بازدید 78387

اردوغان سرانجام خبرنگار سوری را آزاد کرد

مقامات ترکیه نویسنده و خبرنگار خبرگزاری سانا را آزاد کردند.
کد خبر: ۶۵۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳ 22 January 2017
مقامات ترکیه نویسنده و خبرنگار خبرگزاری سانا را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،"حُسنی محلی" به اتهام اهانت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و دولت این کشور به مدت 39 روز در ترکیه در بازداشت به سر برد.

محلی در یک گفتگوی تلفنی به این خبرگزاری اعلام کرد مقامات ترکیه بعد از ظهر روز گذشته وی را آزاد کرده اند و او اکنون برای معاینات پزشکی و ارزیابی وضعیت سلامتش در بیمارستان به سر می برد.

خبرنگار سوری خاطرنشان کرد؛ دادگاه ترکیه ای که اتهام او را بررسی می کند سیزدهم ژوئن را به عنوان جلسه جدید محاکمه وی تعیین کرده است.

محلی اعلام کرد رهبر حزب خلق جمهوری خواه ترکیه و شماری از اعضای پارلمان و همچنین روزنامه نگاران ترک و شبکه های اجتماعی با وی اعلام همبستگی کرده اند.

وی سه روز پس از بازداشتش به دلیل نامساعد بودن وضعیت سلامتی اش به بیمارستان منتقل شد و یک شب در بیمارستان ماند؛ به رغم اینکه پزشکان تأکید کردند وی باید همچنان در بیمارستان بماند، ولی مقامات ترکیه بر ضرورت انتقال مجدد وی برای طی مراحل قضایی تأکید کردند.

دولت ترکیه بعد از کودتای نافرجام 25 تیر امسال ده‌ها هزار نفر از نیروهای نظامی، پلیس، قضات، اساتید دانشگاه و معلمین و کارمندان دولت را بازداشت، از کار تعلیق کرده و یا تحت پیگرد قرار داده است.

در این سرکوب‌ها، دست‌کم 160 رسانه تعطیل و بیش از 37 هزار نفر دستگیر شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس