بازدید 17775
۳

بخشش جرایم و سود وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون

کد خبر: ۶۵۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹ 25 January 2017
روز گذشته 2 مقام دولتی  وعده اجرایی شدن اصلاحیه قانون بودجه برای بخشش جرایم دیرکرد و سود وام های کمتر از 100 میلیون تومان را مطرح کردند.
 
به گزارش خراسان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست‌ هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به تصویب آئین نامه اجرایی اصلاح نظام بانکی در هیئت دولت گفت: بر همین اساس 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه 6 بانک دولتی از سوی دولت فراهم شد و قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
 
نوبخت ادامه داد: لذا با عنایت به این اصلاحیه به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرایم کسانی که زیر 100 میلیون تومان وام گرفتند اقدام کنند و دولت نیز تا سقف 10 هزار میلیارد تومان بخشودگی سود این تسهیلات زیر 100 میلیون تومان وام گیرنده را متقبل می‌شود.
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر  افرادی که زیر 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند اصل پول خود را به بانک بپردازند، بانک‌ها جریمه را خواهند پرداخت و دولت سود آن را پرداخت خواهد کرد.
 
رئیس کل بانک مرکزی نیز درباره ابلاغ و اجرای بخشودگی جرایم وام های زیر 100 میلیون  تومان گفت: این ابلاغیه هفته قبل در دولت تصویب شد و هنوز به بانک ها ابلاغ نشده است؛ بانک مرکزی درحال تصویب آئین نامه مربوطه و ابلاغ به بانک هاست و ظرف هفته آینده احتمالا ابلاغ می شود.
 
در همین حال نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح بخشودگی سود تسهیلات و جرایم آن به نفع مردم است، گفت: امیدواریم این مصوبه اجرایی شود و پیشنهاد ما این است که در بودجه سال ۹۶ هم آن را تنفیذ کنیم. به گزارش تسنیم ، رحیم زارع افزود: شورای عالی بانک ها مصوبه ای با حضور بانک مرکزی داشت مبنی بر این  که 6 درصد تأخیر پرداخت سود تسهیلات را ببخشد که با مصوبه مجلس تفاوت دارد.
 
وی ادامه داد: دولت قبل 2 بار می خواست بدهی های خود را تسویه کند که مجلس موافقت نکرد و دولت فعلی هم در مجلس گذشته از محل مازاد حساب دارایی های خارجی بانک مرکزی می خواست تسویه کند امّا نشد ولی مجلس شورای اسلامی در اصلاحیه قانون بودجه سال 95 مصوب کرد و بر اساس آن شرط گذاشت که سود تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بخشیده شود. زارع گفت: بر اساس بند 4 تبصره 35 ، بخشودگی سود تسهیلات مذکور منوط به بازپرداخت اصل تسهیلات تا پایان امسال است و همه جرایم متعلق به این تسهیلات در زمان تسویه بخشوده می شود.
 
وی با اشاره به اینکه این موضوع اجرایی نشد، افزود: دیروز هیئت وزیران تصمیم گرفت تا سقف 10 هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات را از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی پرداخت کند. نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اگر مصوبه به طور کامل اجرا شود، 25 میلیون پرونده وام در کشور بسته می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳
آخه این خبرا چیه؟
بانکا بلدن چکار کنن، اینا دارن اول جریمه رو میگیرن بعد قسط رو حساب می کنن!
فقط وام بانک های دولتی یا همه بانک ها؟ کسی میدونه؟
با سلام
قطعا این عملکرد دولت بیسابقه و بسیار موثر است در نظام اقتصادی و رفع مشکلات مردم
خود من در آبان 89 مبلغ 50 میلیون وام از بانک ملت دریافت کردم که بهد از جند ماه شرکت بسته و دچار مشکلات اقتصادی شد و طی این 5 سال با مشکلات فراوان مبلغ 15 ملیون پرداخت نمودم که به جای سود برداشته شد و اکنون بانک منزل پدرم که در رهن بانک بود به مزایده گذاشته و اعلام نموده 160 میلیون باید پرداخت نمایم که در صورت اجرایی شدن این دستور العمل فقط اصل وام را پرداخت نموده و از دست بانک نجات پیدا میکنیم .خدارو شکر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس