بازدید 5510
با سرمایه گذاری 4500 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام؛

توانمندسازی اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد رسید

محمد مخبر عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، که با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌هایی که در کشور برای اشتغال و تولید وجود دارد، اظهار کرد: برای 31 استان کشور خصوصاً مناطق محروم این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 24 January 2017
توانمندسازی اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد رسیدمحمد مخبر، عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، که با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌هایی که در کشور برای اشتغال و تولید وجود دارد اظهار کرد: برای 31 استان کشور خصوصاً مناطق محروم این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ وی در ادامه گفت: در استان‌های محروم، کارها و طرح‌های وسیعی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی همچنین راه اندازی و اجرای طرح های اقتصادی کوچک و زودبازده بر مبنای مدل های مالیه خرد و مشارکت در 267 طرح توانمندسازی  و کارآفرینی در 31 استان کشور را با حجم سرمایه گذاری طرح اقتصادی کوچک و متوسط با حدود 166 هزار و 642 فرصت شغلی از دیگر خدمات ارزنده این ستاد با رویکرد محرومیت زدایی در کشور دانست.
 
رئیس ستاد اجرایی  فرمان حضرت امام افزود: در سفر امروز ما به کهگیلویه و بویراحمد، 600 طرح اجرایی، زیربنایی و اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی 5 هزار تن برنامه‌ریزی شده است؛ ضمن اینکه پیش از این نیز برای اجرای یکسری از طرح‌ها و ایجاد اشتغال در استان مبلغ 63 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

استان کهگیلویه و بویراحمد، استان نمونه‌ای در کشوری است، ولی بیکاری در این استان فوق‌العاده بالاست، در حالی که ظرفیت‌های خوب و فوق‌العاده‌ای برای ایجاد اشتغال دارد و باید نهضت عمومی برای رفع بیکاری در این استان و کشور ایجاد شود.
 
 توانمندسازی اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد رسید

محمد مخبر بیان کرد: با اجرای طرح‌های گذشته این ستاد در استان برای حدود 3 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد که با 5 هزار فرصت برنامه‌ریزی، سرجمع برای مردم این استان 8  هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود؛ ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم به 19 هزار فرصت شغلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در این استان برسیم. کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع نفت، پوشش جنگلی مناسب، وضعیت آبی فوق‌العاده بعد از استان خوزستان است و شایسته نیست 27 هزار تن از مردم این استان بیکار باشند.
 
وی در ادامه گفت: همچنین در این سفر متعهد شدیم که 17 مدرسه، 13 مسجد، 10 مرکز بهداشتی و درمانی، بهسازی آسفالت 10 روستا، احداث مجتمع آبرسانی 17 روستا، دو پل و دو باب کتابخانه احداث کنیم، و نیز چیزی نزدیک به 500 واحد منزل محرومین را با مشارکت بنیاد مسکن احداث می‌کنیم و وام قرض‌الحسنه به متقاضیان و 100 نفر زن سرپرست اعطا می‌شود. طرح پوشش هزینه های ناباروری برای یکهزار زوج، شناسایی بیش از سه هزار و 900زوج نابارور و درمان بیش از یکهزار و 143 زوج نابارور که ثمره آن تاکنون 38 کودک و 125خانوار بوده، از دیگر خدمات این بنیاد در حوزه اجتماعی و خانواده در مناطق محروم کشور است.

وی همچنین اعطای افزون بر 2 هزار و 210 فقره وام قرض الحسنه و اشتغال بیش از 41 هزار نفر را از دیگر خدمات انجام شده بنیاد برکت در روستاها و مناطق محروم کشور ذکر کرد. افتتاح 11 بیمارستان و مشارکت در ساخت 11 بیمارستان دیگر با ظرفیت یکهزار و 200 تخت با همکاری وزارت بهداشت و ساخت و بهره برداری از 2 هزار و 100 مسکن در مناطق محروم به ویژه روستاهای تخریب شده در جنگ تحمیلی را از دیگر خدمات این ستاد ذکر کرد.

همچنین در این سفراستانی رییس ستاداجرایی فرمان حضرت امام با حضور در منزل شهیدستاراورنگ نخستین شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد یاد و خاطره این شهید گرانقدر را پاس داشت.
توانمندسازی اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد رسید 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار