بازدید 5439

بیانیه کاخ سفید درباره اولویت دولت جدید

کد خبر: ۶۵۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵ 21 January 2017
کاخ سفید جمعه شب همزمان با پایان مراسم تحلیف ترامپ در یک بیانیه به تشریح سیاست خارجی دولت جدید پرداخت و اعلام کرد که مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی افراطی بالاترین اولویت را در دولت جدید آمریکا خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است : دولت برای تحقق این هدف هر زمان که نیاز باشد، عملیات مشترک علیه این گروه ها ترتیب خواهد داد. دولت جدید با شرکای بین المللی آمریکا برای قطع راه های تامین مالی گروه های تروریستی، توسعه تبادلات اطلاعاتی و جنگ سایبری با هدف اخلال در تبلیغات و روند عضوگیری آنها همکاری می کند.

بیانیه کاخ سفید در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش توان نظامی می افزاید : نیروی دریایی آمریکا از 500 کشتی در سال 1991 (دولت جرج دبلیو بوش) به 275 کشتی در سال 2016 رسیده است ، ظرفیت نیروی هوایی آمریکا به یک سوم ظرفیت سال 1991 رسیده است ... نباید هیچ جای بحث در برتری ارتش آمریکا باشد.

کاخ سفید در بندی که به نظر می رسد در اشاره به خواست دولت جدید برای توسعه روابط با روسیه باشد، ادامه می دهد : دولت ترامپ در نهایت، پذیرای دیپلماسی خواهد بود. جهان بداند که دولت به دنبال دشمن تراشی نیست و ما از اینکه دشمنان قدیمی به دوست و دوستان به همپیمان تبدیل شوند، استقبال می کنیم.

تحلیلگران انتظار دارند که با روی کار آمدن ترامپ، روابط آمریکا و روسیه که اکنون به پایین ترین سطح خود از دوران جنگ سرد رسیده است، توسعه مجدد یابد.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا ماه گذشته با طرح اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، 35 دیپلمات روس را اخراج و دستور توقف دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را صادر کرد.

ترامپ که روز جمعه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد، پیش از این همچنین وعده طرح ریزی عملیات شکست داعش را در 100 روز نخست ریاست جمهوری خود داده، ولی از ارائه جزئیات بیشتر به علت رعایت «اصل غافلگیری» خودداری کرده بود.

وی مارس گذشته میلادی احتمال اعزام 20 تا 30 هزار سرباز آمریکایی به سوریه را برای مبارزه با داعش مطرح کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار