بازدید 5016

حمله بمب‌افکن‌های آمریکایی به چندین مکان در لیبی

بمب‌افکن‌های آمریکا چندین مکان را در لیبی که به ادعای واشنگتن اردوگاه‌های آموزشی تکفیری‌های «داعش» بوده است، هدف قرار دادند.
کد خبر: ۶۵۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 19 January 2017
بمب‌افکن‌های آمریکا چندین مکان را در لیبی که به ادعای واشنگتن اردوگاه‌های آموزشی تکفیری‌های «داعش» بوده است، هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بمب‌افکن‌های «B-2» آمریکا غروب چهارشنبه به وقت محلی، چندین مکان را در لیبی که مدعی هستند مواضع داعش بوده است را هدف قرار دادند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد، مقامات پنتاگون اعلام کردند که بمب‌افکن‌های «بی 2» آمریکا  اردوگاه آموزشی و دیگر مواضع داعش در لیبی را هدف قرار دادند و چندین نفر از اعضای این گروه تروریستی را از بین بردند.

بنا به گفته مقامات نظامی، پنتاگون و اعضای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش همچنان در حال ارزیابی تأثیرات این حملات هستند اما احتمال می‌رود که 90 نفر از اعضای داعش در این حمله جان خود را از دست داده باشند.

این حملات در بیابانی خارج از «سرت» لیبی انجام گرفته است. جدیدترین طبق گفته مقامات آمریکایی، بمب‌گذاری‌های آمریکا بعد از تصمیم روز دوشنبه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای گسترش میدان نبرد علیه داعش صورت گرفته است.

پیش از این، ارتش آمریکا عملیات‌ خود را به محدوده‌های داخل و اطراف سرت محدود کرده بود و حملات خارج از این محدوده به بررسی کاخ سفید نیاز داشت.

اخیراً اوباما که روز جمعه ریاست‌جمهوری وی در آمریکا رسماً به پایان می‌رسد، تصمیم گرفته است که فرماندهی آمریکا در آفریقا اجازه داشته باشد به مواضع داعش در خارج از محدوده‌ مذکور حمله کنند.

طبق این گزارش، پنتاگون عملیات هوایی در سرت را در روز اول آگوست سال گذشته میلادی آغاز کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل