بازدید 32084

افشای بیش از سی دیدار میان دیپلمات سابق و فعال سیاسی ایرانی با مقامات آمریکا در کاخ سفید

بنا بر فهرست دیدارهای رسمی ثبت شده در کاخ سفید که نشان دهنده ملاقات های مقامات و شخصیت‌ها با باراک اوباماست، دیپلمات سابق ایرانی و یکی از شخصیت‌هایی که گفته می‌شود در دوره اوباما تلاش بسیاری برای تغییر سیاست به نفع ایران داشته است، بیش از سی دیدار با مقامات ارشد کاخ سفید در دو دوره باراک اوباما داشته‌اند
کد خبر: ۶۵۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 24 January 2017
بنا بر فهرست دیدارهای رسمی ثبت شده در کاخ سفید که نشان دهنده ملاقات های مقامات و شخصیت‌ها با باراک اوباماست، دیپلمات سابق ایرانی و یکی از شخصیت‌هایی که گفته می‌شود در دوره اوباما تلاش بسیاری برای تغییر سیاست به نفع ایران داشته است، بیش از سی دیدار با مقامات ارشد کاخ سفید در دو دوره باراک اوباما داشته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش های رسمی دیدارهای روزانه ثبت شده در کاخ سفید در دوره باراک اوباما، مشخص شده است که دیپلمات سابق ایران، سید حسین موسویان، سه بار در کاخ سفید میهمان مقامات ارشد دولت اوباما بوده و در همین حال مشخص شده که تریتا پارسی، عضو ارشد شورای ایرانیان آمریکایی ـ که بسیاری او را چهره ای مهم در فعالیت به نفع ایران در دولت اوباما می دانند ـ بیش از سی بار با مقامات دولت اوباما دیدار داشته است.

مقامات آگاه از محتوای این دیدارها بیان کرده‌اند که هم حسین موسویان و هم تریتا پارسی به کاخ سفید در راستای ایجاد ارتباطات میان ایران و کاخ سفید ـ که منجر به رقم خوردن مذاکرات هسته ای شده است ـ کمک فراوانی کرده اند.

همچنین بیان شده است که سید حسین موسویان، دیدارهایی با مدیر ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید «رابرت مالی» ـ که به اوباما در مورد سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و مبارزه با گروه داعش مشاوره می داده ـ داشته است.

افشای بیش از 30 دیدار میان دیپلمات سابق و فعال سیاسی ایرانی با مقامات آمریکا در کاخ سفید

همچنین تریتا پارسی، دبیر شورای ملی ایرانیان آمریکایی، که ارتباطات نزدیکی با کاخ سفید داشته و یکی از چهره‌های مؤثر در تدوین روایتی متفاوت از ایران در سیاست خارجی ایالات متحده بوده، طی چندین بار دیدار خود از کاخ سفید، دیدارهای مهمی با سران دولت قبلی آمریکا داشته است.

از جمله این دیدارها، دیدار کاملاً خصوصی و تنها با «بن رودز» مشاور ارشد اوباما در حوزه سیاست خارجی و دیدار با رابرت مالی و کالین کال مشاور ارشد امنیت ملی جو بایدن معاون اوباما بوده است. همچنین بیان شده که تریتا پارسی، چندین دیدار نیز با مقامات ارشد و میز ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید داشته است.

وی در این مورد به روزنامه واشنگتن فری بیکون گفته بود، به داشتن روابط نزدیک با دولت اوباما افتخار می کند و حمله های جمهوری خواهان و منتقدان به دیپلماسی آمریکا در خصوص ایران نتوانسته آسیبی به روابط وی با تیم اوباما بزند.

پارسی گفته بود: من خوشحام که شما موضوع روابط نزدیک من با دولت اوباما را مورد توجه قرار داده و پررنگ می کنید، زیرا این نشان از آن دارد که همه حملات و اتهامات دروغین در مورد نهاد و سازمان ما نتوانسته است اعتبار ما در واشنگتن را زیر سؤال ببرد. در عوض ما از یک رابطه نزدیک و قوی با کاخ سفید برخوردار شدیم که به اطمینان از برنامه هسته ای ایران و اینکه این برنامه به جنگ ختم نشود کمک فراوانی کرد.

افشای بیش از 30 دیدار میان دیپلمات سابق و فعال سیاسی ایرانی با مقامات آمریکا در کاخ سفید

این در حالی است که منتقدان دولت اوباما و ناراضیان از توافق هسته ای از این دیدارها انتقادات زیادی کرده اند. از جمله مایکل رابین، یکی از مشاوران قبلی پنتاگون بیان کرده است: راه دادن اشخاصی مانند پارسی، که دیدگاه‌های آن‌ها تفاوتی با دیدگاه‌های مقامات نظام ایران ندارد، مانند راه دادن روباه به درون آشیانه پرندگان است؛ مانند آنکه در دوره جنگ سرد به لابیگران شوروی اجازه داده می شد تا سیاست‌های آمریکا را هدایت کنند.

در همین حال، سعید قاسم نژاد، که یکی از چهره‌های اپوزیسیون خارج از کشور ایرانی است و در بنیاد  حمایت از دموکراسی ـ که از سوی رژیم اسرائیل حمایت می شود ـ عضویت دارد، بیان کرده است: این واقعیت که چهره‌هایی نظیر سید حسین موسویان و افرادی از شورای ملی ایرانیان آمریکایی ارتباطات نزدیک با کاخ سفید در دوره اوباما داشته‌اند و در تدوین سیاست‌های خارجی اوباما در مورد ایران مشارکت می کرده اند، نشان می دهد که دولت دونالد ترامپ باید نه تنها سیاست‌ها در مورد ایران را به شدت تغییر دهد، بلکه باید تیم های ایرانی در نهادهای مربوطه را نیز تغییر دهد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۵
هر کس به هر شکلی به آبادانی و سرافرازی این مرز و بوم کمک کند خداوند در دنیا و آخرت او را سرافراز کند! و بر عکس!
یعنی هر کس به هر شکلی به خرابی و سرنگونی این مرز و بوم کمک کند خداوند در دنیا و آخرت او را سرنگون کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
الان منفی یعنی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
الهی امین
البته تریتا پارسی اینقدرها هم که تابناک ادعا میکنه به نفع ما کار نکرده!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
اخداوند از برچسب ها و نیش داخلی ها حفظشون کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
البته تریتا پارسی بیشتربه فکر ساختن کلاهی از این نمد برای خودش بود تا بفکر منافع ایرانیان داخل و حتی خارج کشور باشه چرا که بواسطه مقامی که در این شورا بدست آورده آخورش همیشه پر از کاه و یونجه هست..
کاری بسیار عاقلانه ای انجام داده است
آمریکا از افراد تنها بهره برداری می کند، یعنی می دوشد و دور می اندازد.
باید دید ایشان در بدعهدی های آمریکا چه نقشی داشته است. کسی که مهمان شیطان می شود خیری برای کشور ندارند........تمام/
حالا که چی . مگر حرف زدن و ملاقات حتی با دشمن ممنوعه. این حرفها بیشتر ژست تبلیغاتیه تا دلسوزی برای نظام.
با سلام امیدوارم همه ی هموطنان درخارج از مرزها ی ایران اینگونه ذهنیت بددیگر کشورها را از ایران بزرگ تغییربدهد
همچین نوشتی افشا ، من فکر کردم کسی به ما خیانت کرده !!! دست همه وطن پرست ها و ایران دوست ها درد نکنه . تشکر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
توسط رسانه های آمریکائی افشا شده عزیز جان!
خوب کرده
دمشون گرم، ایرانی واقعی همینها هستند، کسانی که برای کشورشان و مردمشان تلاش می کنند و دغدغه شان آبادی سرزمین مادری است.
به اینها میگن میهن پرست
نه مثل عده ای که تا پاشون از مرز رد میشه میشن دشمن خونی وطنشون
موسویان یک ایرانی شرافتمندی است که درتمامی کنفرانس های بین المللی از منافع ملت ایران دفاع میکند بنابراین مکان آن چه درکاخ سفیدباشد چه درنشست امنیتی مونیخ باشد چه در منامه مورد تایید ملت ایران است
آقای موسویان به تنهایی به اندازه یگ وزارت خارجه فعال است
دولت آمریکا یعنی لابی گری محض.
البته ایشان در زمان مذاکرات برای آزادسازی گروگان های آمریکایی در لبنان هم نماینده مذاکره کننده آقای هاشمی بودند که کلاه گشادی سر آنها و کشور رفت...
الان هم به هر دری می زنند تا رابطه ایران و آمریکا برقرار شود...
جای تعجب دارد که تابناک همیشه از او به عنوان قهرمان ملی یاد می کند در صورتی که نتیجه کارهای او برای کشور خواسته یا ناخواسته نوعی خیانت به منافع ملی بوده است...
چو ایران نباشد ،تن من مباد ؟
شیخ فتنه فوت کرده؟؟؟!
خدا رحمت کنه روح پدر رو مادرشونرا . اینها قهرمانان ملت ما هستند
نه پس سردار نقدي و حسين شريعمتداري را جلو بفرستند كه كارها را راست و ريس كنند و آنوقت آنها هم پرچم بگيرند دستشون برند جلوي كاخ سفيد تكون تكون بدهند و هل من ناصر الحسيني بخوانند؟؟ اره ؟؟ درسته ؟؟؟ اين خوبه /؟؟؟؟
خدا خيرشان بدهد كه دارند اينطوري كار مي كنند. اينها هم سرباز گمنام هستند منتهي در لباسي ديگر ،‌آگاهانه و تيزهوشانه براي مناقع ايران كار مي كنند بدون دادوبيداد كردن و لگد به سطل شير زدن
مسئولین تمامی این امکانان و دولت خوبی چون اوباما را از دست دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
بیشترین تحریمها در دولت اوباما بر ایران وارد شد که تا آخرین لحظه هم رفع نشد و بیشترین کمک نظامی به اسرائیل هم در دولت اوباما صورت گرفت،‌بد نیست کمی واقع بین باشیم، البته کار آقای موسویان ارزشمند بوده و ایشان از فرصتهای موجود بهترین استفاده را کرده اند.
دمشون گرم
امام راحل فرمودندمارابطه باامریکا را میخواهیم چه کنیم؟
دست مريزاد. خدا حفظشون كند
واقعا نمی‌دونم این مطلب بدون سند رو برای چی انتشار دادید، یا پارسی رو نمی شناسید یا میخواید چهره اش رو پاک نشون بدید برای آینده، البته در هر دو حالت دارید خیانت میکنید
ابن فرد "گاو پیشانی سفید" از مزدوران و لابی رزیم در آمریکا بود و خوشبختانه اکنون بساط لابی گری خود را جمع کرده و منتظر اخراج از آمریکا باشد.
همين الان هم بايد اين اقايون در كابينه ترامپ لابي كنند دستشون درد نكنه ازشون ممنونيم
خوب اين آدمها كار خوبي انجام مي دهند. بايد قدردان آنها باشيم چرا فقط اچازه بدهيم كه صهيونيستها و لابي يهودي در واشنگتن فعال باشد؟؟؟ آخر خدا را خوش مي آيد كه بگذاريم آبها تيره و تاريك شود و يك عده اي در داخل كشور به دليل اين روابط تيره از راه قاچاق و تجارت نامشروع اينمه مال حرام جمع كنند؟ بهمين دليل بايد قدر كساني كه مي خواهند روابط ايران با دنيا بهتر شود را بيشتر داتست
خدا پدر و مادر اين آدمها را بيامرزد
از اینکه اقدامات مثبتی برای ایران انجام دادند و با دیپلوماسی جلوی جنگ را کرفتند ار ایشان متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
اون چیزی که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد اقتدار بسیجیان و رهبری نظام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
دوباره قایق ها رو بفرستید جلو ببینید تلاش ها این اقا بود یا اقتدار بسیجیان
جریان وقایع نشان داد که تمام کردن قضیه هسته ای در دولت اوباما چقدر عاقلانه بوده امروزه در تمام دنیا حتی یک نفر هم جرات ندارد برجام را بهم بزند حتی ان زنجیری ساکن تل اویو.امروز چه کسی جرات دارد با پذیرش جنگ احتمالی به دنبال نقص برجام مسیولیت قبول کند .ماندگاری برجام امروز نه به خاطر منافعش که به خاطر وحشتناک بودن عوارض ناشی از ابطال ان است.
پاسخ ها
عباس صفوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
مطمئن باش و ذره ای تردید نکن که اگر اون زنجیری ساکن تل آویو ( نتانیاهو ) هم رئیس جمهور آمریکا بود برجام را بدون کوچکترین درنگی امضا می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
البته دوست گرامی خیلی هم مطمئن نباش. هستند تعدادی از دلواپسان داخلی که نهایتا" و بهر قیمتی هم شده برجام رو بهم میزنن.
کیهان چی میگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
خوب مثل همیشه هر حرکت مثبتی از نظر برادر حسین محکومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
کیهان میگه قدر دین و کشور خود را بدونید و به دشمن خود اعتماد نکنید.
کار عقلانه اون کاریه که نتیجه ی ملموس و مفید داشته باشه...الان دقیقا نتیجه ی این دیدارها چی بوده؟
پاسخ ها
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
اینم سوال داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
توکه خودت رو زدی به خواب بهتره بری خواب کذایی تو ادامه بدی ببم جان.
درود بر شرف و غیر هر ایرانی که عرق وطن دارد حال هر مرام و مسلکی که داشته باشد مهم نیست مهم وطن پرستی و دفاع از منافع ملی است
درود بر شرف و غیر هر ایرانی که عرق وطن دارد حال هر مرام و مسلکی که داشته باشد مهم نیست مهم وطن پرستی و دفاع از منافع ملی است
در دولت آقای ترامپ قطعاً آقای موسویان و خانم پارسی و دیگر ایرانیان وطن پرست راهی به کاخ سفید نخواهند داشت، در نتیجه می توان نتیجه گیری کرد که اینک خوش به حال کسانی شده است که بسیار علاقه مند به در گیری نظامی بین ایران و آمریکا هستند تا منافعشان دو چندان شود.
مذاکره مستقیم و بی واسطه با هر کشوری بهترین راه برای حل مشکلات و تامین منافع کشوره
دنیای امروز دنیای مذاکره است
آقا این ریش پرفوسوری مهمه ها ...
غرب زدگی پایان ندارد...
باسلام ,قابل توجه دارودسته حسین شریعتمداری واحمدی نژاد که اقای موسویان را جاسوس میدونستند وحتی در زمان احمدی نژاد به خانه ایشان برای کشف اسناد یورش بردند.خداوند افرادی مثل ایشان را که در مقابل لابی گری عربها وصهیونیست ها از مردم ایران ومنافع ملی ما حمایت میکنند توفیق دهد.یکی دوسال قبل که جلسه بین المللی مبارزه باداعش در بحرین برگزار شده بود واقای موسویان هم جزو مدعوین جلسه بود یکی از ژنرالهای ظاهرا عرب اقای سردار سلیمانی را تروریست و...نامیده بود که در همان جلسه جواب اقای موسویان به ایشان قابل توجه میباشد اقای موسویان به این عرب میگوئید هم اکنون که جنابعلی وسایر دوستان در این زیر کولر گازی وهوای خنک با امنیت کامل وخیال راحت در مورد داعش فقط صحبت میکنیم وطرخ میدهیم ژنرال سلیمانی در خط اول خاکریز در حال مبارزه مستقیم با داعش است وجان شیرینش را در کف دستانش گرفته و.....,امثال ایشان واقعا در خارج از کشور به اندازه یک وزارت خارجه قدرتمند مشغول محافظت از ایران است حال شما مقایسه کنید کار ایشان را با افراد افراطی مثل شریعتمداری وامثالهم
سایه جنگ را قدرت نظامی ایران و سرداران دلاور مانند سردار سلیمانی عزیز و رهبر معظم انقلاب با سخنرانیهای آتشین و تدبیر والا دورنمودند اگه ایران ضعیف بود و خدای نکرده حضرت اقا نبودند موسویان که هیچ صد تا موسویان هم نمیتونستند کاری کنند
قانون امریکایی با ما نباشی علیه ما هستی پس مذاکره فایده نداره مگه یک مذاکره تمام عیار باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر