بازدید 2806

پیگیری افزایش اعتبارات مدیریت بحران در لایحه ۹۶

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران در مجلس بر ضرورت افزایش اعتبارات سازمان مدیریت بحران جهت تقویت تجهیزات امدادی و آتش‌نشانی در لایحه بودجه ۹۶ تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 24 January 2017
محمود صادقی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت با یادآوری حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، گفت: حادثه پلاسکو زنگ خطر بزرگی بود که باید مسئولان ذیربط برای کاهش چنین اتفاقاتی در بخش های مختلف تمهیداتی را اتخاذ کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه هم‌‌اکنون لایحه بودجه سال 96 در دست بررسی است باید در برخی ردیف‌ها بازنگری شود متاسفانه بودجه ستاد بحران در لایحه بودجه مناسب نیست و باید اصلاحاتی روی آن انجام داد.

تصریح کرد: در سخنانی که با استاندار تهران داشتم تاکید شد تا از بودجه سال 96 اعتبارات خوبی برای تجهیزات امدادی و آتش‌نشانی درنظر گرفته شود، البته مقاوم‌سازی سازه‌ها نیز موضوع دیگری است که مجلس می‌تواند از بُعد نظارتی به آن ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با واحدهای متخلف تجاری و کارگاهی، افزود: معضل بافت‌های فرسوده نیز باید دنبال شود، در این زمینه موانع قانونی باید برطرف شود البته در برنامه ششم توسعه تا حدودی به این موضوع پرداخته شد، از این رو روند نوسازی این بافت‌ها را بررسی و مشکلات را شناسایی خواهیم کرد، نوسازی مجتمع‌های تجاری یا جانمایی ساخت این مجتمع‌ها با توجه به بافت‌های فرسوده نیز ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، پیامدهای ناشی از حادثه پلاسکو را یادآور شد وگفت: دولت و همه دستگاه‌ها وعده‌هایی برای ساماندهی حادثه و حادثه‌دیدگان داده‌اند که برای تحقق آنها، کاهش پیامدها، آسیب هایی که به کسبه و کارگران وارد آمده مجلس پیگیری خواهد کرد، بانک‌ها و بیمه‌ها نیز باید مساعدت کنند.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از این نیز باید تلاش شود تا فرهنگ بیمه بین مردم و صندوق‌های بیمه‌ای تقویت شود تا حدی که مردم ملزم به بیمه شوند، هرچند در برخی بخش‌ها بیمه اجباری است اما عدم عمل به آن خسارت‌هایی را در پی خواهد داشت که حادثه پلاسکو نمونه‌ای از آن بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل