بازدید 30319
۲
بسته خبری «تابناک»؛

انتقاد توییتری احمد توکلی از مرده‌خوران سیاسی/بررسی موضوع «نفوذ» توسط مجلس خبرگان/انتقاد یک مرجع تقلید از معمای شاه/سودجویی باعث بروز حادثه در پلاسکو شد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: کاش اسم آتش نشان‌ به جان فشان تغییر کند و سرورهای بازی «کلش آف کلنز» هک شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 19 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سودجویی هیأت مدیره باعث بروز این حادثه شد

اخطاریه کتبی شهرداری و آتش‌نشانی به هیأت مدیره ساختمان پلاسکو مبنی بر ایمن نبودن و احتمال آتش‌سوزی

 

حضور برادر رئیس جمهور در کنسرت خواننده سرشناس

شب گذشته، علی زندوکیلی در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد، برای علاقه‌مندان و طرفدارانش به اجرای قطعاتی پرداخت. علی زندوکیلی در اجرای جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی از آلبوم جدید خود با نام «رویای بی‌تکرار» را رونمایی کرد. حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور و عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران از مهمانان شب گذشته این کنسرت بودند. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

سرورهای بازی «کلش آف کلنز» هک شد

سرورهای کلش آف کلنز هک شد؛ سرقت اطلاعات بیش از 1 میلیون کاربر این کمپانی در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد حمله مورد نظر در سپتامبر سال 2016 رخ داده و تمامی 1 میلیون حساب کاربری لو رفته در اثر حمله متعلق به فروم کلش آف کلنز و هیچ یک از بازیکنان با مشکلی مواجه نشده اند. در این بیانیه آمده است که تیم پشتیبانی سوپرسل در حال بررسی نقاط ضعفی هستند که به هکرها اجازه نفوذ به سرورها را داده است و منجر به لو رفتن ایمیل و رمز عبور بسیاری از کاربران شده. سوپرسل به کاربران خود اطمینان داده که آنها تمامی فعالیت های لازم را برای جلوگیری از آسیب بیشتر بازیکنان و اعضای فروم بازی ها انجام خواهند داد. همچنین آنها از تمامی اعضای فروم و بازی های کلش آف کلنز، کلش رویال، بوم بیچ و هی دی خواسته اند رمزهای عبور خود را برای پیشگیری از سو استفاده های احتمالی تغییر دهند.

یکی از معترضان ترامپ خودسوزی کرد

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، هتل بین‌المللی ترامپ با کاخ سفید فاصله اندکی دارد و پس از تماس‌های مردمی نیروهای پلیس و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند. این خودسوزی در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا صورت گرفت. براساس گزارش‌های تایید نشده، معترضان پیش از روشن کردن آتش کوچکی شعارهای "ترامپ ترامپ" سر می‌دادند. معترضی که اقدام به خودسوزی کرده است، مردی ۴۵ ساله است که به علت سوختگی به بیمارستان منتقل شد. او پیش از انتقال به ان‌بی‌سی گفت: می‌خواستم به نشانه اعتراض خودم را آتش بزنم. در اعتراض به اینکه فردی را انتخاب کردیم که کاملا در رعایت قانون اساسی ایالات متحده ناکارآمد است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

واکنش اینستاگرامی مسعود پزشکیان

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مجلس علل و عوامل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو را بررسی خواهد کرد.متن پیام اینستاگرامی مسعود پزشکیان به شرح زیر است:« با عرض تاسف و تاثر در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو تعدادی از آتش نشانان زحمت کش و هموطنان عزیزمان دچار حادثه شدند. طبق پیگیری‌های صورت گرفته بخش‌های مختلف برای نجات حادثه‌دیدگان و آتش‌نشانان زحمت کش وارد عمل شده‌اند.امیدوارم تعداد آسیب دیدگان این حادثه حداقل ممکن باشد لازم است علت یا علت‌های اصلی این حادثه بررسی و مشخص شود و پیگیر این مهم خواهیم بود.»

انتقاد توییتری احمد توکلی از مرده‌خوران سیاسی

احمد توکلی در صفحه توئیتر خود از کسانی که می‌خواهند از حادثه پلاسکو بهره‌برداری انتخاباتی کنند به عنوان مرده خور سیاسی یاد کرد.

انتقاد توییتری احمد توکلی از مرده‌خوران سیاسی/بررسی موضوع «نفوذ» توسط مجلس خبرگان/انتقاد یک مرجع تقلید از معمای شاه/سودجویی  باعث بروز حادثه در پلاسکو شد

کاش اسم آتش نشان‌ به جانفشان تغییر کند

محمدعلی کشاورز با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از فداکاری آتش نشانان تقدیر کرد و در سوگ جانباختگان حادثه پلاسکو نوشت.محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر با انتشار عکسی از ساختمان پلاسکو در زمان قدیم از فداکاری و جانفشانی آتش نشانان تقدیر کرد. او دراین باره نوشت:«این عزیزان را که می‌بینم امید در جانم جوانه می‌زند. اینکه هنوز آدم‌هایی هستند که چشمشان را روی ناملایمات می بندند و جانشان را در مشت‌شان می‌گیرند و ایثار را مشق می‌کنند.کاش کسی اسم آتش نشان‌ها را به جان فشان تغییر دهد.ای کاش حواسمان بیشتر به قدیمی ترین برج تهران بود تا در آستانه پنجاه و سه سالگی‌اش شاهد سوختن و فروپاشی آن نبودیم.و سهممان از نفس‌های آخر این برج فیلم گرفتن با موبایلمان نبود. شاید اگر تنها یکی، دو نفر قید فیلم گرفتن از این فاجعه تلخ را می‌زدند مسیر امداد رسانی برای یک ماشین و نجات جان انسانی هموارتر می‌گشت.همیشه حضور در صحنه بهترین کار نیست. گاهی باید صحنه را به دست اهل فن داد تا آنها بتوانند کنترل اوضاع را به دست بگیرند.در کنار آتشنشان‌های جان‌فشان قلبم برای کسبه‌ای می تپد که دو ماه مانده به شب عید جلوی چشمشان اندوخته‌هایشان بر باد رفت. نکند در میان این شلوغی آنها را از یاد ببریم.»

واکنش سفارت فرانسه در تهران به حادثه ساختمان پلاسکو

سفارت فرانسه در تهران در صفحه توییتر رسمی خود با اشاره به حادثه روز پنج‌شنبه ساختمان پلاسکو، با ایران و خانواده‌های حادثه‌دیدگان این اتفاق ابراز همدردی کرد.سفارت فرانسه در نزدیکی ساختمان پلاسکو واقع شده و از سوی وزارت خارجه و نیروی انتظامی از این سفارت خانه خواسته شده که نکات ایمنی را برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی رعایت کنند.

بررسی موضوع «نفوذ» در کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان

چهاردهمین و پانزدهمین جلسه کمیسیون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در محل دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد.در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی و با حضور اعضاء برگزار شد، درباره مهمانان اجلاسیه آتی مجلس خبرگان که ۱۷و ۱۸ اسفندماه در تهران تشکیل می‌شود، بحث و گفت‌وگو شد. دیگر دستور جلسه صبح امروز کمیسیون سیاسی - اجتماعی خبرگان رهبری بررسی مسأله نفوذ بود که یکی از مقامات ارشد امنیتی کشور با شرکت در این جلسه ضمن تشریح ابعاد نفوذ، برخی زوایای پیدا و پنهان این مسأله را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.در پایان نیز برخی اعضای کمیسیون پیرامون مباحث مطرح شده از سوی این مقام امنیتی و همکاران وی اظهارنظر کرده و سؤالات خود را مطرح کردند.

تشکر عراقچی از فداکاری آتش‌نشان کشورمان

معاون وزیر خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام از فداکاری آتش نشان کشورمان که امروز برای خاموش کردن آتش‌سوزی صورت گرفته در ساختمان پلاسکو و خارج کردن کسانی که زیر آوار این ساختمان گرفتار مانده‌اند، تلاش کرده اند، قدردانی و تشکر کردسید عباس عراقچی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از حادثه صبح امروز ساختمان پلاسکو نوشت: «برای مردم ات، برای مرامت و برای وطنت... گاهی باید بری در دل آتش و بسوزی. قهرمانان آتش نشان... قلب و روح و دعای ما با شماست. درود بر غیرت و شرافت و شهامت شما.»

برخی با پول‌های انگلیسی مرجع تراشی می‌کنند

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم توجه روحانیت به ارشادات مقام معظم رهبری پیرامون نقش فتنه و نفوذ فتنه گران تصریح کرد: دادگاه ویژه روحانیت، فلان آقا را براساس اسناد معتبر محکوم کرده است، حالا بوقهای غربی از او مرجع تقلید می سازند. این همان مرجع تراشی انگلیسی است که به مدد پولهای انگلیس صورت می گیرد. نکته جالب ماجرا اینجاست که اتفاقا افرادی را مرجع می خوانند که واقعا درسشان را هم به خوبی در حوزه دنبال نکرده اند. وقتی حرف بوقهای تبلیغاتی را از حلقوم برخی داخلیها می شنویم چطور نباید نفوذ را باور کنیم؟آیت الله آملی لاریجانی، راه مقابله با این آسیبها را دارا بودن بصیرت کافی دانست و با تاکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه روحانیت از سوی خود روحانیون، نسبت به تلاش در جهت حفظ تقوا و تزکیه نفس توصیه کرد.

کسی نمی تواند جانشین آیت الله هاشمی باشد

قائم‌ مقام حزب اعتماد ملی درباره اینکه امکان دارد ناطق‌نوری جایگزین هاشمی رفسنجانی باشد یا نه، گفت: آقای هاشمی ویژگی‌هایی داشت که کسی نمی‌تواند جایگزین آن باشد.رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: روزهایی در خدمت شما هستیم که در سراسر کشور یک حادثه بسیار تلخی به وجود آمده و آن ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که یک خسارت بزرگ به شمار می‌رود.

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از معمای شاه

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اثرگذاری فیلم‌ها بر زندگی مردم اضافه کرد: فیلم‌ها می‌توانند در زندگی مردم اثرات زیادی بگذارند و گاهی محرک طلاق، رفاه‌زدگی و یا زندگی خوب باشند و باید مراقب این اثرات سوء بود.وی لزوم نظارت دقیق و گسترده بر فیلم‌ها را مورد تاکید قرار داد و ضمن انتقاد از نمایش برخی تصاویر و صحنه‌ها در فیلم معمای شاه تصریح کرد: در فیلم معمای شاه نباید برای نمایش فساد جنسی دربار همه چیز را به نمایش گذاشت و یا زنان را با این جلوه‌ها در معرض عموم قرار داد و از موسیقی‌های آنچنانی استفاده کرد.این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه می‌توان با نظارتی بهتر مشکلات فیلم‌ها را برطرف کرد، گفت: یکی از این مسائل در خصوص نمایش چهره معصومین است که می‌تواند با هاله‌ای از نور نشان داده شود.

توضیحات وزیر بهداشت درباره سلامتی هاشمی

سیدحسن هاشمی عصر چهارشنبه درهمایش نان سالم در فرهنگسرای بهمن افزود: آیت الله هاشمی ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۳ تا پلاک در رگ های ایشان ایجاد شده بود. همچنین آیت الله هاشمی ۲۰ سال دیابت داشتند و اخیرا از انسولین استفاده می کردند که اگر قبل از این پیشگیری می شد مرگ ناگهانی اتفاق نمی افتاد. وی گفت: ایشان همچنین از20 سال اخیر به خاطر بیماری دیابت انسولین مصرف می کردند.  هاشمی ادامه داد: به طور کلی هفت تا 10درصد مرگ ها ناگهانی است و علت اصلی آن فشارخون، بیماری های قلبی است. وی خطاب به صنف نانوایان ادامه داد: مهمترین علت فشارخون و بیماری های قلبی ناشی از مصرف روغن های ناسالم و به خصوص نمک می باشد و 50 درصد نمک مصرفی مردم از نانی است که توسط نانواها تولید و دریافت می شود. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

زمزمه رد صلاحیت شدن روحانی حرف بیهوده‌ای است

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش رو، احتمال انتخاب مجدد روحانی را ضعیف دانست و ابراز عقیده کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت ایشان نسبت به سال گذشته افت پیدا کرده است. با اشاره به آمار انتخابات گذشته و با بیان اینکه طرفدران روحانی نیز اطمینانی به انتخاب دوباره او ندارند، افزود: اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر رد صلاحیت شدن آقای روحانی شنیده می‌شود که به نظر من حرف بیهوده‌ای است، به هرحال احتمال رای آوردن ایشان هست اما قوت ندارد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

واکنش استانداری به امنیتی بودن حادثه پلاسکو

محسن نسج همدانی معاون امنیتی وانتظامی استان تهران درباره علت فروریختن مجتمع پلاسکو اظهار کرد: این حادثه بر اثر دامنه زیاد آتش سوزی رخ داده است و هیچ گونه موضوع امنیتی درباره این حادثه وجود ندارد. وی افزود: سفارتخانه‌هایی را که در اطراف مجتع پلاسکو وجود داشته است تخلیه کرده‌ایم تا آسیبی به آنها نرسد. معاون امنیتی وانتظامی استان تهران تصریح کرد: مدیریت بحران داخل شهر تهران بر عهده شهرداری است ودرحال حاضر تمامی واحدهای آتش‌نشانی پیرامون این موضوع فعال هستند. وی تاکید کرد: درحال حاضر باید منتظر باشیم تا اطلاعات دقیق درباره تعداد مصدومین که بیشتر آنها نیز از آتش‌نشان هستند اعلام شود. همدانی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران و عمرانی استان تهران در حال حاضر در صحنه حادثه حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می دهند. میزان این خبر را منتشر کرد.

واکنش ضرغامی به اختمال کاندیداتوری‌اش

رئیس اسبق سازمان صداوسیما از برنامه‌اش برای انتخابات سال آینده و دشواری‌های حسن روحانی در مسیر باقی‌مانده تا اردیبهشت 96 می‌گوید. سیدعزت‌الله ضرغامی با اشاره به شائبه‌های حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اظهار داشت: 10 سال است که این سوال از من پرسیده می‌‍شود. نمی‌دانم چرا اینگونه است؛ شاید چون آقای لاریجانی در سال 84 در انتخابات شرکت کرد، این ذهنیت درباره من هم به وجود آمده است.  وی افزود: هیچ برنامه، فکر و اقدام خاصی - حتی اقدام‌های فکری و فردی - برای انتخابات سال آینده ندارم. مهم‌ترین وظیفه خود را تقویت جبهه انقلاب اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرا می‌دانم. معتقدم که آرمان‌های انقلاب باید بار دیگر مطرح شده و جبهه‌ای که صادقانه بر اساس این آرمان‌ها حرکت می‌کند، تقویت شود. 

صداوسیما آیت‌الله هاشمی را بایکوت کرده بود

آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مسجد الغدیر آبادان، حضور باشکوه مردم در آیین تشییع آن مرحوم در تهران و برگزاری مجالس ترحیم در شهرها و روستاهای کشور را مصداق تحقق وعده الهی مبنی بر دفاع خدا از مومنان واقعی و خنثی شدن توطئه بدخواهان عنوان کرد. وی اضافه کرد:عده ای در زمان حیات مرحوم هاشمی رفسنجانی، علیه وی توطئه کرده و نقشه کشیدند و برخی رسانه ها نظیر صدا و سیما نیز تحت تاثیر این تبلیغات، نسبت به بایکوت آن حضرت اقدام کردند که باید در پیشگاه الهی عذرخواهی کنند.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲
عجیبه است تا دیروز همین اقایان برای هاشمی کتاب علی جناب سر خ پوش وخاکتسری مینوشتن ولی حالا داییه مهربانتراز مادر شدن خجا لت هم نمی کشند خدا ازشان نکذرد
گيرندگان رونوشت نامه ها به علت پيگيري نكردن موضوع نامه ها بايد مورد بازخواست قرار گيرند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل