بازدید 2232

قیمت نفت به ۵۴.۸ دلار افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز برای دومین روز متوالی به علت انتظار برای کاهش عرضه، به بشکه‌ای 54.81 دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۶۵۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 20 January 2017
قیمت نفت در معاملات امروز برای دومین روز متوالی به علت انتظار برای کاهش عرضه، به بشکه‌ای 54.81 دلار افزایش یافت.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز برای دومین روز متوالی به علت انتظارات برای کاهش عرضه افزایش یافت، اما همچنان تحت فشار افزایش تولید آمریکا و ذخایر بنزین است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 65 سنت افزایش به 54.81 دلار رسید. هر بشکه خام آمریکا نیز با 63 سنت افزایش 52 دلار بالا رفت.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: هرچند که «بسیار زود است» میزان تبعیت اعضای اوپک از توافق کاهش تولید را بسنجیم، اما ذخایر تجاری نفت در کشورهای توسعه یافته برای چهارمین ماه متوالی در ماه نوامبر کاهش یافته است و یک کاهش دیگر برای ماه دسامبر پیش بینی می‌شود.

آمارهای اداره آمار چین نشان داد که فعالیت پالایشگاه‌های چین در ماه دسامبر 3.7 درصد رشد داشته و به 11.26 میلیون بشکه در روز رسیده است و که یک رکورد جدید روزانه به شمار می‌رود. خروجی نفت خام به بالاتری سطح در یک سال گذشته رسیده است.

ریک اسپونر، تحلیلگر بازار گفت: «آمارهای چین برای بازار مثبت بوده است، اما قابل پیش بینی بود... انتظار می‌رود رشد تقاضا در سال جاری ادامه یابد.»

با این حال، افزایش ذخایر نفت و بنزین آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته به طرز غیرمنتظره ای افزایش یافت و ذخایر بنزین نیز به علت تقاضای ضعیف، بالار فت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار