بازدید 3473

پلاسکو محور اولین جلسه کمیسیون عمران مجلس

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس از حضور مسئولان وزارت کشور، دستگاه‌های امداد و نجات، شهرداری، ارتش، سپاه، ناجا، فرمانداری، استانداری، سازمان نظام مهندسی و دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار در موضوع ساختمان پلاسکو در اولین جلسه کمیسیون عمران خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 22 January 2017
علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دستگاه‌های مسئول باید به چرایی تغییرات و افزایش بار ساختمان، ضعف قوانین و نظارتی و اجرایی برای قانونمدار کردن کسبه داخل پلاسکو، کیفیت طراحی سازه پلاسکو، نوع کاربری‌های انجام شده پاسخ دهند. پاسخ‌ها و آسیب‌شناسی دستگاه‌های مسئول قطعا در اصلاح قانون مقررات ملی ساختمان تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس متذکر شد: مشابه ساختمان پلاسکو در تهران و سراسر شهرها فراوان است از این رو باید در قالب برنامه‌های کوتاه مدت نسبت به مقاوم‌سازی سازه و اعمال قوانین ایمنی و اطفاء حریق اقدامات لازم انجام شود. حادثه پلاسکو هشدار و تذکری  جدی است مبنی بر وجود خطرات بالقوه فراوانی در ساختمان‌های عمومی و مسکونی تهران و سایر شهرهای کشور که باید هر چه سریعتر برنامه مقاوم‌سازی و ایمنی‌سازی آنها در دستور کار دستگاه‌های ناظر و مالکان آنها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پس از استخراج نتایج حادثه پلاسکو دستگاه‌های مسئول متوجه مسئولیت‌هایی که در عملیاتی کردن آنها جدیت و قاطعیت لازم را نداشتند، خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر