بازدید 3074

پایان عمر سرعت لاک پشتی اینترنت

کد خبر: ۶۵۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 21 January 2017
ایران در منطقه‌ای قرار دارد که شرق و غرب جهان را به هم متصل می‌کند، به همین دلیل فرصت‌های کسب درآمد از طریق این شاه‌راه همیشه مطرح بوده است، که یکی از این فرصت‌ها کسب درآمد از طریق ترانزیت بین‌المللی پهنای باند به حساب می‌آید، علاوه بر این افزایش تعداد کاربران اینترنت در ایران، سبب شده مسئولان مربوطه ظرفیت پهنای باند بین‌المللی را در داخل و خارج کشور افزایش دهند.

در همین راستا مجلس در جریان تصویب برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز داد که در طول اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به ۳۰ ترابیت برثانیه اقدام کند، در واقع اینترنت مانند یک جاده است که تبادل اطلاعات از آن صورت می‌گیرد و صرف ادعای ایجاد کردن این جاده نمی‌تواند به معنای فراهم کردن پهنای باند مناسب برای کاربران باشد و اکنون که دولت تامین پهنای باند را در انحصار خود دارد، باید پهنای باند مناسبی در شان کشورمان تامین کند، تا از قافله جهانی که ثانیه ای در حال پیشرفت است، جا نماند.

در واقع افزایش پهنای باند،جاده ترانزیتی بدون ترافیک است که می توان از طریق آن درآمد کلانی کسب کرد و با توجه به موقعیت استراتژیکی کشور از این فرصت می توان به عنوان مسیر ترانزیت اینترنت استفاده کرد، در همین راستا خبرگزاری خانه ملت، در گفت وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فواید افزایش پهنای باند برای کشور و وظایف دولت برای این افزایش را جویا شده که به شرح زیر است:

زرآبادی:افزایش پهنای باند ایران را به هاب عبوری اینترنت منطقه تبدیل می کند

حمیده زرآبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در طول اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به ۳۰ ترابیت برثانیه اقدام کند، گفت:امروزه همه فعالیت ها در حوزه اقتصادی، فرهنگی و پزشکی در بستر اینترنت انجام می شود و متاسفانه در ایران پهنای باند و سرعت اینترنت پایین بوده که با مجوز مجلس به دولت برای افزایش پهنای باند می توان انتظار پیشرفت در همه زمینه ها را داشت.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران در حال سرمایه گذاری در بخش دولت الکترونیک است، افزود:اگر بستر اینترنتی و سرعت مناسب برای ارائه خدمات مهیا نباشد، چند کاربر به صورت همزمان نمی توانند خدمات با کیفیت مطلوب ارائه دهند.

ترانزیت بین‌المللی پهنای باند، فرصتی تجاری برای کشور به وجود می آورد

زرآبادی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه ایران که شرق و غرب را به یکدیگر متصل می کند، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ویژه ایران در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته شده است و ایران می تواند به هاب بزرگ منطقه خاورمیانه در تامین پهنای باندتبدیل شود، در همین راستا باید سرمایه گذاری هایی توسط دولت برای تامین زیرساخت برای ارتقاء توان داخلی شبکه صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه افزایش پهنای باند سبب کاهش هزینه های مردم می شود، یادآور شد: ترانزیت بین‌المللی پهنای باند، علاوه بر اینکه فرصتی تجاری را برای کشور بوجود می‌آورد تا سایر کشورها از زیرساخت‌های ارتباطی استفاده کنند، افزایش پهنای باند بین‌المللی را با خود به همراه دارد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش ترانزیت پهنای باند سودآوری کلانی را با خود برای کشور به همراه خواهد آورد، تصریح کرد:کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر حسن اجرای افزایش پهنای باند عبوری و افزایش سرعت اینترنت نظارت خواهد کرد.

سبحانی فر:افزایش پهنای باند سالیانه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای کشور ارزآوری دارد

رمضانعلی سبحانی فر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به تصویب ماده ای  در قانون برنامه ششم توسعه  مبنی بر افزایش پهنای باند اینترنت،گفت:در ماده مذکور،دولت مکلف شده 30 ترابایت برثانیه پهنای باند ترانزیت عبوری اینترنت در کشور  ایجاد کند که  این موضوع می تواند برای کشور ارزآوری داشته و زمینه رشد و توسعه اقتصادی  کشور را فراهم کند .

 نماینده  مردم سبزوار، جوین و جغتای  درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران می تواند 30 ترابایت انتقال اینترنت  را  از داخل کشور به کشورهای اروپایی داشته باشد،افزود:اگر بتوان درمنطقه  و درکشورهای آسیای میانه همانند افغانستان و پاکستان اینترنت به فروش رساند، می توان درآمد فراوانی برای کشور کسب کرد.

کشورهای اروپایی و شرقی ها به ترانزیت اینترنتی از ایران تمایل دارند

وی  با اشاره به اینکه 30 ترابایت اینترنت بالغ  بر 1.8  میلیارد دلار حق ترانزیت برای کشور ایجاد می کند،ادامه داد: این میزان می تواند سالیانه بیش از 5هزارمیلیاردتومان برای کشور ارزآوری  داشته باشد،لذا برای تحقق این میزان باید زیرساخت های لازم را فراهم و زمینه های اجرایی شدن آن را میسر کرد.

سبحانی فر با بیان اینکه برخی کشورها برای افزایش پهنای باند اینترنت در ایران و سرمایه گذاری اولیه دراین بخش اعلام آمادگی کرده اند،یادآورشد:با توجه به ناامنیهای موجود در منطقه خارمیانه و با توجه به اینکه ایران کشوری امن در منطقه از هر لحاظ است،لذا کشورهای اروپایی و شرقی ها مایل هستند که مسیر ترانزیت به دلیل امنیت با ثبات در داخل کشور از داخل ایران  عبور کند .

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه دولت در این مصوبه مکلف شده علاوه  بر  مشارکت و سرمایه گذاری  بخش خصوصی از سرمایه گذاری خارجی برای توسعه  و اصلاح ساختار  پهنای باند  استفاده کند،تصریح کرد: زمانیکه افزایش پهنای باند محقق یابد،سالیانه 5 هزارمیلیارد تومان  نصیب کشور می شود و رشد و توسعه اقتصادی مناسب برای کشور رقم خواهد  خورد.

گرمابی:افزایش پهنای باند سیاست ایزوله کردن ایران را با شکست مواجه می کند

حمیدگرمابی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره  مصوبه مجلس مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در طول اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به ۳۰ ترابیت برثانیه اقدام کند، گفت:افزایش پهنای باند از دو بعد سیاسی و اقتصادی حایز اهمیت است،دشمنان می خواهند ایران را ایزوله کرده و از قافله توسعه جامعه جهانی عقب نگه دارند،اما ایران باید با حضور موثر درجامعه جهانی و افزایش ارتباطات جهانی رشد و توسعه کشور را رقم زند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه افزایش پهنای باند اینترنت از بعد اقتصادی به افزایش درآمد کشور منجر می شود،افزود:اگر ایران از این ظرفیت استفاده نکند،عربستان سعودی و اسراییل جایگاه ایران در منطقه را تصاحب می کنند،لذا تقویت ایران  در افزایش پهنای باند از هر جنبه به نفع منافع ملی است.

مسیر ارتباطی ایران امن ترین مسیر برای ترانزیت ترافیک شرق به غرب در جهان است

گرمابی بااشاره به موقعیت استراتژیک ارتباطات ایران درمنطقه نیز ادامه داد:ایران باید اتصال کشورهای منطقه با سایرکشورهای جهان،تامین پهنای باند دیتای کشورهای همسایه و همچنین برقراری ترانزیت بین کشورهای همسایه را برعهده بگیرد.

وی یادآور شد:باتوجه به موقعیت استراتژیک ایران درمنطقه خاورمیانه،باید از ظرفیت و پتانسیل تمام بازیگران درحوزه ترافیک بین الملل برای سرمایه گذاری درمنطقه استفاده شود و قطعا مسیر ارتباطی ایران امن ترین مسیر برای ترانزیت ترافیک شرق به غرب در جهان است.

کمیسیون صنایع برحسن اجرای افزایش پهنای باند توسط وزارت ارتباطات نظارت می کند

گرمابی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،باید برای تامین باند تعیین شده طی برنامه ششم توسعه زیرساخت ها را فراهم کند،افزود:زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای افزایش پهنای باند باید فراهم شوند و اگر دولت بخواهد براساس برنامه های تعیین شده در برنامه ششم توسعه پیش رود، باید اجرای آن را سریعتر آغاز کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:کمیسیون صنایع و معادن مجلس برحسن اجرای افزایش پهنای باند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نظارت می کند.
محمدرضا منصوری

 

منصوری:افزایش پهنای باند،جاده ترانزیتی بدون ترافیک است

محمدرضا منصوری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در طول اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به ۳۰ ترابیت برثانیه اقدام کند، گفت: به طور یقین افزایش ظرفیت اینترنت امری ضروری و حائز اهمیت به شمار می رود که با تحقق آن،گام های سازنده ای در بهره گیری از فناوری در کشور حاصل می شود،اما درکنار این امر باید به مولفه ای همچون توزیع مناسب اینترنت نیز توجه داشت.

نماینده مردم ساوه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درجهان کنونی یکی از چرخ های توسعه،پیشرفت،پویایی و شکوفایی کشور و جامعه به نحوه ارائه خدمات اینترنتی در دو عرصه کمی و کیفی استوار است،افزود:با توجه به رشد روزافزون و استقبال چشمگیری که از این فناوری در ابعادگوناگون شاهد هستیم،این امر ضرورتی است که اجتناب از آن غیرممکن به نظر می رسد.

افزایش ترانزیت پهنای باند سودآوری برای کشور به همراه خواهد آورد

منصوری با تاکید براینکه  درکنار افزایش سرعت اینترنت ترانزیت پهنای باند سودآوری کلانی را برای کشور به همراه خواهد آورد،ادامه داد:ترانزیت بین‌المللی پهنای باند،علاوه براینکه فرصتی تجاری را برای کشور بوجود می‌آورد تا سایرکشورها از زیرساخت‌های ارتباطی استفاده کنند، افزایش پهنای باند بین‌المللی را با خود به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد:افزایش پهنای باند اینترنت یک جاده ترانزیتی وسیع و بدون ترافیک است که باید هرچه زودتر به سمت تحقق آن پیش رویم.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با تاکید برضرورت افزایش پهنای باند در کشور،تصریح کرد:باتوجه به عقب افتادگی ها انتظار می رود؛اقدامات درحال انجام باسرعت بیشتر پیگیری شوند تا شاهد سرعت مورد نظر باشیم.

اسدی کرم:افزایش سرعت پهنای باند اینترنت مهاجرت معکوس را رقم می زند

علی اسدی کرم درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به مصوبه مجلس مبنی براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در طول اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به ۳۰ ترابیت برثانیه اقدام کند، گفت:با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و با توجه به پتانسیلی که برای تبدیل شدن به مسیر ترانزیتی اینترنت دارد،نباید فرصت را از دست داده و از قافله جهانی که با سرعتی عظیم درحال پیشرفت علمی و فنی است، عقب ماند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه برای کاهش عقب ماندگی باید با سرعت شکاف ایجاد شده را پر کرد،افزود:افزایش پهنای باند و سرعت در بخش های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی می تواند تحولات خوبی ایجاد می کند و از این افزایش استفاده بهینه کرده و شرایط رشد و تعالی کشور را فراهم کنند.

 گسترش  پهنای باند بازگشت سرمایه بالایی را برای کشورهای صنعتی به همراه داشت

اسدی کرم با اشاره به اینکه افزایش پهنای باند اینترنت حتی می تواند به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها منجر شود، ادامه داد: نقش فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با آن در فرآیند تولید، نقشی بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند اثرات مثبتی بر بهره‌وری و عملکرد مالی موسسات و صنایع مصرف‌کننده داشته باشد.

ایران باید با استفاده از ظرفیت نیروی کار تحصلیکرده در گسترش فناوری اطلاعات محل ترانزیت عبوری منطقه شود

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در سطح جهانی و منطقه ای به طور واضح از فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر پذیرفته است،گفت:تولید و گسترش فناوری اطلاعات و پهنای باند بازگشت سرمایه بالایی را برای کشورهای صنعتی و درحال توسعه به همراه داشت و ایران باید با استفاده از ظرفیت نیروی کار تحصلیکرده از گردش مالی و بازگشت سرمایه در این بخش استفاده کند و محل ترانزیت عبوری منطقه شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:دولت ‌باید از از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای متصل کردن جوامع روستایی دورافتاده به  مراکز شهری و همچنین فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی برای جوامع محروم استفاده کرده و بر شکاف دیجیتالی غلبه کند.

ایرا ن نباید از قافله جهانی که سریعا در حال حرکت به سمت جلو بوده و از اینترنت و افزایش پهنای باند برای رسیدن به اهداف توسعه استفاده می کند، عقب بماند و باید همسو و در مواقعی جلوتر از این قافله برای رشد و توسعه اقتصادی و سایر بخش های کشور استفاده کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر