بازدید 2665

ایران مخالف حضور آمریکا در مذاکرات آستانه

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حضور آمریکا در مذاکرات آستانه به معنای آماده کردن زمین برای شروع یک بازی خطرناک از سوی واشنگتن است و منجر به تضعیف ثبات و امنیت خاورمیانه خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 20 January 2017
اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکرات آستانه پیرامون سوریه، اظهار داشت: مشارکت آمریکا در مذاکرات آستانه به نظرم یک مسیر ناصحیح و انحرافی است و کشوری که تا ثانیه‌های آخر در مسیر براندازی حکومت سوریه و تجزیه این کشور حرکت کرد، حال بخواهد این مشکلات را در مسیر صلح و آشتی قرار دهد باور کردنی نیست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا در هیچ مسیری قابل اعتماد نیست، روسیه نیز اگر بخواهد آمریکا را دعوت کند، دچار اشتباه شده زیرا وارد یک چالش سیاسی و اساسی می‌‍شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلاکی با بیان اینکه آمریکا، روسیه قدرتمند را قبول ندارد و برای تضعیف آن مهره های خود را عوض می کند؛ آمریکا از اوباما به سمت انتخاب ترامپ می‌رود تا روسیه بپذیرد که یک خانه تکانی اساسی در آمریکا صورت گرفته، در حالی که این اشتباه استراتژیکی برای روسیه محسوب می‌شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست و نزدیک شدن به این کشور برای تمام دولت های جهان هزینه به دنبال دارد، حتی اگر آن دولت روسیه باشد، متذکر شد: کشور ما مسیر مشخصی دارد، روند حرکت کشور ما بر این است که در راستای مقابله با آمریکا هیچ گاه کوتاهی نکنیم و همچنان بر مسیر مقاومت و استقلال کشور حرکت کنیم.

وی افزود: نزدیک شدن به آمریکا به معنای خطرآفرینی برای استقلال و عزت کشور است، این واقعیتی انکار ناپذیر است و مردم نیز بر این باور هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است که مشارکت آمریکا را در این نشست شاهد نباشیم، در صورتی که آمریکا حضور داشته باشد، مناسب است که ایران شرکت نکند، زیرا آمریکا قطعا به دنبال یک خاور در هم آمیخته و ناآرام است، ثبات منطقه خاورمیانه برای آمریکا منفعتی را به دنبال ندارد و به عنوان مانعی برای این کشور تلقی می‌شود.

رنجبرزاده اظهار داشت: حضور آمریکا در مذاکرات به معنای آماده کردن زمین برای شروع یک بازی خطرناک از سوی واشنگتن است و منجر به تضعیف ثبات و امنیت خاورمیانه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل