بازدید 12242

آیا ده فیلم به دلیل مضمون از جشنواره فجر حذف شده اند؟!

هرچند موضع گیری ایوبی تا حدودی کفایت بحث می کند، گویا با توجه به تناقض در نقلِ قول ها و اصرار برخی کارگردان ها به حذف آثارشان به واسطه مضمون، نیاز به شفاف سازی بیشتری در این زمینه باشد
کد خبر: ۶۵۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 21 January 2017
پس از آنکه موضع گیری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حذف ده فیلم از جشنواره فجر به واسطه مضمون منتشر شد، حجت الله ایوبی معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد که وزیر چنین اظهارنظری در دیدار با مراجع نداشته است و نقل قول منتسب به صالحی امیری را رد کرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ سید رضا صالحی امیری، ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی، با تأکید بر اینکه با پرچمداری مراجع عظام تقلید ریشه‌ها و باورهای دینی تقویت‌ شده است، اظهار داشت: «ایجاد ثبات و آرامش در وزارت» و «پرهیز از مناقشات، علی‌الخصوص سیاسی» مهم‌ترین اصولی است که که بر آن تأکید دارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پالایش فیلم‌های جشنواره فجر، از حذف ده فیلم با موضوعات فمینیستی و نامناسب خبر داد. این سخنان صالحی امیری را نخستین بار خبرگزاری حوزه منتشر کرد و سپس سایر خبرگزاری ها نیز اقدام به نقل این موضع گیری ها کردند. صحبت های صالحی امیری در حالی منتشر شد که پیش از این محمد حیدری، دبیر جشنواره سی و پنجم تأکید کرده بود، هیچ فیلمی به خاظر مضمون حذف نشده و صرفاً فیلم کیانوش عیاری به واسطه استفاده از کلاه گیس بیرون مانده است.
 
اندکی بعد از انتشار این خبر به نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در واکنش به انتشار این نقلِ قول، رئیس سازمان سینمایی، منکر چنین دیالوگی در جریان دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی شد و در این زمینه اعلام موضع شفاف کرد.
 
حجت‌الله ایوبی گفت: «بنده در تمام دیدارهای دیروز و تا ظهر امروز آقای وزیر با علما و مراجع حضور داشتم. هیچ سخنی از ایشان مبنی بر کوچکترین دخالت در داوری هیأت انتخاب فیلم فجر از ایشان نشنیدم. وزیر محترم فرهنگ به شدت پایبند به ضوابط هستند و اجازه چنین مداخلاتی را به هیچ کس نمی دهند. شیوه مدیریت ایشان احترام صددرصد به نظر کارشناسی است. در هر صورت، اعضای هیأت انتخاب که از شخصیت های برجسته اند خود بهترین گواه هستند بر اینکه چنین شبه افکنی هایی بی پایه است.»
 
هرچند موضع گیری ایوبی تا حدودی کفایت بحث می کند، گویا با توجه به تناقض در نقلِ قول ها و اصرار برخی کارگردان ها به حذف آثارشان به واسطه مضمون، نیاز به شفاف سازی بیشتری در این زمینه باشد؛ البته به هر حال عدم حضور در جشنواره، بخشی از قاعده بازی است که هر شرکت کننده در این بازی، باید به آن پایبند باشد و بر هیچ کس پوشیده نیست که جشنواره همیشه این حواشی را داشته و برای بازیگران، موضوع پنهانی نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی