بازدید 9831
۱
دکتر جهانگیری:

جوانان سرمایه اصلی توسعه ملی کشور هستند

کد خبر: ۶۵۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 21 January 2017
معاون اول رییس جمهوری در کنگره ملی مدیریت امور جوانان گفت: ملت ایران همیشه ثابت کرده اند در حوادث مهم حضور دارند که این سرمایه بزرگ جمهوری اسلامی ایران است.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، دکتر اسحاق جهانگیری که پیش از ظهر امروز ، در کنگره ملی مدیریت امور جوانان سخن می گفت ضمن تسلیت حادثه تلخ و تاسف آور آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو گفت: این حادثه منجر به شهادت عزیزان فداکار اتشنشان شد که در مواقع سخت و حساس با جانفشانی و ایثارگری برای نجات دیگران جان خود را به خطر انداختند و تعداد زیادی از این عزیزان هم اینک زیر آوار هستند.
 
جهانگیری در این کنگره با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان، گفت: ما از خداوند مسئلت داریم تا کسانی که زیر آوار مانده‌اند، زنده بیرون بیایند، ممکن است مشیت الهی چیز دیگری باشد.
 
وی ادامه داد: ملت ایران نشان دادند در مواقع حساس و مهم در صحنه حضور دارند. خیلی از مردم در همان لحظات اولیه رخ دادن این حادثه به مراکز اهدای خون مراجعه کردند تا شاید بتوانند جان کسی را نجات دهند.
 
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت بررسی چرایی رخ دادن این حادثه، گفت که مسائل مربوط به حادثه پلاسکو و موضوعات پس از آن در دولت بررسی خواهد شد.
وی در رابطه با برگزاری این کنگره گفت: از همه شرکت کنندگان ارجمند از سراسر کشور و دست اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و همه کسانی که در اجرای این کنگره سهیم بودند صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم.
 
معاون رییس جمهوری ادامه داد :این اجتماع ملی از آنجا که اعضای ستادهای ساماندهی جوانان درآن شرکت کرده اند، در کنار سازمانهای مردم نهاد صاحب نظران و اندیشمندان که دراین عرصه فعالت می کنند فرصتی را ایجاد کرد تا بتوانبم در رابطه با یکی از اصلی ترین مسائل کشور بیاندیشیم و در راستای سیاستگذاری در سطح ملی گام برداریم.
 
وی ادامه داد : مطالبی که در این کنگره مطرح شد قطعا مفید بوده و در رابطه با نتایج آن تصمم گیری خواهیم کرد .
 
جهانگیری توضیح داد: از باب مسئولیتی که در دولت تدبیر و امید دارم و از آن جایی که بیشترین سابقه کاری خود را به مسائل توسعه ملی اختصای داده ام، اعتقاد دارم دراین حوزه در راستای توسعه ملی قدم برداریم .
 
وی درادامه سخنانش تعریفی از توسعه ملی ارائه کرد و گفت: اگر به زبان ساده توسعه ملی را ارتقای مادی و معنوی کشور بدانیم یقینا بالا بردن ظرفیت‌های فیزیکی و طبیعی، گسترش بهره‌وری و همزمان اندیشیدن به توسعه اندیشه‌های معنوی و مادی می‌تواند به توسعه ملی منجر شود.
 
معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی توسعه ملی کشور هستند، گفت: این موضوع در هر کشوری به ویژه کشور ما که بیش از یک سوم جمعیتش جوان است صدق می‌کند بنابراین ما باید از هر ظرفیتی برای توجه به موضوع جوانان که مهمترین سرمایه کشور هستند استفاده کنیم.
 
جهانگیری ادامه داد: اگر به شاخص‌های موفقیت و عدم موفقیت خودمان بنگریم متوجه می‌شویم که تا چه اندازه موفقیت و عدم موفقیت در حوزه جوانان اهمیت دارد.
وی از جمله مبانی و الزامات توسعه ملی را توجه به حقوق و مشارکت عمومی دانست و گفت: توسعه بر پایه دو موضوع شناخت حقوق و مشارکت عمومی از پایدارترین اصول توسعه هستند. ما باید بدانیم جوان‌ها چه حقوقی دارند و حق مشارکت در توسعه برای آنها چیست. از سوی دیگر نیز باید بدانیم جامعه ما چگونه به این دو مهم می‌نگرد و نظام ما برای تحقق آنها چه سیاست‌هایی دارد.
 
معاون اول رییس‌جمهور گفت: اگر کنگره‌هایی مثل کنگره امروز بتوانند به این دو سوال پاسخ دهند که نظام حقوق و مشارکت جوانان چه الزاماتی دارد می‌توانیم با تفاهم ملی به آن ضرورت‌ها برسیم.
 
دکتر جهانگیری با بیان اینکه دین اسلام به حوزه جوانان توجه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: از برخی آیات قرآن کریم، زندگی پیامبران و ائمه اطهار می‌توانیم به ضرورت توجه ویژه به حوزه جوانان پی ببریم.
 
وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین تحولات تاریخ معاصر ایران از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در جنگ تحمیلی، سازندگی کشور، مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی، دوران اصلاحات و توسعه علم و فناوری با فعالیت و مشارکت نسل جوان صورت گرفته است.
 
معاون اول رییس‌جمهور افزود: به طور کلی همواره نقطه امید نظام جوانان بوده‌اند. این موضوع را هم در کلام امام خمینی (ره) و هم سخنان مقام معظم رهبری متوجه می‌شویم. چراکه در بیانات ایشان آنجاکه به خلق مباحث بزرگ اشاره دارند همواره تکیه ایشان بر جوانان بوده است.
 
دکتر جهانگیری با بیان اینکه جوانی برای جامعه جدید ایران یک فرصت است، گفت: جوانان در حوزه علمی و فناوری و ارتباطات تحولات مهمی را ایجاد کرده‌اند. از سوی دیگر دیدیم که چگونه آنها با حضور در استارت آپ‌ها یا شرکت‌های ریسک‌پذیر با منابع محدود به چه جاهای بزرگی رسیدند بنابراین، در هر سطح مسئولیت و در هر جای جامعه که ایستاده ایم باید به جوانان نگاهی فرصت انگارانه داشته باشیم و اینگونه نباشد که مدام به فکر کنترل و محدودیت آنها باشیم. جوان خلاقیت دارد و می تواند بسیاری از مسائل کشور را برطرف کند.
 
وی با انتقاد از عدم حضور جوانان در شوراها و مسئولیت‌های مهم، گفت: توجه به حرمت انسانی جوان و ایجاد امید به آینده و تامین امنیت شغلی و اجتماعی وی از اهم موارد است. بنابراین جوانان باید در جلساتی که مربوط به آنان است حتما حضور داشته باشند و نظرات‌شان را اعلام کنند.
 
دکتر جهانگیری افزود: ما باید به خواسته‌ها و نیازهای جوانان در حوزه‌هایی مثل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و آموزشی توجه کنیم و برای فعلیت یافتن حضور آنها برنامه‌های عملی داشته باشیم.
 
معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه شناخت دقیق نیازها، پرسش‌ها و خواسته‌های جوانان از جمله مهم‌ترین وظایف مسئولان است، اظهار کرد: تمام وزارتخانه‌های دولتی در گسترش حوزه جوانان سهیم هستند. حوزه جوانان تنها به وزارتخانه ورزش و جوانان محدود نمی‌شود بلکه دانشگاه‌ها، دستگاه ها و وزارتخانه های دیگر در کنار وزارتخانه‌هایی که مسئول ایجاد اشتغال هستند و همچنین تیم بانکی و سایر مسئولین اجرایی به این حوزه توجه ویژه دارند.
 
وی در پایان گفت: مهمترین وظیفه‌ای که به دوش حاکمیت است این است که کاری کند جوانان به آینده خود امیدوار باشند و احساس منزلت و حرمت انسانی کنند. در این راستا شورای عالی جوانان، مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید باید فعال باشند. امیدواریم به زودی شاهد اقدامات موثری در این حوزه باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتر جهانگیری:
جوانان سرمایه اصلی توسعه ملی کشور هستند؟؟؟
واقعا" !!!!؟؟؟؟ شوخی می کنید فهمیدم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان