بازدید 4712
۶

پای عادل در کفش پلاسکو!چرا؟

فرشاد اعظمي
کد خبر: ۶۵۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 24 January 2017
هميشه آنچه كه به ماهيت تخصصي يك مساله صدمه زده ورود غير كارشناسانه به موضوعاتي بوده كه نيازمند اشراف اطلاعاتي به علوم مرتبط و تخصص هاي لازم است؛ مهمي كه انگار ساليان سال در پس رفتارهاي پوپوليسي و احساسي مردم و مسئولان گم شده است تا نهايتا ما با جامعه اي رو به رو باشيم كه قريب به اتفاق نسخه هاي پزشكي ، سياست هاي خرد و كلان و راهكارهاي كسب و كار و مانند آن را براي يكديگر تجويز ميكنند و در اين ميان تخصص است كه جاي خود را به تجربه هاي كف خياباني مي دهد و پيشگيري تبديل به يك آسيب اجتماعي پنهان مي شود.

جالب آنكه اين رفتار رفته رفته رنگ جدي تري به خود مي گيرد و به مرور زمان، قشر رده بالا و كارشناسان را در مي نوردد و بدتر اينكه بعد از گذشت چند دهه به يك ضد فرهنگ رايج در جامعه بدل مي شود كه از جانب عامه مردم مورد حمايت قرار مي گيرد و آنان را تشويق مي شوند تا بيشتر و بيشتر در اين ضدفرهنگ پويا باشند.

مجموعه اتفاقاتي كه اخيرا در برنامه ورزشي ٩٠  صورت گرفته ، مصداق ديگري از همين موضوع است كه يك برنامه ورزشي در عين وظايف و رسالت رسانه اي خود سهوا يا عمدا درگير موضوعات اجتماعي و از اتفاق كم ارتباط و چه بسا بي ارتباط با مقوله ورزش مي شود تا در چند روز اخير با شايعات و حواشي مختلفي همراه شود.

اينكه چگونه مي توان بين ريزش ساختمان تجاري پلاسكو و مسائلي از اين دست ارتباطي با مقوله ورزش پيدا كرد ، سوالي است كه بنابر رسالت حرفه اي رسانه  و اصحاب آن ، اين برنامه را در سايه انتقادات قرار دهد.
همان طور كه اظهارنظر غيركارشناسانه درباره ورزش ، اهالي اين عرصه را آزرده خاطر ميكند و موضوعات مهمي چون خصوصي سازي فوتبال را در سايه رقابت هاي سياسي و جناحي فلج كرد؛ قطعا در طرف مقابل نيز شرح واقعه پلاسكو و حفظ اين روند كمتر بي شباهت با آن نخواهد بود.

شايد برگشت به عقب و همچنين توجه به شاخص ها و عوامل تاثيرگذار سابق در جلب مخاطب به مراتب نقش بهتري در تقويت دوباره اين برنامه داشته باشد. به ويژه آنكه چنين برنامه اي با توجه به مخاطبان گسترده رسالت سنگين تري در خصوص ترويج فرهنگ هاي صحيح اجتماعي داشته كه قطعا اين مساله با تهيج افكار عمومي نسبت به موضوعات غير مرتبط با تخصص مجريان آن از جمله پلاسكو و امثالهم محقق نخواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
عباس جديدي عضو ورزشی شورای شهر پایتخت،بار دیگر و این بار در جلسه شوراي شهر تهران عصبانی و درگیر شده است.
وقتی جای صدا های آزاد و برنامه های کارشناسی در رسانه ملی خالی است جای شکرش باقی است که در برنامه نود در قالب یک تلنگر کوچک صدای بخشی از جامعه شنیده میشود
البته که آقایان به همین مقدار هم ناراحت میشوند
مقاله نگار محترم که انتقاد می کنی لطفا برنامه ای را مثال بزن که در آن حرف کارشناسی و درد دل مردم پخش شود سپس انتقاد کن
ایولا جواب خوبی دادی من هم با شماموافقم دراین مدت صداسیما بجای کارشناسی فقط برداشت آوار پلاسکو رو نشان میداد وحرف حساب برای عده ای تلخ وسنگینه.
در رسانه میلی اظهارتاسف ازمرگ هموطنان ممنوع است.فقط برای ایجا جوکاذب در جامعه شواجراميکند.
خب الان یکی از افتخاراتمون اینه که در عرض 9 روز خاکبرداری تمام شد.
متأسفم برای شما... فردوسی پور هم جزئی ازاین اجتماع است و در روزگاری که بسیاری شهامت بیان حقایق را ندارند تلنگری به غیرمسئولان و شعارپیشگآن زد... به نظر شخصی من باید به آنانی که سکوت کردن و به خاطر مصالح خودشان سرشان را زیر برف کردن انتقاد کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر