بازدید 4421
بررسی عرضه و تقاضا در هفته گذشته نشان داد

روند نزولی استقبال از معاملات سکه آتی

طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت؛ به طوری‌که معامله‌گران ۱۰۷ هزار و ۸۴۰ قرارداد را به ارزش ۱۴ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال در این موعده تحویل به ثبت رساندند.
کد خبر: ۶۵۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 21 January 2017
طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت؛ به طوری‌که معامله‌گران ۱۰۷ هزار و ۸۴۰ قرارداد را به ارزش ۱۴ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال در این موعده تحویل به ثبت رساندند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۳۴ هزار و ۶۹۴ قرارداد به ارزش ۴ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت ۴ هزار و ۱۰۹ قرارداد به ارزش ۵۰۲ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی سکه قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر و اردیبهشت ۹۶ به ترتیب با ۲ هزار و ۶۷۳ قرارداد به ارزش ۳۴۷ میلیارد ریال و یک هزار و ۵۲۸ قرارداد به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه 30 دی ماه) بیانگر آن است که درمجموع ۱۳ هزار و ۹۳۷ قرارداد منعقد شده است. ۴۳۰ قرارداد آتی سکه طلا در سررسید اسفند امسال با قیمت تسویه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بسته شد و در موعد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز ۳۲۹ قرارداد با قیمت تسویه یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان منعقد شد. همچنین سکه در سررسید تیر ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و با حجم ۳۲۶ قرارداد به کار خود پایان داد. در سررسیدهای شهریور و آبان ۹۶ نیز به ترتیب ۲۵۹۶ قرارداد با قیمت تسویه یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومان و ۱۰ هزار و  قرارداد ۲۵۶ با قیمت تسویه یک میلیون و ۳۴۸ هزار تومان در سامانه معامله به ثبت رسید.

معامله 78 سکه در هفته گذشته

هفته گذشته ۷۸ سکه در ۱۲ نوبت مورد معامله قرار گرفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد که از بین پنج روز معاملاتی، قیمت‌ها در سه روز صعودی و طی دو روز نزولی بوده است.

بیشترین حجم معاملات در روز شنبه با انعقاد ۳۳ سکه طلا به ارزش ۳۹۶ میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات طی روز چهارشنبه هفته گذشته با ۸ سکه معامله و ارزش حدود ۲۲۶ میلیون ریال ثبت شد.

همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران به ۱۷ سکه و ارزش ۲۰۱ میلیون ریال رسید. آخرین پیشنهاد صف خرید متقاضیان سکه نیز طی این روز، یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان و آخرین پیشنهاد فروش سکه به صورت آنلاین در بورس کالا نیز یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان بوده است.

به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می‌تواند در بین معامله‌گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی‌های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. ازسویی معامله این اوراق نیز بدون هرگونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می‌گیرد که می‌تواند بعضا نگرانی‌های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار