بازدید 2746

ترامپ نماینده سیاستمداران تاجر است

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: ترامپ نماینده نسل جدید سیاستمداران «نومن کانتی لیفت» یا تاجران بین المللی جدید است که معتقدند می توان به گونه ای تجارت را با جهان به پیش برد که مردم آمریکا را وادار به سکوت و اقدامات کاخ سفید را توجیه کرد.
کد خبر: ۶۵۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 24 January 2017
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزرای خانه ملت در تحلیل اعتراضات و تجمعات صورت گرفته علیه آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» گفت: بخشی از اعتراضاتی که در ایالات متحده بروز و ظهور پیدا کرده نارضایتی از غیرقابل پیش بینی بودن انتخاب رئیس جمهوری آمریکا است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع ترامپ برای بخشی از آمریکا و کشورهای مختلف در زمینه اقتصاد ، حوزه های آسیب پذیر و ریسک پذیر در طبقات فقیر منجر به نارضایتی شده است.

وی در ادامه با پیش کشیدن طرح های ترامپ علیه مهاجران لاتین تبار تشریح کرد: بخش عمده ای از اعتراضاتی که علیه رئیس جمهوری آمریکا مشاهده می کنیم مربوط به مهاجرانی است که با سخت گیری ترامپ مواجه شده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نگرانی جدی درباره ساختارشکنی ترامپ در میان دموکرات ها وجود دارد و آنها معتقدند که رفتارهای رئیس جمهوری جدید آمریکا منجر به گسترش ناامنی در جهان خواهد شد.

وی تصریح کرد: کسانی که پشت صحنه رای آوری ترامپ بوده اند اهداف قدرت محورانه ای را دنبال می کنند که در مقابل افکار عمومی سکوت نمی کنند.

فلاحت پیشه با بیان این که اعتراضاتی که امروز مشاهده می کنیم احتمالا همانند یک موج زودگذر فروکش خواهد کرد گفت: ترامپ با سیاست های «نواستعماری» بر علیه اعتراضات در آمریکا وارد عمل شده است.

وی در تحلیل سیاست های «نواستعماری» رئیس جمهوری آمریکا در ایالات متحده گفت: استراتژی ترامپ پیش از این توسط  «روزا لوکزامبورگ» به چالش کشیده شده است.

این نماینده مجلس دهم در ادامه گفت: براساس سیاست های «نواستعماری» در کشورهای توسعه یافته در جهت مقابله با شورش های اجتماعی داخلی و نارضایتی های اقتصادی به راهبردهای استثماری روی آورده و از محل بهره هایی که از سیستم مالی جهان کسب می کنند اقدام به تزریق سرمایه به داخل آمریکا می کنند.

وی تصریح کرد: افزایش رفاه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در سایه سیاست های نواستعماری ترامپ درنهایت منجر به فروکش کردن اعتراضات و ناکامی منتقدام رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

فلاحت پیشه گفت: ترامپ نماینده نسل جدید سیاستمداران «نومن کانتی لیفت» یا تاجران بین المللی جدید است که معتقدند می توان به گونه ای تجارت را با جهان به پیش برد که  مردم آمریکا را می توان وادار به سکوت کرد و اقدامات کاخ سفید را توجیه کرد.

وی گفت: تزریق هنگفت سرمایه با دیدگاه های ناسیونالیستی تحت شعار «آمریکا برای آمریکا» را می توان اولین گام ترامپ برای اجرای سیاست های نواستعماری می توان قلمداد کرد.

گفتنی است که همزمان با مراسم تحلیف رئیس جمهوری آمریکا و ظرف چند روز اخیر در ایالات متحده، هزاران نفر به خیابان ها آمدند. اعتراضات محدود به واشنگتن یا نیویورک نبوده است و در لندن، پاریس، برلین، رم، سیدنی، توکیو و بسیاری از دیگر شهرهای بزرگ جهان اعتراضاتی علیه ترامپ رخ داده است. نکته جالب اینجاست که غالب معترضان پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود ، « ترامپ رییس‌جمهور اقلیت»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل