بازدید 80137

7 کشته در انفجار اردوگاه آوارگان سوری

هفت آوارۀ سوری بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک اردوگاه آوارگان کشته شدند.
کد خبر: ۶۵۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲ 22 January 2017
هفت آوارۀ سوری بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک اردوگاه آوارگان کشته شدند.

به گزارش العالم یک گروه ناظر اعلام کرد؛ هفت غیرنظامی روز شنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک اردوگاه آوارگان سوری در نزدیکی مرز با اردن کشته شدند.

در آمار اولیه، تعداد کشته ها 4 نفر اعلام شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، رامی عبدالرحمان مدیر گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، اعلام کرد: یک خودروی بمب گذاری شده در حاشیه اردوگاه الرکبان در مرز اردن منفجر شد که این به کشته شدن چهار فرد آواره و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) نیز به نقل از یک منبع نظامی، از این انفجار در این اردوگاه دورافتاده، که بنابر اعلام سازمان ملل حدود 85 هزار سوری را اسکان داده است، خبر داد.

پس از کشته شدن هفت سرباز اردنی در انفجاری که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، این کشور در ماه ژوئن سال 2016 مرز مجاور خود را بست.

مقامات اردنی در آن زمان با اعلام این که بمب گذار از این اردوگاه آمده بود، مرز را یک منطقه بسته نظامی تعیین کردند.

این تصمیم باعث کمبودهایی در این اردوگاه شد به طوری که گروه حامی حقوق بشر موسوم به عفو بین الملل در ماه اکتبر از شرایط جهنمی برای آنهایی که به دنبال پناه گرفتن آنجا هستند، انتقاد کرد.

از زمان بسته شدن مرز، کمک ها فقط دو بار، آخرین بار در ماه نوامبر، به این اردوگاه انتقال یافته است.

بنابر اعلام سازمان ملل، بیش از 600 هزار آواره از سوریه در اردن هستند؛ رقمی که امان آن را یک میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرده است.

در ماه اوت، عبدالله دوم پادشاه اردن اعلام کرد این کشور نهایت تلاش خود را برای کمک به آوارگان (سوری) انجام می دهد ولی ما به پایان حد خود رسیده ایم... این یک بحران بین المللی و یک مسئولیت بین المللی است و جهان باید نقش خود را ایفا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر