بازدید 3356

دولت سال اینده برای طرحهای نیمه تمام 300هزار میلیاردریال اختصاص داد

کد خبر: ۶۵۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 19 January 2017
علی اصغر یوسف نژاد روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا که در دفتر این رسانه دولتی در ساری برگزار شد، افزود : دولت این بودجه را برای اجرای 2 هزار و 700 پروژه عمرانی ملی و ملی استانی نیمه کاره پیش بینی کرده است.
 
وی اضافه کرد : براساس پیش بینی لایحه بودجه سال 96 حدود 49 درصد از کل بودجه عمرانی دولت برای اجرای پروژه های نیمه تمام ملی در نظر گرفته شد.
 
 رشد 9 درصدی بودجه عمرانی کشور در سال 96
 
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی میزان اعتبار عمرانی پیش بینی در لایحه بودجه سال آینده کل کشور را از سوی دولت یازدهم حدود 620 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
یوسف نژاد افزود : در سال آینده بودجه عمرانی دولت در مقایسه با سال جاری حدود 9 درصد بیشتر شد و در مجموع حدود 20 درصد از بودجه عمومی کل کشور را دولت برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته است.
 
وی بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال جاری را حدود 570 هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.
 
این نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت که براساس پیش بینی دولت در سال آینده 50 تا 100 طرح عمرانی نیمه کاره با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می شود.
 
 شروع 51 پروژه ملی عمرانی جدید در سال آینده
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت برای سال آینده 51 پروژه عمرانی جدید را در سطوح ملی شروع می کند که برای اجرای این پروژه ها نیز در لایحه بودجه پنج هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد.
 
یوسف نژاد میزان اعتبارمورد نیازبرای تکمیل این پروژه ها را 24 هزارمیلیارد ریال اعلام کرد.
این نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : همچنین در سال آینده طبق پیش بینی لایحه بودجه دولت در نظر دارد تا طرح مطالعاتی 287 پروژه عمرانی جدید را انجام دهد که برای این کار هم 150 میلیارد ریال بودجه پیش بینی شد.
 
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت که براساس عملکرد تاکنون حدود 46 درصد از برنامه بودجه عمرانی دولت برای سال 95 محقق شده است.
 
وی با اشاره به ضعف ساختاری در بودجه بندی کل کشور افزود : عملکرد 20 ساله دولت ها در ایران نشان می دهد که درصد تحقق بودجه های عمرانی به دلایلی از جمله نبود انضباط مالی و عدم کسب درآمدهای پیش بینی روند کاهشی داشته است.
 
یوسف نژاد ارسال به موقع لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی،تمرکز زدایی، توجه به بودجه استانی، توزیع بودجه استانی و شفافیت را از نقاط مثبت لایحه بودجه سال 96 دولت اعلام کرد.
 
دولت یازدهم بودجه سال 96 کل کشور را در بخش درآمدهای عمومی و اختصاصی بیش از یکهزارهزار میلیارد تومان اعلام کرد که حدود 700 هزار میلیارد تومان از این بودجه مربوط به شرکت ها و بانک های زیر مجموعه دولت و300 هزارمیلیارد تومان نیز بودجه عمومی است.
 
براساس لایحه بودجه سال آینده کل کشور، 34.7 درصد از بودجه از محل درآمدنفتی و مابقی از محل درآمدهای مالیات مستقیم و ارزش افزوده و سایر بخش های دیگر درآمدی تامین می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل