بازدید 1831
کولیوند خبر داد:

هفته آینده؛ بررسی طرح تغییر در جدول زمان‌بندی انتخابات شوراها

نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از بررسی طرح تغییر جدول زمان‌بندی انتخابات شوراها در مجلس از هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۵۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 23 January 2017
 به گزارش تسنیم، محمدجواد کولیوند نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از برگزاری جلسات مستمر مجلس و وزارت کشور برای الکترونیکی کردن انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد و  گفت: جلسات مجلس و وزارت کشور برای چگونگی برگزاری پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا به صورت الکترونیک، یک روز در میان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هنوز درباره چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیک شوراهای شهر و روستا هنوز با وزارت کشور به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، افزود: جلسات مکرر و کارشناسی میان وزارت کشور و هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال برگزاری است.

نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: براساس جدول زمانبندی برگزاری انتخابات شهر و روستا که به توافق مجلس و وزارت کشور رسیده، قرار است ثبت‌نام از کاندیداها در روز 30 اسفند انجام شود، اما در صورت تصویب طرح اصلاحی که به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کرده‌ایم، احتمالا ثبت‌نام از کاندیداها یک هفته زودتر و از روز 23 اسفند و به مدت یک هفته انجام شود.

کولیوند تأکید کرد: طرح تغییر در جدول زمانبندی انتخابات شوراهای شهر و روستا در جلسات هفته آینده مجلس و از دهم بهمن‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.

همچنین وزارت کشور بنا به تقارن ایام خردادماه با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا زودتر از موعد مقرر برگزار شود که شورای نگهبان با این پیشنهاد موافقت کرد.

پیشتر، در جلسه‌ای محمد محمودی شاه‌نشین به عنوان رئیس، محمد جواد کولیوند به عنوان نایب رئیس، فرهاد تجری به عنوان سخنگو و بهرام پارسایی نیز به عنوان دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده‌اند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز پیشتر گفته بود که دولت تلاش دارد انتخابات شوراهای شهر و روستا را به صورت الکترونیک برگزار کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل