بازدید 7871

آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای حمایت‌های درمانی از قربانیان پلاسکو

کد خبر: ۶۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 21 January 2017
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آمادگی سازمان متبوعش برای ارئه هرنوع خدمات حمایتی بیمه‌ای، درمانی و تسهیلاتی از حادثه دیگان ساختمان پلاسکو در چارچوب مقررات قانونی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری امروز خود که به منظور تشریح خدمات حمایتی این سازمان از کارگران حادثه ساختمان پلاسکو برگزار شده بود گفت: از همان زما شروع حادثه تاکنون، سازمان تامین اجتماعی به منظور اارئه خدمات دارویی و درمانی به مصدومان این حادثه کلیه مراکز درمانی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

وی با بیان اینکه حادثه‌دیدگان کارگر یا امدادگران هستند که اکثریت آنها تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: صددرصد هزینه‌های درمان حادثه‌دیدگان مشمول دریافت غرامت را پرداخت می‌کنیم ضمن اینکه تمام مصدومان بیمه شده‌ای  که تاکنون بابت درمان خود هزینه کرده‌اند نیز می توانندبا مراجعه به دفاتر اسناد پزشکی هزینه‌های خود را دریافت کنند.

وی افزود: مستمری بازماندگان بدون تشریفات معمول و به صورت کامل پرداخت می‌شود و کلیه کارهای آن در شبعه 2 تامین اجتماعی تهران بزرگ انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی تمهدیداتی برای کارگران بیکار شده اندیشیده است گفت: اداره کار جنوب غرب و شعبه 26 تامین اجتماعی تمام اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهند .

وی افزود: اولویت این است که کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو برای اشتغال مجدد به کارگاه‌های دیگر معرفی ‌شوند و در صورتی که برای این افراد امکان اشتغال دوباره وجود نداشته باشد، سازمان تامین اجتماعی از همان ماه اول بیمه بیکاری برای آنها برقرار می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌هایی که سازمان تامین اجتماعی با بانک رفاه کارگران برای اجرای تسهیلات به واحدهای خسارت دیده انجام داده است گفت: تسهیلاتی به کارگاهایی که کارگران بیکار شده را بپذیرند پرداخت می‌شوند. ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی در حد توان خود مشابه همین تسهیلات را به امر بازسازی تمام واحدهای آسیب دیده اختصاص خواهد داد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در همه ابعاد حمایتی خدمات بیمه ای،درمانی و تسهیلاتی برای جبران آلام حادثه‌دیدگان پاختمان پلاسکو وارد میدان شده است گفت: ابعاد حادثه پلاسکو به اندازه‌ای است که گفته می‌شود حدود 560 واحد تجاری از بین رفته و خسارت جدی دیده است و از سویی 1500 میلیارد پارچه و منسوجات دچار حریق شده و 3هزار کارگر بیکار شده اندکه این یک آسیب جدی به کارگران و واحدهای منسوجات و پوشاک در ساختمان پلاسکو است.

نوربخش با بیان اینکه خود به عنوان یک شهروند نگران ابعاد این حادثه است گفت: ایجاد نقدینگی و حمایت از پوشاک ایرانی باید در دستور کار باشد چرا که حمایت‌های تسهیلاتی و مالی و جبران خسارت برای آنها کافی نمی‌باشد از این رو به منظور احترام به خون شهدا و کارگران بیکار شده مردم باید به خرید پوشاک تولید شده در داخل اقدام نمایند تا تولید ملی تقویت شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه تسهیلات و مقرری بازماندگان و بیمه بیکاری کارگران به چه صورت به آنها پرداخت می شود گفت: سازمان تامین اجتماعی با هدف کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کلیه مراحل اداری انجام این کار را متوقف کرد و تصمیم گرفت که حقوق بیکاری که 80 درصد آخرین حقوق کارگران و مستمری را به صورت کامل با در نظر گرفتن آخرین حقوق کارگر به صورت کامل به بازماندگان وی پرداخت کند. این حقوق به بازماندگان به صورت مادام العمر پرداخت می‌شود البته همانگونه که گفته شد این تنها به بیمه شدگان تامین اجتماعی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان تامین اجتماعی برای جذب کارگران به بازار کار چه اقداماتی انجام می دهد گفت: با تدبیری که در این خصوص اندیشیده شده است مشکل نقدینگی به صورت کامل با همکاری با بانک رفع و تسهیلاتی که پرداخت می شود جبران خواهد شد.

وی افزود: در خصوص پرداخت مستمری هم همانطور که گفته شد حتی اگر کسی یک ساعت کار می کرد و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بود به میزان صددرصد آخرین حقوق مستمری دریافت می کنند.

وی در ادامه افزود: اکثر حادثه‌دیدگان از امدادگران هستند اما هم اکنون سازمان تامین اجتماعی مشغول بررسی این موضوع است که آیا کسان دیگری نیز در زیر آوار هستند که شامل قوانین تامین اجتماعی بشوند و از آنها حمایت بکنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل