بازدید 79572

تکمیل مقدمات برای آغاز مذاکرات صلح سوریه در آستانه

مخالفان سوری و مسئولان ترکیه‌ای از پایان فراهم آوردن مقدمات برای آغاز مذاکرات صلح سوریه در آستانه خبر دادند.
کد خبر: ۶۵۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 21 January 2017

مخالفان سوری و مسئولان ترکیه‌ای از پایان فراهم آوردن مقدمات برای آغاز مذاکرات صلح سوریه در آستانه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، طی دو هفته گذشته دیدارهای فشرده‌ای میان نمایندگان گروه‌های مسلح سوریه و مسئولان ترکیه‌ای در آنکارا برگزار شد و قرار است هیئت مخالفان در آستانه 13 تن باشد.

بر این اساس محمد علوش، فرمانده گروه "جیش الاسلام" رئیس هیئت مخالفان و بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل رئیس هیئت دمشق در مذاکرات آستانه خواهند بود.

در این مذاکرات که 23 ژانویه آغاز می‌شود، علاوه بر روسیه و ترکیه، ایران، آمریکا و سازمان ملل نیز مشارکت خواهند داشت.

سادات اونال، معاون مشاور وزرات خارجه ترکیه و مسئولانی در دستگاه اطلاعات و ستاد کل ارتش این کشور نیز نمایندگان آنکارا در مذاکرات آستانه خواهند بود. الکساندر لافرنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و میخائیل بوگدانف، فرستاده ولادیمیر پوتین، به خارومیانه و آفریقا نیز نماینده روسیه در این نشست خواهند بود. هیئت سازمان ملل نیز با ریاست استفان دی‌میستورا، فرستاده این سازمان به سوریه در مذاکرات آستانه شرکت خواهد کرد.

قرار است مخالفان در این نشست موضوع آزادی بازداشت شدگان در زندان‌های نظام، تبادل اسرا و رساندن کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده را مطرح کنند.

در همین راستا، میخائیل بوگدانف با ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو درباره مقدمات لازم برای برگزاری مذاکرات آستانه گفتگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار