بازدید 80746

ادامه عملیات ارتش سوریه در دیرالزور و اعزام صدها داعشی از رقه به جبهه درگیری

منابع محلی در شهر رقه سوریه اعلام کردند که صدها تن از سرکرده‌ها و اعضای داعش از اوایل سال جاری میلادی شهر رقه را ترک کرده و به دیر الزور رفته‌اند.
کد خبر: ۶۵۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 22 January 2017

منابع محلی در شهر رقه سوریه اعلام کردند که صدها تن از سرکرده‌ها و اعضای داعش از اوایل سال جاری میلادی شهر رقه را ترک کرده و به دیر الزور رفته‌اند.

به گزارش تابناک، خبرگزاری آلمان در گزارشی به نقل از یکی از ساکنان محله الثکنه الراقی در شهر رقه گفت: تعداد زیادی از سرکرده‌های داعش که بیشترشان دارای تابعیت عربستانی، تونسی، مصری و ترکیه‌ای هستند اوایل ماه میلادی جاری منازلشان را ترک کرده و تنها چمدان‌هایی را با خود به همراه بردند.

داعش از سال 2014 کنترل شهر رقه سوریه را در دست گرفته و این شهر را به پایتخت خلافت خودخوانده‌اش تبدیل کرده است. تروریست‌های داعش اخیرا حملات بسیار شدیدی را به مقرهای ارتش سوریه در دیر الزور انجام داده‌اند و بیشتر شهر را در کنترل دارند.

در گزارش مذکور آمده است که داعش طی 10 روز گذشته ایست‌های امنیتی‌اش را در داخل شهر رقه افزایش داده و مانع خروج ساکنان شهر می‌شود.

ساکنان شهر رقه می‌گویند کالاهای اساسی در این شهر از اوایل سال میلادی جاری نایاب شده و قیمت مواد خوراکی افزایش یافته است.

در همین راستا، ارتش سوریه عملیات خود را علیه تروریست‌های داعش در منطقه المقابر در شهر دیر الزور ادامه داده و توانست به پیشروی چشمگیری در مناطق تحت سیطره داعش دست یابد.

به گفته منابع سوری داعش سعی داشت جبهه‌های دیگری را در بخش شرقی شهر دیر الزور برای کاهش فشار بر نیروهایش در منطقه المقابر بگشاید  اما نیروهای ارتش سوریه مانع تروریست‌ها شدند.

به گفته منابع محلی داعش جسد بیش از 400 تن از اعضایش را که در درگیری‌های چند روز اخیر کشته شدند، دفن کرده است.

جنگنده‌های روسیه نیز در حمایت از ارتش سوریه روز شنبه حملاتی را علیه داعش در شهر دیر الزور انجام دادند.

از سوی دیگر فهد جاسم، وزیر دفاع سوریه همراه با تعدادی از افسران سوری از یگان‌های ارتش در استان درعا در جنوب سوریه بازدید و پیام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به آن‌ها رساند.

وی از تعدادی از مقرهای نظامی بازدید و در جریان فعالیت و مأموریت‌های فرماندهان و نیروهای سوری قرار گرفت.

فهد جاسم تلاش‌های نیروهای سوری در منطقه جنوبی و روحیه بالای آن‌ها را ستود و گفت: خون شهدای ما و قهرمانی‌ها و فداکاری‌های آن‌ها مایه افتخار و عزت ماست.

وی گفت: این قهرمانی‌ها که توطئه دشمن علیه سوریه را به شکست کشاند پیروزی علیه تروریسم را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل