بازدید 2751

تولید داروهای گرانقیمت درصورت راه اندازی پالایشگاه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم راه اندازی پالایشگاه خون در کشور، گفت: متاسفانه اختلاف بین سازمان خصوصی سازی و شرکتی که این پالایشگاه خون را خریداری کرده باعث شده که این پالایشگاه راه اندازی نشود.
کد خبر: ۶۵۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 22 January 2017
رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم راه اندازی پالایشگاه انتقال خون در کشور، افزود: طبق سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی این پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شد تا به سرعت راه اندازی شود اما همچنان شاهد عدم راه اندازی آن هستیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه اختلاف بین سازمان خصوصی سازی و شرکتی که این پالایشگاه خون را خریداری کرده باعث شده که این پالایشگاه راه اندازی نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه خون در سطح دنیا کالایی استراتژیک است، تصریح کرد: ده ها فرآورده‌ دارویی را می‌توان از خون به دست آورد که این داروها نیز جزو داروهای گرانقیمت به شمار می روند.

وی یادآور شد: متاسفانه با وجود چنین شرایطی، اما فرآورده های دارویی اخذ شده از خون را از دیگر کشورها وارد می‌کنیم و از این جهت نیز ارز زیادی از کشور خارج می شود در حالی که اگر بتوان این فرآورده ها را در کشور تولید کرد هم از خروج ارز جلوگیری کرده و هم می توان با صادرات آنها به کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بازار گردش داروهای بیولوژیکی حداقل در سال 200 تا 300 میلیون دلار است  اما امروزه داروهای بیولوژیکی را وارد می کنیم به راستی چرا باید بازار هدف دیگر کشورها باشیم درحالی که خودمان می توانیم از این تکنولوژی استفاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار