارد که نمی توانند برکنارش بکنند، گاهی سکوت کند بهتر از این است که داغ دل صدها خانواده داغدار را تازه کند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱۹
انتشار یافته: ۳۰
باز هم شرارت تروریستهای سیاسی!؟
چرا اینقدر مدیران در ایران، بر علم ستیزی خود تاکید دارند. آوار برداری پلاسکو، کار چند روز نیست، کار چند هفته است و هیچ نیرویی نمیتواند آن را در چند روز انجام دهد، و حالا هم باید با دقت و بدون اینکه بخواهیم ثابت کنیم ما مثلأ قویتر از همه جأ دنیا هستیم، آوار باقیمانده که حتی به نصف هم نرسیده، بر داشته شود، تا پیکر هر چه بیشتری از قربانیان مظلوم این حادثه(ولی‌ به نظر ، با توجه به مجموعه بی‌ توجهی مالکان، صاحبان ساختمان و شهرداری و...نسبت به اجرا وظایف و قوانین... جنایت!) پیدا شود، تا حداقل مرهمی برا زخم خانواده‌های آنها باشد. در جنایت حمله به برج‌های دو قلو نیو یورک، چند صاد نفر از مفقودان ، به دلیل آتش نهفته ، هرگز پیدا نشد(حدود ۲۰ درصد تلفات)... حداقل ما امیدوار باشیم با صبر و دقت در اوار برداری،مانند آنها بتوانیم به ۸۰ درصد مفقودان برسیم.
مزخرفترين وزير كابينه شيخ حسن!!!
ظاهرا فرمون تابناک رو دادن دست رجانیوز !!!
آخوندی کاری ندارد جز اینکه بگوید مسکن مهر مزخرف است تابناک لطف کن فیلم صحبت های آخوندی رو در جلسه رای اعتماد مجلس بزار که برای اینکه رای بیاره میگه من خودم یکی از طراحان مسکن مهر هستم اما الان چون نمیتونه و یا نمیخواد میگه مسکن مهر مزخرفه ، الکی یه اسم مسکن اجتماعی رو آورد که هنوز هم بعد از 4 سال مشخص نشده چی هست
مطلبی کاملا با حب و بغض بود نه نقد منصفانه، نویسنده گویا خصومت شخصی داره با وزیر
تابناک نمیدونم چرا سعی داری برخی از وزرا را بکوبی, مطمن باش با لین روند همون راه صدا سیما رو میری ,
متاسفانه مسئولین ما به جای استعفای فوری حالت حمله نیز به خود می گیرند
با سلام
با چه کینه ای نوشته ای!!!!
نگو که برای مردم این مطلب را نوشته ای که عبدا" اینچنین نیست...
بگو چی از وزیر خواستی و ایشان بپذیرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
عزیزم ابدا با الف است
تابناک عزیز
متاسفم.
انتظار نداشتم ادبیات بعضی از نماینده های تند رو و سیاسی کار رو از شما بشنوم
ببخشيد رابطه بين حادثه قطار با پلاكو چيست؟ ظاهرا ما ها بجاي يافتن علت و العلل مشكلات و رفع و بهبود آنها بيشتر دنبال مقصر و معركه گيري و فراموش كردن صورت مسئله هستيم. پس آخوندي دم دست ترين شخصي مي تواند باشد كه در اين معركه مي توان متهمش كرد.
وزیر کجا بود . یه عده .... پارتی دار .
به نظرم نقد بايد منصفانه باشد و نقاط قوت و توانمندي افراد نبايد ناديده گرفته شود. كوبيدن يك نفر هيچ كمكي به بهتر شدن وضعيت نمي كند برادر جان.
ساختمانهایی با این شرایط و عمر بالای 50 سال باید تخریب و بازسازی شوند. هیچ آیین نامه ای در آن دوره ها برای ساخت و ساز مهندسی و استاندارد به صورت جدی وجود نداشته است. این بحث ها به درد نمی خورد. اگر خدای نکرده این آتش سوزی در هنگام زمینلرزه رخ می داد در زمانی که مردم در ساختمان بودند چه بسار چند صد نفر تلفات می داد. بجای این حرف ها باید زودتر ساختمانهای بزرگ مشکل دار در شهرهای بزرگ تعیین تکلیف شوند. در این پلاسکو فروشندگانی که گردش مالی سالیانه آنها میلیاردی بوده است حاضر نبودند خودشان یک فکری بکنند ما حاضریم از هر چیز معیوب به قیمت جانمان تا اخر پول در آوریم. از خودرو تا مغازه و غیره. این مشکل فرهنگی هم هست. متاسفانه در این حادثه بیشترین آسیب به آتش نشانان و خانواده های انها وارد شد. آنها قربانی شدند اینها میلیارد میلیارد ....
کمترین مجازات دستگاه یا نهادی که در حادثه پلاسکو مقصر شناخته شود، برکناری بالاترین مقام آن دستگاه باید باشد بدون فوت وقت! تفاوتی هم نمی کند چه دستگاه یا نهادی؛ همین گونه هم لازم است که بالاترین مقام دستگاهی که بیش از چهل ایرانی به خاطر سوء مدیریت وی و مجموعه تحت امرش جان خود را از دست داده اند، در اسرع وقت برکنار و محاکمه شود؛ تردیدی نیست که مردم از این همه پشت هم اندازی و گذشتن از مقصران و مجرمان احتمالی حوادث، سخت آزرده خاطر شده اند.
تابناک جون اگه قرار بر محاکمه باشد ، خیلیها باید محاکمه بشن.
چرا این شخص برکنار نمیشود، نمایندگان چکار میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیخود نیست رتبه 130 را از بین 167 کشور در ...ترین کشورهای دنیا آورده ایم !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
چرا
از مسولين خود بزرگ بين و طلب كار و خود خواه و آقا زاده ها و ....خسته شده ايم.
اگر ما یک رسانه مستقل و مردمی داشتیم هیچ مسئولی جرات نمی کرد از جواب طفره برود...
مديريت يك كلانشهر نياز به برنامه ريز و متخصص امور شهري دارد نه كشتي گير و ... . اين نتيجه تبديل شدن شوراي شهر تهران به ميدان كشتي است و جاي تعجبي هم ندارد !
اروپاييان از 300 سال پيش برنامه ريزي و مديريت شهرهايشان را بصورت تخصصي شروع كرده اند كه نتيجه اش شده پاريس، .. . ما در قرن 21 امورات شهري را به خلبان و كشتي گيرو ، ... سپرده ايم !!! شما انتظار نتيجه ديگري داريد؟
قبول دارم بهتر بود ایشان سکوت می کرد. ولی اظهار نظر ایشان به هر دلیلی، دلیل نمی شود اینطور ایشان را بکوبی. ایشان به اندازه کافی از حادثه راه اهن کوبیده شده اند. آیا تضمین می دهید فردی که بعد از ایشان آمد واقعا فردی باشد که بتواند زیر مجموعه خود را آنطور کنترل کند که حادثه ای نداشته باشیم؟ چرا هرووقت مدیری به بلوغ کاری خود می رسد باید برود کنار. همین حادثه مسلما دیدگاه و خط مشی ایشان را به پند گرفتن از آن سوق می دهد که دیگر وقتی نیست و باید برود و یک فرد دیگر و این زنجیره ادامه دارد؟
ضرب المثلی هست که میگه به مرگ میگیره تا به تب راضی یشه. دولت با اوردن وزیران ناکارامدی شبیه اقای اخوندی باعث میشه که مردم روی ناکارامدی سایر وزرا متمرکز نشوند. بیکاری زیادتر شده کارخانجات بیشتری ورشکسته شده صنایع مدرن کشور به زور تعطیل شده . حتی به یمن فروش پنج برابری نفت و گاز ملی و ازاد شدن میلیاردها دلار پول کشور ولی وضعیت اقتصادی مردم بهتر نشده. این یعنی ناکارامدی
یعنی کار خوب رو مسئولین بنیاد می کنند دیگه که بعد 4 روز فقط گفتن یکی دیگه می سازیم ؟ اونها که استعفا نباید می دادند نه ؟؟؟؟
زمان احمدی نژاد 20دانش اموز در مدرسه روستای سد درود زن زنده زنده سوختند..... وزیر که برکنار نشد هیج یک عذرخواهی ساده هم نکرد..... حالا شما هم این وسط معرکه انتخاباتی گرفته ای؟!!!
مطمئنا نويسنده با بغض مطلب خود را نوشته. كاش براي قاليباف هم مطلب بنويسي
وزير راه بجاي پيشنهاد استعفاي شهردار چرا خودش موقع انفجار قطار استعفا نداد و الانم با اين تعدادي كه هر روز تو جاده ها كشته ميشه چرا استعفا نميده ؟!!! ديگه از اين تيپ آدمها خسته شديم .
به وزیر ربطی ندارد و ......... به اونایی ربط داره که دو وزارت را ادغام کردند و به اصطلاح صرفه جویی در حالیکه ملیونها کار بی مورد داره انجام میشه و ..........
عالی بود دیگه ازین بهتر نمیشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر