بازدید 4290

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

کد خبر: ۶۵۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 21 January 2017
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای شهر اراک در روز دوم بهمن ماه به علت غلظت فراتر از حد مجاز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مهر، رضا میرزایی اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز جمعه یکم بهمن ماه، ۹۸ بود که بیانگر وضعیت هوای سالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح روز شنبه دوم بهمن ماه، ۳۹ میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حدمجاز است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

میرزایی خاطرنشان ساخت: شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۴روز آلودگی و هوای ناسالم، ۱۶۸ روز با هوای سالم و ۴۴ روز با هوای پاک را پشت سر گذاشته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع ۹۴ روز آلوده سال جاری، هوای اراک طی ۸۹ روز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی قرار داشته است.

وی افزود: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس