بازدید 13065
مسئولیت‌پذیری شرط اصلی جلوگیری از حوادث؛

اولین اقدام پس از رفع مشکلات «پلاسکو»: محاکمه قاطعانه مسببان حادثه!

بدیهی است که اگر همه سازمان ها وظایف خود را انجام داده و کوتاهی نمی کردند، شاید امروز ساختمان پلاسکو نیازمند تأمین برخی تجهیزات ایمنی یا نهایتا بازسازی در برخی موارد بود؛ بدون اینکه جان کسی گرفته شود و مال کسی از دست برود.
کد خبر: ۶۵۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 24 January 2017
پس از حادثه دلخراش و تأسف بار تخریب کامل ساختمان پلاسکو، برخی رسانه های به جای ابراز تأسف از وقوع چنین واقعه ای تلخ و تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در جهت کاهش آلام این حادثه و رفع مشکلات ناشی از آن برای نیل به منویات و اهداف سیاسی خودشان به دنبال معرفی مقصر یا مقصران این اتفاق از جهت بهره برداری حزبی و سیاسی رفتند.

به گزارش «تابناک»، متأسفانه در پیش گرفته شدن چنین رویکردی، باعث ایجاد فضایی کاملا ملتهب ناشی از پیگیری چنین اهدافی می شود؛ مسأله ای که به نظر می رسد، به هیچ عنوان مورد تقاضای مردم و افکار عمومی و حتی اکثر قریب به اتفاق سیاسیون هم نباشد، چون بسیاری از همین سیاسیون پس از واقع شدن چنین حادثه ای برای رفع مشکلات ناشی از این فرو ریزش و کاهش دردهای حادثه دیدگان به دور از نگاه های سیاسی، اقدامات لازم را انجام دادند و با حادثه دیدگان همدردی کردند.

آنچه برخی رسانه ها طی روزهای اخیر به آن پرداختند، قصور شهرداری تهران در انجام وظایف خود ناشی از اخطاریه های نبود ایمنی لازم در ساختمان پلاسکو بود؛ موضوعی که برخی مستقیم آن را به شهردار تهران نسبت داده و خواستار توضیح دادن وی پیرامون این مسأله بودند. برخی هم با استناد به «تصویب نامه الزام کلیه دستگاه های مقرر به اجرای اقدامات مربوط در بخش آتش نشانی و امور ایمنی» که در سال 1393 به تصویب هیأت وزیران رسیده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دولت را مقصر اصلی این اتفاق دانستند و خواستار پاسخگویی آن ها در قبال این مسأله شدند و البته برخی اشاراتی به تقصیرات و کوتاهی بنیاد مستضعفان داشتند و مطالبی را در این زمینه بیان کردند؛ موضوعاتی که به نظر می رسد، اکنون وقت پرداختن به آن نباشد، ولی حتما پس از پایان بحران، اولین کار پرداختن به همه سازمان های مقصر به وجود آورنده این مسأله هست؛ بدون هیچ اغماضی!

در این گزارش بنا بر تبرئه هیچ فرد، مقام، سازمان و ارگانی از مسئولیتش نیست، بلکه می خواهیم تأکید کنیم، اگر هر کسی وظیفه قانونی تعریف شده خود را انجام می داد، شاید امروز شاهد چنین اتفاق تلخ و از دست دادن تعدادی از هموطنانمان نبودیم.

در حقیقت با توجه به اخطاریه هایی که در خصوص نا ایمن بودن بسیاری از واحدها و طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو از سوی آتش نشانی ارائه و رونوشت های آن هم تقریبا به همه مراجع نظارتی و اجرایی نیز ارسال شده، بدیهی است، اگر همه سازمان ها وظایف خود را انجام داده و کوتاهی نمی کردند، شاید امروز ساختمان پلاسکو نیازمند تأمین برخی تجهیزات ایمنی یا نهایتا بازسازی در برخی موارد بود؛ بدون اینکه جان کسی گرفته شود و مال کسی از دست برود.

مسئولیت پذیری و پرهیز از راه اندازی بازی های سیاسی آن هم در حوادث و اتفاقات اینچنینی یک خواست عمومی و وظیفه ملی است که باید هر شخصی در هر جایگاه و سازمانی برای تحقق آن نهایت تلاش و اهتمام لازم را انجام دهد؛ بنابراین، در ماجرای پلاسکو، کاری که الان باید انجام داد، نه حضور نمایشی اعم از بازیگر و سیاسیون در محل حادثه است و نه دادن وعده هایی که شاید خودمان هم بدانیم تقریبا عملی شدن آن سال ها شاید به طول انجامد.

آنچه در اوضاع کنونی فرو ریزش «پلاسکو» باید انجام شود، تکمیل آواربرداری، رفع مشکلات یکی از نقاط حساس و شلوغ شهر، رفع مشکلات حادثه دیدگان و افرادی که از این ناحیه متضرر شده اند و بالاتر از همه، همدردی با داغ دیدگان است که در این مورد آخر، الحق و الانصاف مردم مثل همیشه جلوتر از همه مسئولان سنگ تمام گذاشته اند.

 با رفع مشکلات ناشی از تخریب کامل ساختمان پلاسکو و پایان عملیات امدادی ـ همان گونه که از الان هم کارهایی آغاز شده است ـ باید سرنوشت افراد شاغل در این مرکز تجاری بزرگ توسط نهادهای مسئول روشن و در نهایت،  با مسببان این اتفاق برخورد قاطعی شود و مسأله از سوی دستگاه های مسئول به صورت جدی و به دور از هر نوع نگاه سیاسی پیگیری تا تقصیرات دستگاه هایی که از وظایفشان کوتاهی و یا تخطی کرده اند، مشخص شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۴
حتما شهردار و اعضای شورای شهر و وزیر محاکمه می شوند تازه فیل ها هم پرواز می کنند!
بنده كشته مرده ي محاكمه قاطعانه هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
چرا این اقا که ادعا داشت عکس احمدی نژاد معجزه کرده و باعث شده دیوار خانه در زلزله کرمان نریزه شده رییس ستاد مدیریت بحران؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
همه مقصر هستند جز مردم. ما عادت کردیم که برای بالا بردن مخاطبین، همیشه بگیم مردم خوب هستن و باهوش هستن و فهیم هستن و ... اما اینها صرفا خودفریبی است. مقصر اصلی افرادی بودن که بارها این هشدارها براشون اومد، ولی توجه نکردن و گفتن مسئولش فلان سازمان و بهمان نهاد است
هر وقت یاد گرفتیم مردم مسئول هستند و مردم مسئولیت ها و حقوق خودشون رو شناختند، واقعا گلستان خواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
شما را بخدا ملتو مسخره نکنین !!!! بعد از اینکه ابها از اسیاب افتاد چون مالک ساختمان خیلی قدرتمنده و به هیچ جایی پاسخگو نیست طبق روالهای قبلی تقصیر را گردن اسرائیل و امریکا و انگلیس خواهید انداخت!!!!! مگه نه؟
حق بین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
از کتج دل خود به پلاسکو ره بگشائید .
پادر جریم شهدای اتش نشان گذارید .
بر سردرب شهر تهران بنویسید .
بر خاک ریز شهدا قدم اهسته گذارید .
بابردن نام تک تک انها .
مرهم بردل بشکسته مادرانشان گذارید .
از یاران اتشنشانشان هم یاد نمائید .
وبدین کار بوسه بر دستان سوختشان گذارید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
حیف پلاسکو ساختمان قدیمی بود وگرنه مثل سایر موارد با محاکمه قاطع مهندسان بیچاره تاوان درآمده های میلیاردی کسبه گرفته می شد.
شهرداری و استانداری باید محاکمه بشوند و خیلی های دیگه که تو این حادثه مقصر هستند
تابی جون مگر اینجاا آمریکاست که محاکمه کنن؟ اینجا از این خبرها نیست اگر هم محاکمه کنن آخر یا میشه تقصیر اسرائیل یا تقصیر خود آتش که ساختمون رو سوزونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
من میترسم اخر سر تقصیرو بندازن گردن اتش نشانهایی که شهید شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
امام جمعه قزوین که گفت ... تصیره امریکاست
خوب معلوم مسبب اصلی کیه صاحب ملک
درست است که مسئولیت پذیری شرط است و افراد باید محاکمه شوند اما به نظر من مهمتر این است که به طور اساسی جلو چنین ماجراهایی گرفته شود و نه اینکه همش به دنبال مقصر برای اتفاقات بگردیم.
شما ظاهرا در ايران زندگي نمي كنيد
مگه شما قدرت بازخواست کردن بنیاد رو دارین؟ یا میخواین سر هیئت مدیره خرابش کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
گل گفتی ...
گل گفتی
به امید اینکه مسئولان و رسانه ها و سیاسیون این موضوع را رعایت کنن
خدا به داد سردمداران برسد
موج بیکاران و گرسنگان در راه هستند
امسال بیکاری. و نداری بسیار مشهود تر از سالهای دیگه است
حتی اقشار تحصیل کرده هم وضعیت جالبی ندارند
مسببان حادثه قطار هفت خوان محاکمه شدند؟
مسببان حادثه قطار نیشابور محاکمه شدند؟
مسببان حادثه آتش سوزی اتوبوس اتوبان تهران قم محاکمه شدند؟
مسببان حادثه اتوبوس سربازان مجاکمه شدند؟
مسببان حادثه آتش سوزی پتروشیمی محاکمه شدند؟
مسببان حوادث جاده ای محاکمه شدند؟
مسببان تولید "پراید" که آلت قتل ملت شده محاکمه شدند؟
.
این سوالها ادامه دارد
راستی هلال احمر کجاست ؟
تعطیله؟
احتمال عمدی بودن آتش سوزی ساختمان پلاسکو
مدال افتخار ندن ، محکمه پیشکششون !
شهرداری مشهد نقشه ای منتشر کرده که در آن محلهای افراد بدحجاب را معرفی کرده! وقتی بودجه شهرداریها برای چنین کارهایی هزینه می شود،باید منتظر ویرانی های بیشتری همانند پلاسکو بود.
با توجه به تکذیب دریافت پیامک از چند نفر در موتورخانه ساختمان پلاسکو یاد سریال پیامک از دیار باقی افتادم شاید پیامک را بعد از فوت شان فرستاده اند چون درست در موتور خانه اجسادشان پیدا شد !
6 روز است هيچ کاري پيش نبرده اند حتي تجهيزات اوليه هم ندارند بعد مي خواهند مديريت جهاني هم بکنند فقط فريب افکار عمومي؟؟؟!!!! توسط عده اي خاص. بروند سر بزنند و مانور بدهند که ما هم هستيم ولي کاري پيش نبردند.
به نظر من هم بازار بزرگ تهران هم وضع پلاسکو رو داره پر از انبار های که توشون پر از جنس هستش کافیه اونجا هم آتیش بگیره مگه به این راحتی میشه اونجا رو خاموش کرد در ضمن کوچه های اونجا تو در تو و خیلی باریک هستش که کار امداد رسانی رو سخت می کنه ولی با یک سیستم لوله کشی آب و انشعاب اون به انبارها و مغازهای بازار و گذاشتن شیر های اتوماتیک اتشنشانی توی سقف هر مغازه از سرایت اتیش به مغازه های دیگه جلوگیری کرد
محاکمه مالک ساختمان برای انجام ندادن وظایف قانونی خود .
مقصردولت است که باید ساختمان را پلمب میکرد حقوق بیمه بیکاری کارگران را پرداخت میکرد هئیت مدیره مفتخور ساختمان پلاسکو هم شروع میکردباسازی و مقاوم سازی.
محاکمه قاطع دیگه معنی قاطع رو به سادگی نمیشه فهمید
مسبب همان هیات مدیره و مغازه داران ساختمان پلاسکو هستند که 10 سال انواع هشدار های سازمان های مختلف را جدی نگرفته اند.

چند روز است کل مملکت و افکار عمومی و جان آتشنشانان شجاح برای طمع یه مشت سود جو گرفته شده است.
اول باید نهاد های نظارتی دوم شورای شهر سوم شهرداری چهارم هیت مدیره و .... را بازخواست کرد .
سایت رسمی اخبار بنیاد مستضعفان به نقل از مهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرده :

درست است بنیاد مستضعفان مالک ساختمان تجاری پلایکو است اما همه قصور متوجه ما نیست و سایر نهادها باید به یهم خود مسئولیت فاجعه ملی آتش سوزی ساختمان پلاسکو را یذیرا باشند به همین منظور قرار است کار گروهی تشکیل شود .

یاد عملکرد پزشکی قانونی افتادم که در ارتباط با شکایت بازماندگان آنقدر قصور را سرشکن می کند و چندین نفر چند درصدی می شود که انسان دلش می سکزد دوست دارد درصد قصور خودش را به آنها بدهد


خلاصه با این ترفند می خواهند از جرم شان کم کنند...

.
اینکه به مسئولیت همه مسئولان مربوطه شهرداری و صاحب ملک اشاره میشه خیلی خوبه ها اما نادیده گرفتن نقش خود مغازه دارها یا مستاجرین یا یا یا....،فراموش نشه الان اگر خود مستاجرین اقدام به ایمنی میکردن الان اتشنشانان عزیزمون برای کمکاری انها وارد ساختمون نمیشدن و این فاجعه پیش نمیومد . منظورم اینه نقش خود مستاجرین هم فراموش نشه .
مسخره بازی بسه
اگر اشخاصی در اثر بی توجهی یا کوتاهی در مسئولیت مستوجب محاکمه اند، چرا نباید محاکمه شوند؟مگر مسسبان حادثه خطایی انجام نداده اند که محاکمه انها موجب التهاب!!جامعه شود؟ این حرفها فرافکنی است که "برای نیل به منویات و اهداف سیاسی خودشان به دنبال معرفی مقصر یا مقصران این اتفاق از جهت بهره برداری حزبی و سیاسی رفتند."بالاخره قصور و کوتاهی صورت گرفته که طبق تصاویر منتشر شده انفجارهایی به ان شدت در ساختمان رخ داد و باید باعث و بانی آن محاکمه شود
خیر باشد ، نوش دارو بعد مرگ سهراب ؟
مسبب اصلی گرانی همه چیز و کمبود درامدها ست .
شوخی نکن بابا....
شهرداری که زورش زیاده کسی بهش نمیتونه چیزی بگه بقیه ارگانهای ذیربط هم قدرت دارند در نتیجه آخر سر کسبه و مالکان و همچنین هییت مدیره ساختمان را مقصر میکنن و به خیر و خوشی قضیه رو تمام میکنن!!!!!
واقعیت این اولین مقصر این حادثه بنیاد مستضعفان وبعدش شهرداری ولی ما هیچ امیدی به محاکمه این دو نهاد بنداریم
الان فک میکنید بنیاد مستضعفانو میخوان چیکار کنن؟
دوست عزیز شما فکر می کنی نهادهای مسؤول نمی دونستند ?
جالب اینجاست که توی این نوشته فقط مالک بی گناهه!!!!!!
فکر کنم آخر تمام اتهامات متوجه نگهبان میشود که چرا موقع آتش سوزی شده نزده و گرنه حضرات شورای شهر و شهردار و وزیر کشور دور از هر اتهامی بوده و هستند
لغاتی همچون : قاطعانه - بدون اغماض - بررسی و رسیدگی سریع -مجازات عادلانه و .... برای مردم ما بسیار نامفهوم ، بی معنا ومتاسفانه خنده داره....
یعنی محاکمه بنیاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشخص شدنه تنها چه فایده داره؟؟؟ برخورده قاطع از نوع سوم رو هم در پرونده های دادستان سابق و اختلاس ها و اشغال سفارت ها دیدیم!! حتما سره 1 2 نفر باید بره بالای دار تا بقیه حساب دستشون بیاد که با جان و مال مردم هیچ شوخی نیست!
محاکمه مگر قاطع و غیر قاطع دارد
عجیب است
آفرین، خیلی خوشحالم وقتی می بینم شما اینقدر عاقل هستید، درست مثل قضیه برخورد قطار و مقالاتی که در مورد وزیر راه می نوشتید.
همیشه شما رو به خاطر همین صداقت و عقلانیتتون دوست داشتم و دارم!
سهم بنیاد مستضعفان که متأسفانه به هیچ ارگان و سازمانی پاسخگو نیست در این قضیّه فراموش شده است که باید حتماً به آن پرداخت. ان شاءالله
ضمن تشکر از مقاله شما،مقصر حادثه پلاسکو من وشما هستیم که بجای متخصص،کشتی گیر ووزنه بردار وتکواندو کار فرستادیم به شورای شهر.مقصر شهرداریست که ساختمان را پلمپ نکرده.مقصر دولت است که با شهرداری همکاری لازم ندارد.مقصر بنیاد مستضعفان است که دستورات اتش نشانی برای ایمن کردن ساختمان را انجام نداده.وخلاصه کنم مقصر قضیه تک تک ما هستیم.با تقصیرات کمتر یا بیشتر.پس بهتر است از اینکار که در هر اتفاقی یک فرد را مقصر میدا کنیم وهمه کم کاریها را گردن او بیندازیم دست برداریم.در قضیه شیر مدارس دو کارگر مقصر شناخته شدند وقربانی.در قضیه قطار راننده ومسئول سیستم ودر پلاسکو دوباره عده ای دیگر.اگر اتفاقی می افتد هر کدام از ما بعنوان عضوی از جامعه که وظیفه خود را درست انجام ندادیم مقصریم.اگر روزنامه نگار وظیفه خود را درست انجام دهد واز فرسودگی پلاسکو یا قطار بگوید،اگر من شهروند مسئولیت خود را درست انجام دهم واز حکومت مطالبه داشته باشم این اتفاقات ناگوار کمتر روی خواهد داد
هروقت اسید پاشان اصفهان دستگیر شدند مسببان این فاجعه هم محاکمه خواهند شد.
شهرداری و بنیاد مستضعفان مقصر هستند.بنیاد به خاطر مالکیت و عدم ایمنی سازی و شهرداری یه خاطر عدم پلمپ و تجهیز آتشنشانها.
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
بنیاد به عنوان مالک و شهرداری به عنوان کسی که به خاطر برخی موارد که همه آگاه هستن از پلمپ سر باز زده در ضمن کسی که بعد از دو ساعت اون تعداد نیرو رو به داخل ساختمانی که احتمال ریزش داره فرستاده
به جان خودم اگر حتی به یکی بگن بالای چشمت ابروئه.
مسببان اصلی مدیران بی مدیریت است.
کسبه مسول گردن ننهادن به ضوابط قانونی هستند و وزارت کار و شورای شهر هم مسول سهل انگاری در اجرای ضوابط
شهرداری تهران باید محاکمه بشه
عجب!!!!!
من همه موارد فوق را قویا تکذیب میکنم
مسولین مربوطه و مدیران اجرایی چرا این مطلب را نمی فهمند بخدا در بحث ایمنی این یک اصل بزرگ و مهمه که برای بوجود نیامدن یک حادثه لوازم حفاظت فردی در مرحله آخر قرار داره اگر در کارخانه ، جاده ، ساختمان ، خودرو ، منزل ، ابزارها و ... تمام استاندارهای ایمنی و حفاظتی وجود داشته باشه و بازرسیهای بهنگام توسط متخصین انجام بشه و حادثه ای رخ بده ما شاهد کمترین خسارتهای انسانی و مالی خواهیم بود چه هم اکنون و چه خدای ناکرده در حوادث دیگر اگر به ایمن سازی و پیش گیری قبل از وقوع ایمان نداشته باشیم بازهم شاهد این رنج ملی خواهیم بود
نقش شورای شهر چیه؟
ایا افراد متخصص شورای شهر تهران نباید محاکمه بشن؟
محاکمه مسببان در جای خود شایسته است ولی آیا با محاکمه آنها می توان جلوی برور حوادث مشابه بعدی را گرفت؟ اولویت با ریشه یابی این حادثه و درس گرفتن از آن است. قطعا این رخداد نتیجه روندی در طول زمان بوده است. باید این رخداد و حواشی آن مدتها فراموش نشود و مورد تجزیه و تحلیل متخصصان قرار بگیرد و منجر به سیاستگذاری ها و دستورالعمل های اجرایی برای اقدامات پیشگیرانه شود هر روز که این کار به تاخیر بیافتد ضرر است. توجه فرمایید این فقط "یک" ساختمان از هزاران ساختمان در این شهر کلان بوده و تا امروز یک هفته فقط آواربرداری آن طول کشیده اگر دیر بجنبیم و خدای نکرده زلزله ای در تهران بیاید چه فاجعه ای خواهد بود؟ تهدیدات خارجی منجر به فراموشی تهدیدات داخلی نشود و تهدیدات داخلی آدمهای با سلیقه سیاسی متفاوت نیستند بلکه اقداماتی است که باید بشود و نمی شود کارهایی است که افراد باید در جایگاه خود اقدام کنند و کم کاری می کنند.
خُب به سلامتی شروع شد:
احتمالا مقصر کسی است که اولین خشت ساختمان پلاسکو را گذاشت، چون خشت اول خیلی مهمه حتما کج گذاشته، یا شاید تقصیر مأمور شهرداریه که صبح های خیلی زود خیابون جمهوری رو جارو میکشید، حتما خیلی سفت جارو کشیده و باعث شده که پایه های ساختمان سست بشه. اصلا شاید تقصیر آتشنشانی است که در هنگام آتش سوزی به ساختمان زیاد آب پاشیده و ساختمان خیس شده و فرو ریخته.
هیچ وقت این احتمال رو ندهید که مسئولی مقصر بوده، چون همه ی آنها به خاطر دریافت حقوقهایی که در شأنشان هست، اصلا در کارهایشان کمکاری و قصور نمیکنن.
مقصر آتش نشانان بیگناه هستند که صادق بودند همه ریاکاران بیگناهند
محاکمه بنیاد و شهردار
مقصر سازنده آمریکایی می باشد................ شک نکن
زمانی باید حرف از محاکمه زده بشه که همه چیز سر جای خودش باشه... وقتی تو کشور ما هزینه آموزش به پایین ترین حد خودش رسیده ... وقتی دولت ما فقط بلده زمینه رو برای اخطار دادن فراهم کنه ... وقی بودجه ای برای هیچ کارینیست و اگر هم هست بسیار اندک و هزاران مسئله دیگر.... هر وقت مقدمات کار فراهم بود اونجا میشه گفت باید بعدش محاکمه صورت بگیره مقدمات کار چه چیزهایی می باشد مثلا: 2ساختمان های فرسوده باید کمک هزینه بهش تعلق بگیره که مالک توان بازسازی اون را داشته باشه ... کاری نکنند که هیچ کس جرات نکنه پا بگذاره به سمت بازسازی و توسعه...هر پنج سال باید خودروهای فرسوده از رده خارج بشند... همه بودجه ها را در تهران خرج نکنند که نصف جمعیت ایران بریزه تو تهران فردا برای کوچکترین اتفاق همه درگیر بشند.... آلودگی از یک طرف . بلایای این چنینی از طرف دیگر .....ترافیک و شلوغی و .....
خداوند تمام خدمت گزاران ایران عزیز را قرین رحمت کند. واقعا متاثر شدم از شهادت آتشنشانان غیور. و آنقدر بغض گلویم را گرفته بود که پایاهم تحمل بدنم را نداشت.
اما اینک یک سوال مطرح است. متاسفانه برخورد متناقض با چنین صحنه هایی جز ایجاد تفرقه و اختلاف وجود ندارد.
آیا این مورد در یکی از شهرستانهای کشور رخ میداد به همین صورت پوشش خبری میشد و عزای عمومی اعلام می گردد؟
پنجشنبه خشم در راه است. ما می دانیم و مسببان فاجعه پلاسکو
مسئول اصلی مدیر عامل آتش نشانی است که بر خلاف توصیه آتش نشانان خبره عده ای را به داخل فرستاد. و گفت هر کس نرود توبیخ خواهد شد.
من می ذانم کار کار اسراییل و امریکاست بی عرضگی خودمان سر دیگران نیندازیم
باسلام
به نظرمن این اتفاق باید منجر به نهادینه شدن ایمنی و بهداشت در افکار عمومی شود
شوخی نکنید تورو خدا تواین اوضاع گریه آور.!!
اگر ساختمان مال مستضعفان بوده پس چرا به ان گور خابها چیزی نرسیده
بیچاره سرایدار و آبدارچی و پیک پلاسکو که طبق معمول وقتی احتلاسی فسادی جرمی کلان انجام میشود اینجور آدمها محاکمه و گنده میشوند و همه چیز به خوبی و خرمی تمام میشود
فقط اعدام مسببین مرحمی بر دل زخم دیده مردم خواهد بود
من مطمئنم محاکمه ای در کار نخواهد بود. اگر هم باشد مسگری از کرمان است
فعلا محاکمه حسن فربدون در اولویت است و وقت برای پلاسکو زیاد است.
به امید محاکمه سران فتنه .
مطمئن باشید که هم اینها محاکمه میشن هم آب سربالا میره و هم آقای .....ابوعطا میخونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی