بازدید 80043

درگیری‌های جدید در حومه ادلب

گروه‌های مخالف مسلح در حومه ادلب اتاق عملیات مشترکی را با هدف بازپس‌گیری مناطقی که جندالاقصی از احرار الشام گرفته بود، تشکیل دادند. در این راستا دو تن از بارزترین اعضای شورای جبهه تروریستی فتح‌الشام (النصره سابق) جدایی خود را از این گروه اعلام کردند.
کد خبر: ۶۵۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 22 January 2017

گروه‌های مخالف مسلح در حومه ادلب اتاق عملیات مشترکی را با هدف بازپس‌گیری مناطقی که جندالاقصی از احرار الشام گرفته بود، تشکیل دادند. در این راستا دو تن از بارزترین اعضای شورای جبهه تروریستی فتح‌الشام (النصره سابق) جدایی خود را از این گروه اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، یک منبع در مخالفان سوری اعلام کرد، ابواحمد زکور، مسئول کل امور اقتصادی این جبهه و عضو شورای جبهه فتح‌الشام و نیز عبدالله حلب، از دیگر اعضای این شورا جدایی خود را از فتح‌الشام اعلام و تاکید کردند، عضو هیچ گروه دیگری نیستند.

این منبع افزود: این دو مسئول فتح‌الشام در توضیح علت جدایی خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به دنبال درگیری‌ها در حومه شهر ادلب (در شمال غرب سوریه) و تفرقه میان گروه‌ها و ناکامی در ایجاد اتحاد میان آنها از فتح‌الشام جدا می‌شوند.

در ادامه این بیانیه که از سوی هر دوی آنها امضا شده آمده است: هر یک از گروه‌ها تلاش دارد میدان درگیری را به انحصار خود درآورد بی‌آنکه به پیشنهادات و مشورت با دیگر گروه‌ها و یا در نظر گرفتن منافع ساکنان شام توجه شود و ‌در واقع امیدی به اتحاد گروه‌ها نیست."

پس از حمله گروه "جندالاقصی" به مراکز و پایگاه‌های جنبش "احرار الشام" در کوه الزاویه و قمیناس و وقوع درگیری‌ها میان این دو گروه،‌ استان ادلب دچار تنش شد.

گروه‌های مخالف سوریه در حومه ادلب اتاق عملیات مشترکی با هدف بازپس‌گیری مناطق تحت سلطه جند الاقصی هم‌پیمان جبهه النصره در کوه الزاویه در حومه ادلب تشکیل دادند. جند الاقصی بعد از درگیری با جنبش احرار الشام این مناطق را تحت تصرف خود درآورد.

منابع نظامی مخالف به اسکای نیوز گفتند، اتاق عملیات به فرماندهی ابو عیسی الشیخ فرمانده لشگر صقور الشام و با هدف مستأصل ساختن جند الاقصی و نابودی آن تشکیل شده است که متشکل از چند گروه از جمله احرار الشام، جیش المجاهدین، صقور الشام، تجمع "فاستقم کما أمرت" و جیش الإسلام است.

به رغم خروج این شهر از تسلط نیروهای دولت سوریه از حدود دو سال پیش به نوعی اوضاع حکایت از اختلاف این گروه‌ها داشته که به نفع نظام سوریه تمام شده است.

در مارس ۲۰۱۵ شهر ادلب به دست جیش الفتح افتاد که دربرگیرنده گروه‌های مخالف و اسلام‌گراهای افراطی و در راس آن جبهه النصره یا فتح الشام کنونی است.

چند ماه بعد از آن تاریخ جیش الفتح بعد از تسلط بر آخرین پایگاه ارتش سوریه در حومه استان نظیر دیگر پادگان‌های الحامدیه، وادی الضیف، القرمید و المسطومة به طور کامل این شهر را تحت کنترل گرفت.

ادلب، حومه و مرکز آن خارج از کنترل ارتش سوریه درآمد و بعد از آن به مامنی برای تروریست‌ها در زمینه پرونده آشتی‌ها در سوریه تبدیل شد به طوریکه به مخالفان مسلح اجازه داده شد به همراه سلاح و خانواده‌هایشان از شهرها و روستاهای مختلف سوریه به استان ادلب بروند.

تاکنون این توافقات در برخی محله‌های حمص قدیم، محله الوعر به طور جزئی، سپس داریا، معضمیه الشام و التل در ریف دمشق تا محله‌های شرقی حلب صورت گرفته که اکثر مخالفان مسلح را از آن مناطق به حومه استان ادلب کشانده است.

اسکای نیوز مدعی شده است، اسد و هم‌پیمانانش ادلب را برای انتقال مخالفان مسلح به آنجا انتخاب کردند تا صحنه درگیری‌های بی‌سابقه بین گروه‌های مسلح با توجه به اختلافات دیدگاهی و ایدئولوژیکی‌شان باشد.

این درگیری‌ها باعث می‌شود بدون اینکه نیروهای سوریه و هم‌پیمانانشان وارد درگیری‌های جدید علیه جبهه ادلب شوند این نیروها به کار خود در آنجا پایان دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر