بازدید 9607
۴

تنش ها میان ترامپ و چین، جهان را نگران کرد

مدیران نفتی و تولید کنندگان خاور میانه نگران شده اند که تنش های تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، چشم انداز رشد تقاضای جهانی انرژی و در پی آن بهبود قیمت نفت را تیره و تار کند.
کد خبر: ۶۵۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ 21 January 2017
مدیران نفتی و تولید کنندگان خاور میانه نگران شده اند که تنش های تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، چشم انداز رشد تقاضای جهانی انرژی و در پی آن بهبود قیمت نفت را تیره و تار کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان گفته است: ’این نگرانی در مورد تنش های ایجاد شده، فقط منحصر به کشور ما نیست. هر دو طرف عاقل اند... من امیدوارم که بی اساسی این اضطراب ها ثابت شود.’’

تنش ها میان ترامپ و چین، جهان را نگران کرد

شی جین‌پینگ، رئیس جمهور روز سه شنبه در داووس، سفت و سخت از تجارت آزاد دفاع کرد، و تأکید کرده که پکن با تغییر سیاست های آمریکا به سوی داخل، تمایل دارد که در عرصه تجارت جهانی نقش پر رنگتری داشته باشد.

فلیح به عنوان نماینده بزرگترین صادر کننده نفت جهان، در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت:"این دو اقتصاد بزرگ نیاز دارند تا برای رفاه جامعه جهانی، اختلافات خود را حل و فصل کنند.”

این دیدگاه توسط مدیران نفتی که در نشست سیاستمداران و رهبران کسب و کار، در کوه های آلپ سوئیس گرد هم آمده بودند، تکرار شد.

مجید جعفر، مدیر اجرایی شرکت خصوصی کرسنت پترولیوم، که مقر آن در امارات متحده عربی است، گفت: "بزرگترین خطرات برای بازارهای انرژی می تواند از اختلافات میان ایالات متحده و چین پدید آید، از مسائل جغرافیای سیاسی در آسیا گرفته تا جنگ تجاری بالقوه.”

شی جین‌پینگ، در مورد سیاست های کورکورانه ای که به دنبال منافع ملی خودش است به کشور های دیگرهشدار داد، که اشاره آشکاری به سیاست های دونالد ترامپ داشت.

ترامپ به عنوان رویس جمهور آمریکا، سیاست های خصمانه ای نسبت به چین دارد که از جمله آنها، افزایش تعرفه واردات از چین است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حق با ترامپ هستش....چینی ها سالها از سرمایه گذاری آمریکاییها منافع سرشاری در طول بعد از نیکسون کسب کردن و حالا وقت عقب کشیدن آمریکاست ...مگه طلب دارند....
هردوشون منفعت طلب و اشغالن
این قدرت ها باید ناچارا بطریقی به توافق برسند چون دنیا دیگر توان تحمل خصومت وکینه را نداره ونیاز به صلح وارامش ورونق وتولید واشتغال وهمزیستی مسالمت امیز جوامع وتمدنهای مختلف در چهار گوشه خود دارد
این همه کارشناس خبره خارجی شما رفتید مزخرف ترین موجودات (عربستانی)را به عنوان کارشناس مطرح می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/باعث تاسف برای قسمت اقتصاد خارجی تابناک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر